بیش از 80٪ خانواده های تاجیکی که از طریق حواله ها زندگی می کنند پول خود را صرف غذا – WB – اوستا می کنند

بیش از 80٪ خانواده های تاجیکی که از طریق حواله ها زندگی می کنند پول خود را صرف غذا می کنند ، – WB

20 نوامبر 2020 ، ساعت 17:00

اوستا. Tj | 20.11.2020 | تاجیکستان به عنوان یکی از کشورهایی که بیشترین وابستگی را به حواله ها در جهان دارد ، به ویژه تحت تأثیر بیماری همه گیر COVID-19 قرار گرفته است. مانند هر بحران اقتصادی ، عمده عواقب آن را خانواده های کم درآمد و به ویژه کودکان متحمل می شوند – نرخ فقر در میان کودکان بیشتر از سایر گروه های جمعیتی است.

بیش از 80 درصد خانوارهای تاجیکستان که حواله دریافت می کنند ، آنها را صرفاً صرف غذا و سایر ملزومات اساسی می کنند. پیش بینی می شود که سطح کلی حواله به تاجیکستان در سال 2020 15 درصد کاهش یابد ، طبق بانک جهانی تاجیکستان: مراقبت های بهداشتی کودک در طی بیماری همه گیر COVID-19 که امروز 20 نوامبر منتشر شد.

طبق یک نظرسنجی از بانک جهانی ، هنگام شیوع همه گیری ، 41 درصد از خانوارها گزارش کردند که مجبور به کاهش مصرف غذا هستند و 20 درصد از خانواده ها توانایی پرداخت هزینه های بهداشتی را ندارند.

وضعیت دستاوردهای قبلی در کاهش فقر را تضعیف می کند و در حال حاضر به حال تاثیر منفی بر امنیت غذایی را تشدید مشکل سوء تغذیه در میان خانواده های آسیب پذیر است. جای تعجب نیست که در نتیجه بحران همه گیر ، تاجیکستان کمترین رشد اقتصادی در دو دهه اخیر را تجربه می کند ، رشد در سال 2020 1.6 درصد تخمین زده شده است ، در حالی که در سال 2019 7.5 درصد رشد داشته است.

از طریق پروژه واکنش اضطراری COVID-19 تاجیکستان (TEC-19) ، بانک جهانی بودجه انتقال نقدی را تأیید می کند ، که ثابت شده است ابزاری موثر برای حمایت از خانوارهای فقیر در سراسر جهان است. کمک نقدی یک باره 500 سامونی (تقریباً 50 دلار) برای خانواده های کم درآمد با کودکان خردسال زیر سه سال در سراسر کشور جهت کاهش اثرات منفی بیماری همه گیر از جمله قیمت های بالاتر و فرصت های محدود درآمد در نظر گرفته شده است. با مشارکت یونیسف ، خانواده ها همچنین اطلاعات مهمی در مورد تغذیه و مراقبت از کودکان برای کمک به سلامت کودکان در این شرایط سخت دریافت می کنند.

در کل ، انتقال نقدی اضطراری بیش از 50،000 خانوار با کودکان خردسال زیر سه سال را در سراسر تاجیکستان تحت پوشش قرار خواهد داد. یکی از معیارهای اصلی ، درج خانواده در ثبت سیستم کمک اجتماعی هدفمند (TSA) به دلیل درآمد کم است. در ژوئیه سال 2020 ، یک برنامه جدید TSA با پشتیبانی بانک جهانی در سراسر کشور گسترش یافت.

پروژه واکنش اضطراری ویروس کرونا ویروس (COVID-19) در تاجیکستان با کمک مالی بانک جهانی به مبلغ 11.3 میلیون دلار تأمین می شود.

هدف این پروژه حمایت از تلاشهای مداوم کشور برای پاسخگویی موثر به سلامت انسان و خطرات اجتماعی مرتبط با بیماری همه گیر COVID-19 است.