ایلیا لاگوتنکو در آلبوم جدید چشم انداز جهان را “پس از شر” توصیف کرد

با این حال ، شعور خلاقانه این بیگانه از دنیای موسیقی (بار دیگر با وسواس و کاملاً غیر ارادی مقایسه ای با بووی ظاهر می شود) به قدری متحرک است که او همچنان به یافتن راهی برای بیرون آمدن و شکل های جدید حتی در محدودیت ها ادامه می دهد تا سفینه فضایی خود “Mumiy Troll” را از طریق مه عدم اطمینان پیش ببرد. -این فقط مربوط به اوست ، اما یک مسیر پیچ در پیچ بسیار جالب است. در راه ، با لبخند مرموز ، شخصیت های غیرمعمولی را سوار می کند ، که با آنها همکاری های دیوانه کننده ای ایجاد می کند ، قهرمانان و تصاویر جدیدی ایجاد می کند که تخیل را تحریک می کند.

در ویدئوی آهنگ “Lyra” از دیسک تازه منتشر شده “پس از شر” ، موجودات عجیبی در پرتوی خورشید در حال عبور از این زمینه هستند ، یا به ارواح طبیعت شباهت دارند و یا به نمایندگان قبایل وحشی که ارتباط با یک فرقه باستان را احساس می کنند. اینها افرادی با کت و شلوار کاه عظیم هستند که به نظر می رسد ستونی از کاه از سر آنها بلند می شود. خود ایلیا یا در همان تصویر یا به صورت موجودی غیرقابل درک ، شبیه حشره ای بی سابقه با پنجه و در عین حال قارچ درختی که در برگ پژمرده ای منعکس می شود ، در برابر تماشاگران ظاهر می شود. قارچ ها در وسط یک جنگل انبوه شروع به درخشیدن می کنند – به طور کلی ، موضوع روانگردان کاملا آشکار شده است.

کل آلبوم به استعاره ، مجازی ، تمثیلی تبدیل شد ، اما در عین حال با واقعیت در ارتباط بود. طبق معمول Lagutenko ، کار آنقدر ظریف انجام می شود که تشریح ، جدا کردن آن در قطعات ، متن ، صدا بسیار هیجان انگیز است. حتی عبارت “دو ته” در اینجا به سختی مناسب است ، زیرا به نظر می رسد که این ترکیبات اصلاً ته ندارند – آنها بسیار چند لایه هستند. هر کس می تواند چیزی را از خودش ببیند و بشنود ، هرچند که به نظر می رسد نویسنده خودش دقیقاً می داند چه چیزی می خواهد بگوید.

با کمک آقای لاگوتنکو ، “ZD” سعی کرد کمی آن را رقم بزند ، اما به نظر می رسد که معنی حتی بیشتر به فضای باز پرواز کرد ، جایی که زمان وجود ندارد ، گذشته به آینده متصل می شود ، و کل تاریخ “Mumiy Troll” به زنجیره ای از غیر تصادفی تصادفی تبدیل می شود ، ارتباطات و یافته های قابل توجه

– ایلیا ، ایده ضبط “پس از شر” چگونه شکل گرفت؟ آیا با اجرایی شدن آن تغییری ایجاد شد یا سیری از پیش تعیین شده را دنبال کردید؟

– آهنگ های این آلبوم مدتها قبل از تغییر چشمگیر زندگی ما آغاز شد. ما در بهار گذشته ، 2019 ، با وقفه برای جشنواره های تابستانی و تورهای زمستانی ، روی ضبط آنها در استودیوی VOX در لس آنجلس کار کردیم ، و سپس “قوانین بازی” جهان به طور چشمگیری تغییر کرد. درست است ، هیچ کس دقیقاً نمی دانست که آنها چه هستند – این “قوانین” جدید ، و آنها مجبور بودند تمام مراحل را در حین پرواز دوباره بسازند ، چیزهای جدیدی یاد بگیرند.

– هنگامی که آلبوم در وب ظاهر شد ، شما گفتید که آیین ژاپنی در تحسین کرم شب تاب هاتاروگاری با آن ارتباط دارد. چرا در حال حاضر برای شما منطقی بود؟

– فیلمبرداری ویدیوی آهنگ “Lyra” که به صورت تک آهنگ منتشر شد و در آلبوم قرار گرفت ، واقعاً از این سنت جالب ژاپنی الهام گرفته شده است ، ما حتی سال گذشته با تمام خانواده به ژاپن رفتیم تا آن را با چشم خود ببینیم. و فیلم در سوئد در یکی از بسیاری از جزایر مجمع الجزایر استکهلم فیلمبرداری شده است. بر روی آن کارگردان ویدئو Bjorn Tagemos زندگی می کند ، که با او دوست خانواده هستیم و مدتهاست که با هم کار می کنیم. هیچ جلوه خاصی در ویدئو وجود نداشت. جنگل اطراف خانه به دکوراسیونی زنده تبدیل شده است و شخصیت ها از پیر تا پیر مهمان هستند.

– در آزمایش های مداوم موسیقی خود ، شما خود را به هیچ محدودیتی محدود نمی کنید. با این حال ، در ابتدا “Mumiy Troll” در لباس یک گروه راک ظاهر شد. بعداً اصطلاح rockapops با دست سبک شما تقریباً به یک تعریف علمی تبدیل شد. امروز مفهوم خود را چگونه توصیف می کنید – از لحاظ سبک ، زیبایی شناسی؟

– اولین اجراهای ما توسط راک های خشن Vladivostok “عاشقانه ساحلی” نامیده می شد. تقریباً نفرین بود. از طرف دیگر ، ر partyسای حزب در دهه 80 بسیار دور “Mumiy Troll” را ممنوع کردند ، اگرچه به نظر می رسد که در ساحل خیلی وحشتناک است؟ بنابراین من به این واقعیت عادت کردم که شنونده ما دائماً در درک این مسئله است که “این چه نوع چیزهایی است -” Mumiy Troll؟ ” و من فقط علاقه به پرچم همین سوابق ندارم ، به عنوان یک هنرمند برای من جالب است که “صد لباس مختلف” را امتحان کنم ، زیرا این مانند زندگی همزمان چندین زندگی است. بنابراین ما به نوعی مانند یک شکار عتیقه هستیم ، اما اغلب کشتی را عوض می کنیم و در دوره های غیر قابل پیش بینی برای شما حرکت می کنیم.

– آیا حداقل پیش بینی های تقریبی دارید ، این بار “پس از شر” کی فرا می رسد؟ پیشرفت رویدادها را چگونه می بینید؟

– قطعاً بازگشتی به آنچه که بود وجود نخواهد داشت. همه ما – هم شنوندگان و هم نوازندگان – حداقل باید به اشکال جدید تعامل عادت کنیم. ترانه ها باقی خواهند ماند ، اما نحوه گوش دادن به آنها ، به خاطر سپردن آنها ، بازگشت به آنها ، همه تعاملات با “موسیقی متن” زندگی متفاوت خواهد بود.

– طراحی دیسک بسیار غیرمعمول شد. کنایات زیادی وجود دارد – از سالوادور دالی گرفته تا میخائیل خوخلاچف ، که نقاشی های کاملاً دیوانه وار سورئالیستی می نویسد ، از کاریکاتورهای علمی تخیلی گرفته تا فرهنگ بومیان. چه کسی نویسنده تصویر شد؟ چگونه ایجاد شد؟ آیا در این کار شرکت کردید یا همه چیز را به رحمت هنرمند واگذار کردید؟

– معلوم شد که آلبوم یک رکورد از مواد ارائه شده است. Waone هنرمند اوکراینی – ولادیمیر مونژوس نه تنها جلد آلبوم ، کاورهای تک آهنگ های “Lear” و “That Day When” را ایجاد کرد ، بلکه هر آهنگ را نیز تصویرگری کرد. من کارهای او را در اینترنت برای آماده سازی جشنواره V-ROX کشف کردم ، زیرا شخصاً نه تنها بر موسیقی ، بلکه بر بخش هنری خیابانی نیز نظارت می کنم. در حالی که جشنواره به طور نامعلومی به تعویق می افتد ، من به هنرمند پیشنهاد کردم که در مورد آهنگ های موجود در نقاشی ها تجدید نظر کند ، گویی که در حال آماده سازی یک روز افتتاحیه هستیم. در زندگی واقعی ، اینها کارهای کوچک هستند که با اکریلیک ساخته شده اند. آنها اساس نمایشگاه ، مجموعه جدیدی از سوغاتی ها و طراحی نسخه اختصاصی رکوردهای وینیل را تشکیل خواهند داد. به هر حال ، وانه به خاطر نقاشی های دیواری سیاه و سفید و رنگی سورئال خود نیز مشهور است ، آنها در بسیاری از شهرهای جهان وجود دارند: از کانادا و برزیل گرفته تا هند و استرالیا.

– آیا درام آلبوم برای شما اساسی است ، یا می توانید به همان روشی که «بازی کلاسیک» ساخته کورتازار را می خوانید ، آن را گوش دهید – برای شروع با هر “فصل” ، آهنگسازی؟

– متأسفانه ، نه – با کسی کار نمی کند. ترتیب آهنگ و موضوع بسیار مهم است. من در ابتدا آن را با فرمت وینیل ، چهار آهنگ در هر طرف دیدم ، اما شما می توانید به هر دو طرف A و B. گوش دهید احساسات مختلف ، اما این مفهوم همچنان باقی است. اینها برای من جزئیات بسیار مهم و ظریفی هستند. شنونده آزاد است که به آنها توجه نکند ، اما بسیاری از مردم دوست دارند “اسرار” پنهان از چشمهای گسترده را پیدا کنند.

– انتشار آلبوم قبلاً اعلام شده بود ، که ناگهان در ماه اکتبر دیگری ظاهر شد – “ارواح فردا”. چرا تصمیم گرفتید به جای اینکه مثلاً یک آلبوم دوتایی با همین عنوان اجرا کنید ، آلبوم دیگری را منتشر کنید؟

– جایی در بهار سال 2020 ، فهمیدیم که برای دو نسخه و با حالات کاملاً متفاوت مواد کافی وجود دارد ، به همین دلیل است که تصمیم گرفتیم آنها را جدا کنیم. و سپس آنها سومین آکوستیک و بین المللی “Ghosts of Tomorrow، Part 2” را اضافه کردند.

– همکاری با Scryptonite و T-Fest چگونه توسعه یافت؟

– حدود 20 سال پیش ، اولین همکاری رپ “Mumiy Troll” انجام شد – ما با گروه Fact آهنگ “سه بار” را ضبط کردیم. هنوز برایم قانع کننده به نظر می رسد. به طور کلی ، من هیپ هاپ روسی را با علاقه دنبال می کنم و تمام وقت بدنبال این هستم که ببینم شخصی در آن وجود دارد که بتواند من را به عنوان شنونده خوشحال کند. Scryptonitis و T-Fest ، همانطور که مشخص شد ، از جمله کسانی هستند که لطفا. ما هرگز شخصاً با آنها ملاقات نکرده ایم ، فقط مکاتبه کرده ایم ، من هیچ وظیفه ای برای آنها تعیین نکرده ام ، و از نظر خلاقیت مشخص نکردم که کجا حرکت کنم – و از نتیجه بسیار راضی بودم. وقتی به نسخه های آنها از آهنگ هایمان گوش می دادم ، فقط یک “شکایت” داشتم – چرا آنها اینقدر مرا ترک کردند؟

– اکنون با جشنواره V-Rox چه اتفاقی می افتد؟ آیا قصد دارید ایده را در شرایط فعلی توسعه دهید؟

– برنامه ریزی فایده ای ندارد. این سومین بار است که ما تاریخ ها را به تعویق می اندازیم ، زیرا واقعیت covid فکر نمی کند عقب نشینی کند ، و جشنواره یک آماده سازی طولانی و یک برنامه ریزی زود هنگام است. مرزها در سرتاسر دنیا بسته شده است ، هیچ نوازنده ای در جهان نمی تواند برای آینده تورهای خود را برنامه ریزی کند. باز هم – بسیاری از نوازندگان ، به ویژه نوجوانان ، بدون معیشت مانده بودند. من فکر می کنم تعداد هنرمندانی که به دلیل علاقه آماده اند بدون هزینه به ما مراجعه کنند ، به طور قابل توجهی کاهش می یابد. به طور کلی ، هنوز ایده کامل همکاری بین المللی و شبهای مهم جشنواره های سرگرم کننده مهم نیست. ظاهراً ما روی برنامه های آموزشی از راه دور تمرکز خواهیم کرد. و با این حال ، به نظر من ، وقت آن است که به خصوص درباره ایده “ولادیوستوک 3000” خواب ببینم – چه باید باشد؟

– در جشنواره شما همیشه بسیاری از هنرمندان جالب جدید را نشان داده اید. آیا در طی سال گذشته یافته جالبی داشته اید؟

– شاید این گروه ژاپنی Charan-Po-Rantan باشد. من فکر می کنم آنها عنوان اصلی V-ROX بعدی باشند. آنها به سبک بسیار ژاپنی هستند ، به شکلی شیک و تکنیکی ژانر سنگ راک بالکان یا همانطور که ما آن را “alcodenza” می نامیم ، تجدید نظر می کنند. این موسیقی از فیلم های Kusturica در نسخه های پاپ است – که “Lapis” و “Leprikons” با آن در دهه 90 آغاز شدند ، که کورد اوج مسیر خلاقیت خود را در آن یافت. در Charan-Po-Rantan ، همه چیز از نظر زیبایی وارونه است. هم از نظر فنی فوق العاده بازی می شود و هم از نظر زیبایی شناسی بسیار لذت بخش است. و مهمتر از همه ، فقط دختران در گروه بازی می کنند.

– با توجه به آلبوم های منتشر شده ، امسال ، با وجود هر اتفاقی که می افتد ، از نظر خلاقیت برای شما بسیار مثمر ثمر واقع شده است. پارادوکس های زمان قرنطینه؟

– در طول مدتی که مومی ترول وجود دارد ، ما به رژیم “گردشگران موسیقی” ، تورها و تورها عادت کرده ایم ، و البته ، اکنون همه اینها به طور نامحدود به تعویق افتاده است ، تا روزی “پس از شر” – چنین زمانی مطمئناً فرا خواهد رسید. اکنون ما مجبور شده ایم ، اما هنوز هم مشتاقانه ، فرمت های جدید آنلاین را امتحان می کنیم. در اینجا ما یک کنسرت مجازی انقلابی از نظر فناوری منتشر کرده ایم که به سالگرد “دقیقاً آلوئه مرکوری” اختصاص داده شده است. چنین ترکیبی از یک بازی رایانه ای و پخش مستقیم است. و به نظر من برخلاف بسیاری دیگر ، ما “مثل گذشته” ، به زندگی قبل از قرنطینه ، به زندگی بر نخواهیم گشت. و شاید حتی برای بهترین ها باشد.

– امروز در دستور کار شما چیست؟ آیا در شرایط فعلی موفق به برنامه ریزی چیزی می شوید؟

– من با شور و اشتیاق در حال انجام آزمایش های موسیقی و فیلم خود هستم. این بسیار متفاوت با “Mumiy Troll” و به طور کلی با ژانرهای محبوب است. من علاقه مندم که به آینده نگاه کنم ، و فکر می کنم این جالب تر از یک آهنگ کسل کننده بی پایان باشد ، جایی که خواننده های گنگ فقط شکل ریش خود را تغییر می دهند ، در حالی که خواننده های پرنده موهایشان را تغییر می دهند. به نظر می رسد که “پانک های جوان” (همانطور که BG گفت) در حال حاضر در راه “صرفه جویی در راک اند رول” است (این از خودم است).