ارمنی ها قره باغ را ترک می کنند ، خانه های خود را به آتش می کشند و از بین می برند – اوستا

ارمنی ها قره باغ را ترک می کنند ، خانه های خود را به آتش می کشند و از بین می برند

16 نوامبر 2020 ، ساعت 13:12

شانزدهاوستا Tj | 16.11.2020 | در مناطقی از قره باغ ، که باید به آذربایجان بروند ، ارامنه خانه ها ، ساختمانهای عمومی و پستهای فرعی را از بین می برند

بر اساس گزارش رسانه ها ، برخی از آنها در حال آتش زدن خانه های خود هستند.

به طور خاص ، ساکنان منطقه کلباجار در قره باغ ، که طبق سند آتش بس و درگیری ها در خاک جمهوری ناشناخته باید تحت کنترل آذربایجان درآیند ، به طور دسته جمعی خانه های خود را ترک می کنند ، برخی از آنها خانه های خود را می سوزانند.

رسانه ها تصاویری منتشر کردند که نشان می دهد چگونه ساکنان کلباجار هرچه از دستشان برمی آید – ظروف خانگی ، مبلمان ، حیوانات.

یادآوری می کنیم که در مدت 44 روز آذربایجان سرزمینهای خود را که 28 سال تحت اشغال ارامنه بود ، دوباره بدست آورد. در حال حاضر ، ساکنان بومی به تدریج در حال بازگشت به سرزمین های خود هستند.

آذربایجان و ارمنستان در تاریخ 10 نوامبر با وساطت روسیه توافقنامه سه جانبه ای را در مورد توقف کامل درگیری ها امضا کردند که به جنگ شش هفته ای قره باغ کوهستانی پایان داد. این پیمان نشان دهنده یک پیروزی بزرگ نظامی برای باکو است.

این توافق نامه پیش بینی مرحله ای خروج نیروهای ارمنی از سرزمین های اشغالی آذربایجان تا اول دسامبر را فراهم می کند ، بازگشت همه آوارگان به منطقه تحت کنترل سازمان ملل ، وجود یک دالان زمینی متصل به قره باغ با ارمنستان و همچنین ارتباطات حمل و نقل زمینی بین نخجوان و قسمت اصلی آذربایجان را تضمین می کند ، جاده ساخته شد