رستم امامعلی برای اطمینان از رقابت سالم در بازار خدمات – اوستا دستور داد

رستم امامعلی دستور داد تا از رقابت سالم در بازار خدمات اطمینان حاصل شود

10 دسامبر 2020 ، ساعت 09:42

اوستا. Tj | 10.12.2020 | چهارمین جلسه مجلس ملی از مجلس مجلسی اولی جمهوری مجاهدین ششم جمهوری تاجیکستان یک روز قبل ، در تاریخ 9 دسامبر ، در دوشنبه ، به ریاست رئیس مجلس ملی رستم امامعلی برگزار شد.

در این جلسه ، اعضای مجلس ملی قوانین اساسی را در مورد اصلاحات قانون اساسی “در مورد وضعیت حقوقی اعضای مجلس ملی و معاونین مجلس نمایندگان مجلس نمایندگان مجلس از تاجیکستان” ، “در مورد دادستانی جمهوری تاجیکستان” ، قوانین مربوط به اصلاح قانون گمرک و تعدادی از قوانین جمهوری مورد بحث و تصویب قرار دادند. تاجیکستان که با در نظر گرفتن معرفی سیستم جمع آوری الکترونیکی کرایه در زمینه حمل و نقل مسافر عمومی در دوشنبه و همچنین ارائه مزایای استفاده رایگان از خدمات حمل و نقل تصویب و پیشنهاد شد.

اعضای مجلس ملی از اصلاحات قانون اساسی “در مورد خودگردانی محلی” ، قانون “آموزش” ، قانون جرایم اداری ، قانون آیین دادرسی کیفری ، قانون کیفری ، قانون آیین دادرسی کیفری اقتصادی ، قانون مالیات ، قانون حمایت کردند. “در مورد حسابرسی داخلی در سازمانهای بخش دولتی”.

در این جلسه ، به پیشنهاد رئیس جمهور کشور ، هوشیدزودا داورون ، قاضی دادگاه قانون اساسی جمهوری تاجیکستان ، به دلیل انتقال به شغل دیگر از سمت خود برکنار شد و قضات دادگاه عالی جمهوری تاجیکستان ، رحمت الله زودا بختلو و دودیخودوزودا داولتمو به دلیل رسیدن به حد مجاز برای داشتن قاضی برای احراز سن ، از سمت خود فراخوانده شدند.

همچنین ، به پیشنهاد دولت جمهوری تاجیکستان ، با حمایت اعضای مجلسی ملی ، روستای شیتاروو در منطقه ایشکاشم از منطقه خودمختار گورنو- بدخشان به روستای واخون تغییر نام یافت.

رئیس مجلس ملی ، شهردار دوشنبه رستم امامعلی توجه اعضای مجلس ملی را به تعدادی از موضوعات حل نشده جلب کرد که اخیراً موجب تجدیدنظرهای زیادی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی شده است.

به ویژه با اشاره به موضوعات حفاظت از سلامت شهروندان و سلامت جامعه ، رستم امامعلی لزوم ایجاد یک سیستم موثر مراقبت های بهداشتی اولیه در کشور ، پایبندی به دستور مراقبت های پزشکی ، از بین بردن آسیب ها و خطرات زندگی بیماران در ارائه خدمات پزشکی ، تشخیص حرفه ای بیماری های خاص ، تجویز دارو را یادآوری کرد. به ویژه جلوگیری از صدور نسخه های “سفارشی” و مجبور کردن بیمار به خرید دارو از داروخانه های خاص.

در همین راستا ، به کمیته های مسئول مجلسی ملی ، همراه با ساختارهای ذیربط دولتی ، دستور داده شد تا موارد فوق را به منظور بهبود سیستم قانونگذاری در بخش بهداشت ، و همچنین افزایش مسئولیت رسمی و حرفه ای پزشکان و کارگران پیراپزشکی ، بررسی و موارد پیشنهادی مستدل را ارائه دهند.

رئیس مجلس ملی نظر خود را در مورد نتایج تجزیه و تحلیل وضعیت بازار داخلی ابراز داشت و خاطرنشان کرد که هیچ رقابت سالم بین شرکت های دولتی ، خصوصی و خارجی در تولید کالاها ، عملکرد کار و ارائه خدمات وجود ندارد. یکی از عوامل این حالت ناکارآمدی ساختارهای مربوطه برای تنظیم روابط بازار است.

در همین راستا ، به کمیته های تخصصی مجلسی ملی دستور داده شد تا به طور جامع قانون کشور را در زمینه انحصار ، مجوز برای انواع خاصی از فعالیت ها ، تهیه کالاها ، کارها و خدمات و همچنین فعالیت های ضد انحصاری بررسی کنند و پیشنهاداتی را برای اطمینان از رقابت سالم در بازار مصرف و تقویت مسئولیت دولت مجاز ارائه دهند. عضو.

تأكید شد كه امروزه فعالیتهای شركتهای هواپیمایی در جهت سطح و كیفیت خدمات و همچنین تأمین غذا برای مسافران ، شرایط لازم را ندارد. با در نظر گرفتن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خدمات هواپیمایی کشوری و بالا بردن اقتدار شرکت های داخلی در زمینه هواپیمایی کشوری در عرصه بین الملل ، به کمیته های مربوطه مجلسی ملی دستور داده شد تا با در نظر گرفتن تجربه شرکت های پیشرفته خارجی ، این موضوع را بررسی کنند و پیشنهادهای ویژه ای برای بازنگری در قوانین قانونی نظارتی این صنعت ارائه دهند.

علاوه بر این ، به دادستان کل ، مدیر آژانس کنترل مالی و مبارزه با فساد اداری و سایر ارگان های دولتی دستور داده شد که فعالیت های مربوطه را تقویت کنند تا از وقایع زمین خواری غیرقانونی و ساخت اماکن مسکونی و سایر تاسیسات بر روی آنها جلوگیری و به موقع آشکار شود.