جمهوری خواهان قطعنامه به رسمیت شناختن بایدن را به عنوان رئیس جمهور مسدود می کنند – اوستا

جمهوری خواهان قطعنامه به رسمیت شناختن بایدن را به عنوان رئیس جمهور مسدود کردند

9 دسامبر 2020 ، ساعت 11:26

اوستا. Tj | 09.12.2020 | جمهوری خواهان در کمیته هر دو مجلس کنگره آمریکا در مورد تحلیف رئیس جمهور به قطعنامه تأیید آماده سازی کمیته انتقال قدرت ریاست جمهوری به نامزد دموکرات ها در انتخابات اخیر جو بایدن رأی دادند.

اینترفکس گزارش داد ، چنین رأیی مانع قطعنامه شد و جمهوری خواهان از به رسمیت شناختن بایدن به عنوان رئیس جمهور منتخب ایالات متحده امتناع ورزیدند.

به ویژه ، رهبر اکثریت جمهوری خواه در مجلس سنا ، میچ مک کانل و رئیس اقلیت جمهوری خواه در مجلس نمایندگان ، کوین مک کارتی ، مخالف این قطعنامه بودند.

پیش از این ، مطالعه واشنگتن پست نشان داده بود که از مجموع 249 نماینده کنگره جمهوری خواه ، فقط 27 نفر بایدن را به عنوان برنده در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده تشخیص می دهند.

رأی گیری ایالات متحده در 3 نوامبر برگزار شد. بیشتر آرا قبلاً شمارش شده اند ، اما نتایج رسمی پردازش آرا در ایالات متحده در تاریخ دیگری اعلام خواهد شد. بر اساس داده های موجود ، رسانه های برجسته آمریکایی پیروزی جو بایدن دموکرات را پیش بینی کردند. خود بایدن نیز خود را برنده انتخابات می داند. بسیاری از رهبران جهان موفقیت وی را تبریک گفتند.

با این حال ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، که سعی در انتخاب مجدد خود داشت ، با این موضوع موافق نیست و نتایج رای گیری را مورد اختلاف قرار می دهد. وکلای ترامپ در تلاشند تا ثابت کنند که انتخابات با تخلفاتی که پیروزی وی را از او گرفته اند ، برگزار شده است.