آذربایجان تمامیت ارضی خود را بدست آورد (ویدئو)

آذربایجان تمامیت ارضی خود را بازیابی کرده است (فیلم) 12 نوامبر 2020 ، 08:36

Avesta.Tj | 12.11.2020 | روز قبل ، رئیس جمهوری جمهوری آذربایجان ، نخست وزیر جمهوری ارمنستان و رئیس فدراسیون روسیه بیانیه ای سه جانبه را امضا کردند که بر اساس آن آذربایجان تمامیت ارضی خود را بازیابی کرد.

این موضوع در سفارت آذربایجان در دوشنبه گزارش شده است.

یادآوری می کنیم که تحت هدایت فرمانده معظم انقلاب ، رئیس جمهور الهام علی اف ، در پاسخ به تحریکات طولانی مدت و برنامه های جدید تهاجمی ارمنستان و همچنین به منظور آزادسازی سرزمین ها از اشغال ، از 27 سپتامبر ، ارتش آذربایجان راهپیمایی پیروزمندانه خود را آغاز کرد.

در طی جنگ 44 روزه ارتش ، ارتش آذربایجان نیروهای مسلح ارمنستان را منهدم و مناطق جبرائیل ، گوبادلی ، فیزولی ، زنگیلان ، بیشتر منطقه خوجوند ، برخی از روستاهای منطقه لاچین را آزاد کرد.

در مجموع ، در دوران جنگ ، 5 شهر ، 4 روستا ، 286 روستا ، تعداد زیادی از ارتفاعات استراتژیک از اشغال آزاد شد و در تاریخ 8 نوامبر ، پس از 28 سال انتظار ، مردم آذربایجان شهر شوشا را از اشغال آزاد کردند ، که برای مردم معنای نمادین دارد. آذربایجان.

در رابطه با این واقعه مهم ، شهروندان آذربایجان ، اعضای جامعه این کشور ساکن تاجیکستان و همچنین کارمندان سفارت جمهوری آذربایجان در دوشنبه ، طبق سنت های مردم آذربایجان ، مراسم قربانی کردن و همچنین چندین مراسم خیریه را برگزار کردند.
[محتوای تعبیه شده]

11

10

4

13

به طور خاص ، آنها غذا را برای نیازمندان توزیع کردند ، از پرورشگاه ها و سایر نهادهای اجتماعی بازدید کردند. پس از اقدامات خیرخواهانه ، شرکت کنندگان در این مراسم با پرچم های آذربایجان در اطراف شهر دوشنبه تظاهرات موتوری برگزار کردند.