رئیس CoES درباره همکاری در واکنش به شرایط اضطراری با نماینده WFP – اوستا گفتگو کرد

رئیس اتحادیه اروپا با همکاری نماینده WFP در زمینه واکنش اضطراری گفتگو کرد

9 دسامبر 2020 ، ساعت 17:00

اوستا. Tj | 09.12.2020 | رستم نظرزودا ، رئیس کمیته موقعیت های اضطراری و دفاع مدنی (CES) تاجیکستان ، امروز ، در تاریخ 9 دسامبر ، در دوشنبه با سرپرست دفتر WFP در تاجیکستان ، خانم ماریکو کاواباتا ملاقات کرد.

به گفته مرکز مطبوعاتی CoES ، در این جلسه طرفین در مورد مسائل مربوط به شروع یک پروژه احتمالی بین Cluster Logistics Global و CoES بحث و تبادل نظر کردند.

ماریکو کاواباتا گفت که خوشه جهانی لجستیک مکانیسمی برای هماهنگی واکنش موثر و به موقع در موارد اضطراری است.

اشاره شد که خوشه لجستیک جهانی ، جامعه بشردوستانه را برای رفع نیازهای لجستیکی در یک زمینه انسانی از طریق هماهنگی ، مدیریت اطلاعات و در صورت لزوم ، دسترسی به خدمات لجستیکی گرد هم آورده است.

خانم کواباتا خاطرنشان کرد که از WFP خواسته شده تاجیکستان را در سال 2021 برای اجرای تعدادی از پروژه های کاهش خطر بلایا تحت این پروژه وارد کند.

به نوبه خود ، سرپرست کمیته موقعیت های اضطراری ، سرلشکر R. Nazarzoda ، با اشاره به مکانیزم های اصلی اجرای پروژه پیشنهادی ، با تعهد سیاست برای کاهش خطر بلایای طبیعی تأیید کرد.

در پایان جلسه ، طرفین به اتفاق آرا رسیدند كه سازوكارهای موجود همکاری بین CoES و WFP به طور مثر و در آینده در برابر تهدیدات جدید در موارد اضطراری طبیعی و مصنوعی مقاومت خواهند کرد.