آنها به یاد مدیر افسانه ای موزه پوشکین می خواهند مرکز آنتونوف را ایجاد کنند

موزه پوشکین پیشنهادهایی را برای تداوم یادبود ایرینا آنتونوا به وزارت فرهنگ ارسال کرد

در تاریخ 30 نوامبر ، ایرینا الكساندرونا آنتونوا ، كه 52 سال ریاست موزه پوشكین را بر عهده داشت ، درگذشت (در هفت سال آخر زندگی خود ، مقام افتخاری رئیس موزه هنرهای زیبا پوشكین را داشت). در کل ، ایرینا آنتونوا 75 سال به موزه داد ، نام او با تاریخ پوشکینسکی پیوندی ناگسستنی دارد. او نماد او است – و اکنون – یک افسانه. بنابراین ، پس از مرگ او ، موزه هنرهای زیبا پوشکین تصمیم گرفت که یاد و خاطره او را ماندگار کند. این برنامه ها شامل ایجاد یک مرکز تحقیقاتی بین المللی ، مجموعه ای از رویدادهای بزرگداشتی و تبدیل دفتر وی به یک فضای یادبود است. علاوه بر این ، قرار است یکی از بناهای شهر موزه آینده – گالری هنر استادان قدیمی – به نام ایرینا آنتونوا نامگذاری شود. پیشنهادات به وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه ارسال شد.

وزارت فرهنگ در سرویس مطبوعاتی موزه هنرهای زیبا دولتی پوشکین گفت ، وزارت فرهنگ به طور کلی از پیشنهادات موزه پوشکین پشتیبانی می کند ، اما جزئیات آن هنوز کار نشده است. پوشکین بسیاری از ایده ها هنوز طرح دار هستند. یکی از آنها ایجاد مرکز آنتونوف است. این موزه ایجاد یک مرکز بین المللی برای تحقیقات پیشرفته بشردوستانه را پیشنهاد می دهد که وظیفه آن “گشودن افق های جدید برای مطالعه تاریخ هنر و دانش بشردوستانه به طور کلی از طریق ایجاد فرصت های مناسب برای توسعه خلاق نمایندگان صندوق طلایی دانشمندان علوم انسانی جوان از فدراسیون روسیه و خارج از کشور ، تشکیل یک تحقیق مشترک است. فضا “. در این سازمان تحقیقاتی ، برنامه ریزی شده است که یک هیئت نظارت و یک شورای علمی ایجاد شود که شامل متخصصان کشورهای مختلف باشد. این ایده نیاز به بیشترین شرح و تفصیل دارد. هنوز مشخص نیست که مرکز آنتونوف در کدام ساختمان واقع شده است. بدیهی است که ما در مورد یکی از ساختمانهای در دست ساخت صحبت می کنیم. با بقیه ابتکارات ، همه چیز تا حدودی ساده تر است.

پیشنهاد نامگذاری گالری هنری استادان قدیمی آنتونوا نیازی به توسعه یک پروژه جداگانه ندارد. املاک Golitsyn-Vyazemsky ، که در قرن هجدهم در محل یک املاک قدیمی دیگر ساخته شد ، به یکی از اولین اشیا of بازسازی تبدیل شد. کار مرمت از سال 2017 آغاز شده و انتظار می رود تا سال 2022 به پایان برسد. برنامه افتتاحیه برای سال 2023 برنامه ریزی شده است. در ساختمانی که پس از بازسازی 6،677 متر مربع مساحت وجود دارد. متر منطقه نمایشگاه ، برنامه ریزی شده است برای قرار دادن کار استادان قدیمی از بودجه موزه – بوم توسط هنرمندان اروپایی از XIII – اوایل قرن نوزدهم. آنها در نمایشگاه اصلی گنجانده خواهند شد ، اما علاوه بر آن ، گالری دارای اتاق هایی است که برای نمایشگاه های بزرگ در نظر گرفته شده است ، همچنین یک محل ذخیره سازی ، کارگاه های مرمت و یک مکان عمومی بزرگ ، از جمله یک مرکز آموزشی ، یک کافه و یک فروشگاه موزه. گالری از طریق ساختمان اصلی از طریق یک گذرگاه زیرزمینی قابل دسترسی است.

عکس: arts-museum.ru







گوشه ای به یاد ماندنی از آنتونوا نیز در ساختمان اصلی Volkhonka ظاهر می شود. این مطالعه معروف وی خواهد بود که از حیاط ایتالیا قابل دسترسی است. فضای یادبود نه تنها در مورد ایرینا الکساندروفونا ، بلکه همچنین در مورد تمام مدیران پوشکینسکی ، از بنیانگذار موزه – ایوان تسوتایف ، صحبت خواهد کرد. ایرینا الكساندرونا آرزو داشت كه موزه هنرهای زیبای پوشكین به موزه هنرهای زیبا تسوتایف تغییر نام یابد. چه کسی می داند ، شاید روزی این ایده او محقق شود.

علاوه بر این ، در سال 2021 ، برنامه ریزی شده است که تعدادی رویداد علمی و نمایشگاهی به یاد ایرینا آنتونوا اختصاص یابد. در میان آنها – سمپوزیوم سالانه “خواندن Vipper” ، که توسط ایرینا الكساندرونا در سال 1967 تاسیس شد. زمان خوانش ها همزمان با چهلمین سالگرد نمایشگاه برجسته “مسکو – پاریس” (1981) است که در واقع هنر موج اول آوانگارد را برای عموم مردم دوباره کشف کرد. آنتونوا همچنین به پروژه بزرگ موروزوف که داستان خانواده ای از مجموعه داران بزرگ مسکو را روایت می کند ، اختصاص خواهد یافت. این نمایشگاه قرار است در پاییز 2021 افتتاح شود.

این همه در برنامه ها است ، اما اکنون همه می توانند به صورت آنلاین در ایجاد فضایی به یاد ماندنی برای ایرینا الكساندرونا مشاركت داشته و برداشت ها ، خاطرات خود را ابراز كنند و یا اظهار تسلیت را بر روی “دیوار حافظه” ، كه در وب سایت موزه پوشكین باز است ، بنویسند.