ازبکستان و افغانستان قصد دارند پروازهای مستقیم خود را در ژانویه 2021 – اوستا از سر بگیرند

ازبکستان و افغانستان قصد دارند پروازهای مستقیم خود را در ژانویه 2021 از سر بگیرند

14 نوامبر 2020 ، 12:25

اوستاTj | 11/14/2020 | به گزارش Podrobno.uz ، ازبکستان و افغانستان قصد دارند پروازهای مستقیم خود را در ژانویه 2021 از سر بگیرند و برنامه توسعه همکاری های دو کشور را ذکر کنند.

پیش از این در ماه نوامبر سال جاری ، فرودگاه های ازبکستان ایرویز و ازبکستان باید به منظور امضای توافقنامه دوجانبه در مورد از سرگیری پروازها در ماه دسامبر ، با شرکت های هواپیمایی افغانستان KamAir و Ariana خطوط هوایی افغانستان مذاکره کنند.

به یاد بیاورید که ازبکستان و افغانستان برای اولین بار در اواخر نوامبر 2017 ترافیک هوایی مستقیم داخلی را در مسیر کابل-تاشکند آغاز کردند. این پروازها توسط شرکت حمل و نقل هوایی KamAir افغانستان بر اساس توافق نامه تقسیم کد (عملیات پرواز مشترک) انجام شد.

مسافران افغانستان قبلاً فقط از طریق استانبول یا دبی به تاشکند می رفتند و از 17 تا 32 ساعت وقت صرف می کردند. پس از راه اندازی پیام مستقیم ، دسترسی مستقیم به کابل به تاشکند ، فقط در یک ساعت و نیم امکان پذیر شد.

قرار بود فرودگاه بین المللی تاشکند به نام اسلام کریموف به عنوان قطب مسافران کام ایر برای اتصال پروازها به آلمان ، انگلیس و سایر کشورهای اروپایی استفاده شود.

در ابتدا ، حدود دو پرواز در هفته بود ، سپس طرفین آماده بودند تا آنها را به چهار پرواز برسانند. اما پس از آن کاهش ترافیک مسافر و همه گیر منجر به بسته شدن این مسیر شد.