جلسه شورای خلق ترکمنستان در سطح سازمانی بالایی

برگزار شد

جلسه شورای مردمی ترکمنستان در سطح سازمانی بالایی برگزار شد 25 سپتامبر 2020 ، ساعت 15:03

05 Avesta.Tj | 09/25/2020 | در 25 سپتامبر سال 2020 ، بالاترین مجمع ملی ترکمنستان – جلسه شورای خلق ترکمنستان – برگزار شد. با توجه به وضعیت اپیدمیولوژیک موجود در جهان ، شرکت کنندگان شورای ملی ترکمنستان مستقر در ولایت های این کشور از طریق کنفرانس ویدیویی در جلسه ای که در عشق آباد ترتیب داده شد ، شرکت کردند.

جلسه منظم شورای مردمی ترکمنستان به ریاست رئیس جمهور ترکمنستان قربانقلی بردیموحامدوف با حضور رئیس مجلس ، معاونین کابینه وزیران ، روسای وزارتخانه ها و ادارات مربوطه ، اعضای سازمان های عمومی ، بزرگان ، نمایندگان بخشهای مختلف ، جوانان دانشجو و نمایندگان رسانه ها برگزار شد. < / p>

خالک ماسلاخاتی بعنوان عالی ترین نهاد نمایندگی قدرت مردم ، مقدمه ای از تجربه مردم ترکمن در حوزه دولت سازی است که توسط آنها در طول یک قرن قدمت جمع شده و مشارکت اقشار گسترده مردم در اتخاذ مهمترین تصمیمات سیاسی-اجتماعی ، و در نتیجه دستیابی به اهداف مفهومی و وحدت. این از سنت های نجیب نیاکان مانند برگزاری مجالس ملی ناشی می شود که در آن نمایندگان تام الاختیار جوامع در مورد مهمترین موضوعات سیاسی ، اقتصادی ، نظامی تصمیم گیری می کردند و از اصول دموکراتیک به رسمیت شناخته شده پیروی می کردند.

جلسه بعدی شورای مردمی ترکمنستان یک دستور کار غنی دارد. در طی آن ، دستورالعمل های کلیدی برای اجرای موفقیت آمیز برنامه های تاریخی و بلند مدت در دوره جدید توسعه ترکمنستان مستقل ، دائماً بی طرف و همچنین موضوعات مهم مربوط به رشد اقتصادی – اجتماعی دولت در سال 2021 در نظر گرفته شد. علاوه بر این ، آنها اصلاحات قانون اساسی را با هدف توسعه کار نهادهای نماینده در زمینه قدرت قانونگذاری در نظر گرفتند. اسناد مربوطه شورای خلق ترکمنستان تصویب شد.

سخنرانی تاریخی رئیس جمهور ترکمنستان Gurbanguly Berdimuhamedov برگزار شد. رئیس دولت خاطرنشان کرد که در نتیجه کار انجام شده ، شرایط اجتماعی و زندگی برای مردم مطابق با استانداردهای بین المللی ایجاد شده است. این دستاوردها در نتیجه همبستگی ، سخت کوشی و خلوص متعالی مردم حاصل شد.

همچنین ، در جلسه منظم شورای خلق ترکمنستان ، صحبتهای گسترده ای در مورد اصلاحات قانون اساسی انجام شد ، که گواهی بر پایبندی به هنجارهای دموکراتیک ، همکاری بین المللی است که ناشی از دستاوردهای جامعه است.

شورای مردمی به سیستم نهادهای دولتی پیوست که در زمینه قانونگذاری وظایفی را انجام می دهند. بنابراین ، در راه ایجاد یک سیستم دو مجلسین از یک نهاد قانونگذاری نماینده دولت ایالتی ، پیشنهادی برای تأسیس شورای ملی ترکمنستان و اتاقهای آن به نام خلخ ماسلاخاتی و مجلسی ابراز شد. این پیشنهاد به اتفاق آرا تصویب شد.

در جریان یک جلسه منظم شورای مردمی ، رئیس جمهور ترکمنستان ، قربانقلی بردیموحامدوف قانون اساسی جلسه بعدی شورای خلق ترکمنستان “در مورد اصلاحات و الحاقات قانون اساسی ترکمنستان” را امضا کرد.

هدف از اجرای اصلاحات قانون اساسی تأمین زندگی سعادتمند و سعادتمندانه مردم ترکمن است و یکی از گام های مهم در جهت دموکراتیزه سازی بیشتر دولت است.

ترکمنستان از روزهای نخست توسعه حاکمیت خود ، با در نظر گرفتن منافع ملی و بین المللی در سیاست های جهانی ، بی طرفی دولت را اعلام کرده و همچنین با رعایت دقیق اصول همسایگی ، احترام متقابل و برابری ، سیاست خارجی را با هدف حفظ صلح ، امنیت و رفاه جهانی اجرا می کند.

/ p>

به ویژه به لزوم تقویت همکاری چند جانبه ترکمنستان با سازمانهای معتبر بین المللی مانند سازمان ملل متحد ، اتحادیه اروپا ، کشورهای مشترک المنافع ، سازمان امنیت و همکاری در اروپا ، جنبش عدم تعهد ، سازمان همکاری اسلامی اشاره شد. تقویت روابط با کشورهای آسیا و منطقه اقیانوس آرام ، کشورهای خاورمیانه و خاورمیانه ، قاره های اروپا و آمریکا نیز از جمله وظایف اولویت دار این کشور ذکر شده است.

رئیس جمهور همچنین بر اهمیت همکاری استراتژیک بین ترکمنستان و سازمان ملل تأکید کرد. در این زمینه ، اشاره شد که ابتکارات کشور در زمینه دیپلماسی آب ، انرژی و حمل و نقل توسط جامعه جهانی پشتیبانی می شود و به تقویت اقتدار بین المللی ترکمنستان کمک می کند. رئیس دولت ترکمنستان اظهار داشت که اعلامیه 2021 به ابتکار ترکمنستان

– سال بین المللی صلح و اطمینان ، مطابق با قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل ، به نوبه خود ، تلاش های این کشور را برای ایجاد صلح و دوستی جهانی به همه جهان نشان می دهد ، و این یک نقطه عطف تاریخی دیگر در تقویت اهمیت وضعیت بی طرف است حالت.

رئیس جمهور قربانقلی بردیموهامداف خاطرنشان کرد که کسب مقام ناظر در سازمان تجارت جهانی توسط ترکمنستان توسعه هماهنگ اقتصاد ملی و تقویت کشور را برای کشور فراهم می کند

موقعیت های روابط تجاری خارجی ، تشدید همکاری های چند جانبه ، از جمله جذب فعال سرمایه های خارجی.

با توجه به اوضاع جهانی ، اطمینان از ایمنی محیط زیست در حوزه دریای آرال نیز موضوع جداگانه ای در دستور کار جلسه قرار گرفت.

رئیس جمهور ترکمنستان همچنین اظهار داشت که شیوع یک بیماری به خصوص خطرناک – نوع جدید ویروس کرونا در سال 2020 بر اقتصاد کشورهای جهان تأثیر منفی می گذارد و علی رغم ادامه وضعیت اقتصادی-اجتماعی در سطح جهانی ، اقتصاد این کشور توسعه پایدار خود را حفظ می کند.

/ p>

در ترکمنستان ، بیش از 70 درصد بودجه دولت به حوزه اجتماعی اختصاص دارد. در این زمینه ، رئیس جمهور ترکمنستان ، قربانقلی بردی محمداف ، خاطرنشان کرد که به عنوان بخشی از اجرای “برنامه توسعه اقتصادی – اقتصادی کشور برای 2019-2025” ، کار بزرگی در همه زمینه های اقتصاد ملی در حال انجام است. به طور خاص ، کار برای توسعه جامع سیستم آموزش ملی ، افزایش طیف وسیعی از محصولات جایگزین واردات ، گسترش شاخص تولیدات انرژی ملی در بازار جهانی ، معرفی گسترده فن آوری های نوآورانه در تمام حوزه های اقتصاد ، افزایش صادرات کالاهای نساجی و ایجاد سیستم های رقابتی و حمل و نقل کلان ساختاری در حال انجام است. در این راستا ، سایر وظایف قابل توجه برای توسعه بخشهای دارای اولویت اقتصاد نیز مشخص شده است.