الکساندر برونکوفسکی ، کارگردان درباره سکوت ژوانتسکی

برونکوفسکی می گوید:” ما فیلم را تقریباً پنج سال فیلمبرداری کردیم. ” – این یک تصویر کلیدی دارد – فانوس دریایی خانه در اودسا. این یک ساختمان مسکونی با یک فانوس دریایی در پشت بام است و برای همه ملوانانی که وارد بندر می شوند قابل مشاهده است. ژوانتسکی فانوس دریایی بود که میلیون ها نفر توسط آن هدایت می شدند. او چراغی برای همه شرکت کنندگان در تصویر شد. در طول زندگی خود ، او رمز احترام درونی خود را با کلمات ساخت ، اما در فیلم میخائیل میخائیلوویچ ساکت است – و در برخورد با تصاویر خاصی از اودسا روی صفحه ، این سکوت شیوا باعث می شود هر یک از ما آن درد و یک زخم داخلی را احساس کنیم که پس از 2014 همه شهروندان اودسا را ​​عذاب می دهد. جمله طنز آمیز ژوانتسکی “ادبیات هنر پرهیز از کلمات است” همان چیزی بود که به تصویر لایه عمیقی از درک واقعیت بخشید.

– گفتگوی خود را با میخائیل میخائیلوویچ چگونه به خاطر می آورید؟

– وقتی با او صحبت کردیم ، توجه باورنکردنی او نسبت به یک فرد ، عشق شکرگزارانه مخاطبان ، که میلیون ها نفر بودند ، من را تحت تأثیر قرار داد. او از این افراد رنگ گرفت ، به همین دلیل ادبیات و سخنان او بسیار زنده هستند. من دانشجوی مارلن خوتسیف هستم ، و میخائیل میخائیلوویچ ، وقتی این موضوع را فهمیدم ، سخنان بسیار گرم و مهمی در مورد استادم گفت و خاطرنشان كرد كه او موفق شد برای ما ، جامعه ای از مردم ، فیلم بسازد كه جزئیات گریز از زندگی را دوست دارد و از آنها قدردانی می كند و مارلن خوتسیف آنها را مدیریت كرد توسعه بر روی صفحه نمایش. میخائیل میخائیلوویچ چشمان بسیار مهربان و نگرشی باورنکردنی و لطیف نسبت به بسیاری از افراد دارد. من آن را دیدم و از او فیلم گرفتم که با غریبه های کاملاً گپ می زد.

– اهمیت میخائیل ژوانتسکی را برای اودسا چگونه تعریف می کنید؟

– من در اودسا به دنیا آمدم. اودسا فقط یک شهر نیست ، بلکه یک فضای کامل است که عملا کل زمین را در بر می گیرد. اودسی ها در همه شهرها و کشورها زندگی می کنند. اودسا نگرشی به زندگی است. چهره متحد همه ساکنان اودسا میخائیل میخائیلوویچ ژوانتسکی بود. در فیلم ما یک قسمت وجود دارد که یک باغ زیتون در اسرائیل کاشته می شود و یک درخت خاص را به یک فرد مشهور از اودسا اختصاص می دهد. با چه لطافت مردم با کاشت درخت ژوانتسکی رفتار کردند – یک زیتون نازک ، که شاید ، برای هزار سال رشد کند ، زیرا افراد برای یافتن نقطه مرجع زندگی خود به مدت هزار سال به کارهای او روی می آورند.

همچنین نگاه کنید به: گریشاوا شرایط مرگ ژوانتسکی را فاش کرد

آخرین سخنرانی میخائیل ژوانتسکی منتشر شده است

تماشای ویدیوی مرتبط