اشتباهات اصلی مجموعه اپیدمیک

نامگذاری شده است

در اینجا فقط یکی از نظرات بینندگان درباره اپیدمیک وجود دارد:” در حالی که ده ها فیلم و برنامه تلویزیونی مشابه هالیوود را تماشا می کنید ، همه چیز به عنوان یک خیال تلقی می شود. … و همه چیز واقعی است: قهرمانانی ، شبیه همسایگان یا آشنایان ، شهرهای بومی ، آشنا و مناظر. از این واقع گرایی ترسناک می شود. این سریال تحت تأثیر قرار گرفت ، خیلی سریع تحت تأثیر قرار گرفت … به خصوص در پس زمینه وضعیت فعلی همه گیر. “

داستان براساس رمان “Vongozero” نویسنده یانا واگنر ساخته شده است. این حماسه صفحه ای درباره ویروسی تاکنون ناشناخته و بسیار خطرناک است که ناگهان شروع به گسترش سریع در مسکو کرد. همانطور که در حاشیه نویسی نوشته شده است: “پایتخت با یک اپیدمی پوشانده شده است ، به تدریج آن را به یک شهر مرده تبدیل می کند … پول ارزش خود را از دست داده است ، هرج و مرج و بی قانونی حاکم است و گروههای متجاوز به زور دست و پنجه نرم می کنند ، رسانه ها وحشت می کنند ، کسانی که هنوز آلوده نشده اند به شدت برای غذا و بنزین می جنگند. شهر قرنطینه شده است. “

شخصیت های اصلی از یک بیماری مهلک فرار می کنند – آنها منطقه شهری را که توسط عفونت مورد حمله قرار گرفته است به بیابان کارلیان می گذارند تا منتظر شیوع بیماری در آنجا باشند. در راه به جزیره در وسط Vongozero محافظت شده در کارلیا ، ماجراهای متعدد و خطرناکی همراه با “داستان های ترسناک” اتفاق می افتد ، که سازندگان از آن دریغ نمی کردند.

با این حال ، بحث شایستگی ها و معایب سریال از این جنبه آخرالزمانی وظیفه ما نیست. ارزیابی فیلم “پیش بینی” از دیدگاه واقعیت های همه گیر جالب به نظر می رسد. وضعیت توسعه همه گیر و اقدامات مقامات ، سازمان های اجرای قانون ، جمعیت چقدر حیاتی است؟

افسوس ، تماشای چند قسمت اول غذای بسیار ناچیزی را برای استدلال درباره این امتیاز ارائه داد. در واقع ، “پرتره” خود اپیدمی و نشان دادن وضعیت شهر در ارتباط با آن ، نویسندگان مجموعه زمان بسیار کمی را برای نمایش اختصاص دادند.

نه ، موضوع حمله به یک عفونت وحشتناک در مسکو دائماً در فیلم وجود دارد. در اکثر قسمت ها ، با رفرنس داده می شود. تصاویر متناوب و جداگانه قطعات جداگانه روایت فیلم دراماتیک را از یکدیگر جدا می کند. هر یک از این “تصاویر” خیابانها یا بزرگراههای کاملاً خالی زمستان مسکو را نشان می دهد که برای قرنطینه بسته شده و کلمه “اپیدمی” در پس زمینه آنها ظاهر می شود.

به نظر فیلمسازانی که دو یا سه سال پیش آن را فیلمبرداری کرده اند ، چنین پانوراماهای بدون ماشین و متروک به نظر می رسد تجسم آخرالزمان است ، اگرچه اکنون ، با گذراندن چندین ماه رژیم جهانی انزوا در پایتخت ، ما با چنین مناظر شهری به عنوان چیزی که قبلاً در نظر گرفته ایم رفتار می کنیم آشنا ، آشنا و اصلاً ترسناک نیست.

با قضاوت بر اساس اطلاعات پراکنده از ماکت های قهرمانان فیلم ، از قاب های “گزارش” که وقایع مسکو را به تصویر می کشد ، فقط به طور کلی می توان تصور کرد که چه نوع حمله ای به کلان شهر و حومه آن انجام شده است. غنی ترین اطلاعات از این نظر ، همانهایی است که در قسمت اول ، یک پخش تلویزیونی با مصاحبه با یک ویروس شناس نشان داده می شود. “ویروس به سرعت در حال گسترش است … این بیماری همراه با سرفه ، هموپتیز است. آسیب سریع ریه رخ می دهد. یکی از علائم خارجی نیز تغییر رنگ سریع عنبیه چشم است … یک فرد آلوده در طی 3-4 روز می سوزد. “

در حالت اضطراری ، اپیدمیولوژیست های نظامی به شدت رفتار می کنند: به عنوان مثال ، به دلیل یک دختر که بیماری دارد ، مدرسه ای با تمام معلمان و دانش آموزان قرنطینه می شود. ورودی و خروجی از مسکو مسدود شده است. فقط وانت های یخچالی به شهر اجازه ورود دارند (اطلاعاتی که به صورت تصور یکی از بازیگران به صدا در می آمد: برای برداشتن اجساد).

اعتراف می کنم که در واقع تعیین تکلیف شنیدن نظر اپیدمیولوژیست هایی که آن را تماشا کرده اند ، در واقع ساده ترین کار نبوده است. چندین بار این مصاحبه ها قطع شد ، تقریباً بدون شروع ، به همین دلیل ساده که متخصصانی که به آنها زنگ زدم این سریال را تماشا نکردند. یک زن و شوهر از پزشکان مصاحبه شده ، پس از شنیدن این سال ، با پاسخی کاملاً لاکون از بدن خارج شدند: “چیزی برای گفتگو نیست!”

با این حال ، ما موفق شدیم از معاون کار علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم ها نظر بگیریم. I. I. Mechnikov نیکولای فیلاتوف.

پروفسور می گوید: “به نظر من ، وضعیت کاملاً خارق العاده ای نشان داده می شود.” – نشانه مشخصه فوق الذکر بیمار – مایل به سفید ، گویا با خار ، چشم پوشیده شده ، البته این برای افزایش اثر خارجی اختراع شده است … کاملاً مشخص نیست که چرا این اپیدمی مرموز ناگهان بر مسکو افتاد؟ خوب ، من می فهمم که آیا این یک شهر بزرگ در جنوب شرقی آسیا بوده است ، جایی که تراکم جمعیت بسیار زیاد است ، جایی که شدت و سرعت ارتباطات زیاد است. در چنین شرایطی است که می توان چنین ظهور غیر منتظره ای از یک شیوع اپیدمی قدرتمند را تصور کرد. و بعد …

به دلایلی ، ظهور این عفونت برای مسکویت ها تعجب آور است! یعنی قبل از آن هیچ شیوع این بیماری در هیچ کجا اتفاق نیفتاده است؟ به نظر می رسد که همه چیز در مسکو بسیار بد است ، اما در جاهای دیگر همه چیز خوب است؟ نه ، تکرار می کنم: این فوق العاده است. “

پزشکی که چندین قسمت اپیدمی را تماشا کرده است. سرگئی استریژنکو ، پزشک یکی از بیمارستان های پایتخت ، که در دفاع از COVID-19 در بهار شرکت کرد ، همچنین نسبت به تصاویر اپیدمی نشان داده شده در این مجموعه ابراز تردید کرد.

“در حقیقت ، واضح است که اپیدمی مرموز فقط یک علت است ، یک” اغتشاشگر “است ، و نویسندگان کل بوم نمایشی ماجراهای قهرمانان خود را از آن باز می کنند. پر کردن اصلی فیلم مجموعه ای از قسمت های مربوط به زنده ماندن شخصیت های اصلی در شرایط شدید است. علاوه بر این ، فقط اولین وقایع این مجموعه به طور مستقیم به اپیدمی مربوط می شود ، و پس از آن ما می رویم – یک قایق رانی فوق العاده در حومه تمدن ، در وسط طبیعت وحشی.

بسیاری از فیلم های مشابه وجود دارد ، که در آن داستان پیرامون مبارزه برای نجات آنها از افرادی است که خود را در شرایط دشوار و خطرناک می بینند. و دلایلی که قهرمانان را به این شرایط سوق داد ، نویسندگان همچنین موارد زیادی را اختراع کردند: حمله به هیولاها ، بیگانگان ، راهزنان فراری ، زلزله و سایر بلایای طبیعی … در این حالت ، آنها یک اپیدمی را ترجیح می دهند.

این بیماری خود کاملاً غیر عادی ، چنین فیلم ترسناکی به تصویر کشیده شده است. آن چشمهای سفید و وحشتناک ، خون از دهان … مرگ در کمین کمین حرکات – قسمتهایی از یک رهگذر را بخاطر می آورم که به دلیل عفونت در مسیر عابر پیاده یا یک کارمند دفتر که ناگهان در غرفه توالت مرده بود ، من را لرزاند. به هر حال ، به یاد دارم ، در ابتدای شیوع همه گیر ویروس کرونا ، چیزی مشابه به ما نشان داده شد. زمانی ، در میان شکارچیان اخبار سرخ شده تلویزیونی ، مدی برای عکسبرداری با اجساد افرادی که گفته می شد در اثر ویروس کرونا در خیابانها کشته شده اند ، مد شده است. با این حال ، معلوم شد که همه جعلی بوده است.

از همان کلیپ واقعیت های خارجی ترسناک میزانسن ، که در آن اپیدمیولوژیست های نظامی با لباس محافظ ، ماسک و ماسک های تنفسی یک دختر بیمار را در مدرسه با پاشیدن برخی مواد سفید بر روی او ضد عفونی می کنند.

به هر حال ، در مورد ماسک ها. ما شاهد محافظت قدرتمندی از صورت و دستگاه تنفسی در ارتش و غارتگران نشان داده شده در فیلم هستیم. اما ساکنان عادی تقریباً همه بدون نقاب هستند. فقط یک قسمت از خاطرات من وجود دارد که آنا ، قهرمان بازی شده توسط ویکتوریا ایساکووا ، در تلاش برای محافظت از خود در برابر عفونت از طریق دستگاه تنفسی ، یک دستمال را به صورت خود فشار می دهد.

من یک س haveال دارم: یک اپیدمی با هزاران نفر از افراد آلوده و کشته شده مسکو را در عرض چند ساعت تحت پوشش قرار داد ، بنابراین کسی واقعاً وقت نداشت که بخواهد از آن دفاع کند؟ چندین صحنه دیگر از فیلم نیز به همین نتیجه منجر شده است. به عنوان مثال ، به نظر می رسد که سرگئی و آنا ابتدا در مورد اپیدمی از برنامه اخبار تلویزیون ، که در آن دکتر قبلاً از دو هزار نفر مبتلا به این بیماری در مسکو نام می برد ، اطلاعاتی کسب می کنند. آقایان ، در قرون وسطی اینگونه نیست! داستان واقعی ویروس کرونا به ما می گوید که چنین اطلاعاتی زودتر از موعد به افراد می رسد.

یا این بدان معناست که مسکو نقطه آغاز شیوع یک عفونت جدید بود؟ اما در اینجا من کاملاً با نظر استاد ارجمند فیلاتوف موافق هستم: چنین عفونی سفر خود را به دور دنیا اصلاً از “گوشه های خرس” روسی ، بلکه از چهار راه های شلوغ انسان در آسیا آغاز نمی کند.

یک قسمت در بیابان منطقه Vologda به همان اندازه غیر منطقی به نظر می رسد ، جایی که پاول ، پزشک محلی آمبولانس ، جعبه هایی با نوعی داروی ضد این بیماری را در یک UAZ پزشکی به برخی از کانون های بیماری منتقل می کند. یعنی به نظر می رسد اپیدمی تازه آغاز شده است و پزشکان قبلاً الگوریتمی برای مقابله با آن و داروهای مناسب تهیه کرده اند؟

با این حال ، این داستان بسیار سطحی ارائه شده است ، بنابراین درک آن بسیار دشوار است. و ورود کل به سفر برای تهیه دارو فقط به منظور ادغام پاول در شرکت افرادی که از مسکو به کارلیا فرار می کنند لازم است. در میان آنها – ایرینا ، که این دکتر در اولین جلسه با او همدردی دارد.

بنابراین ، تکرار می کنم ، در این سریال شخصیت اصلی خود یک اپیدمی است و تمام جزئیات مربوط به آن فقط یک نقش کاملاً فنی را ایفا می کنند ، دلایلی برای پیشرفت ماجراهای شخصیت های اصلی ایجاد می کنند. بیهوده است که به دنبال نوعی پیشگویی در اپیزودهای اپیدمی فیلم باشید ، نوعی تشبیه با همه گیری کنونی.

خوب ، نویسندگان برای تأثیر بیشتر بر بیننده ، یک مرد سرسخت را به سریال اضافه کردند. اینها هم علائم وحشتناک خارجی بیماری است که قبلاً ذکر کردم ، و هم قتل های بیشماری که با اوباش غیرقابل کنترل و باندهای غارتگر همراه است. در اینجا نیز من یک تناقض منطقی واضح می بینم: با در نظر گرفتن چنین اقدامات سختی برای اطمینان از رژیم اضطراری ، که طبق سناریوی اعلام شده در مسکو ، عجیب است که ارتش ، پلیس با قرار دادن طناب های قدرتمندی در ورودی های شهر ، برای سرکوب گشت های گسترده ای در داخل آن سازمان نمی دهند حوادث احتمالی و مبارزه با غارت. با این حال ، حتی اشاره ای به چنین اقداماتی از سوی مأموران اجرای قانون در فیلم وجود ندارد.

به نظر من می رسد که اگر چنین سریالی اکنون ایجاد می شد ، پس از بسیاری از وقایع مربوط به همه گیری COVID-19 ، بسیاری از فریم ها ، بسیاری از صحنه های “اپیدمی” به گونه دیگری فیلمبرداری می شد. “

مقاله “همه گیری جدید بدتر از پیش بینی جنگ هسته ای” را بخوانید