صاحب گالری ایرینا فیلاتوا به دلیل ویروس کرونا درگذشت

این بیماری همه گیر جان متصدی یکی از قدیمی ترین گالری های کلان شهر “هنرهای زیبا” را گرفت

دنیای هنر فرصتی برای عزاداری ایرینا آنتونوا ، به عنوان از دست دادن دوباره ، نداشت. ایرینا فیلاتوا ، متصدی یکی از قدیمی ترین گالری های مسکو ، Fine Art ، به دلیل ویروس کرونا درگذشت. 24 روز پیش ، وی در 23 امین بیمارستان بستری شد. داویدوفسکی در مورد تاگانکا. دو روز پیش ، ایست قلبی رخ داد ، اما پزشکان موفق شدند ایرینا را از دنیای دیگر بیرون بکشند. دوستان و اقوام برای او دعا کردند ، اما این معجزه اتفاق نیفتاد …

ایرینا فیلاتووا در 82 سالگی در مراقبت های ویژه درگذشت. او با وجود سن قابل احترام ، تا روزهای آخر بسیار فعال ، متحرک ، پرانرژی بود. او از قدرت ، استعداد و فشار کمیابی برخوردار بود که توسط همه کسانی که او را می شناختند قابل تشخیص بود. هیچ کس فکرش را نمی کرد که او آنجا را ترک کند ، اما سالهای کبیسه بهترین ها را انتخاب می کنند.

ایرینا فیلاتوا یکی از پیشگامان تجارت گالری در روسیه بود. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی شوروی ، در سال 1992 ، وی به همراه مارینا اوبرازتوا گالری هنرهای زیبا را گشودند. در آن زمان هنوز هیچ بازار هنری در روسیه وجود نداشت ، هنر یک پنی فروخته می شد ، تجارت گالری یک ماجراجویی غیر قابل تصور بود.

اما فیلاتووا یکی از ترسوها نبود – خطر از بین رفت. با اشتیاق موجود در اطراف هنر معاصر ، او تصمیم گرفت که نیاز به آموزش بیننده و گردآورنده خود دارد. مدت ها بود که گالری Fine Art در فضای هنری زیرزمین نزدیک ایستگاه مترو مایاکوفسکایا وجود داشت. در هر دهانه یک خانه کامل وجود داشت. مخاطبان آنقدر جمع شدند که در آخر خیلی ها در حیاط صحبت کردند.

بعداً این گالری به وینزاوود منتقل شد و در آنجا ، با وجود بحران های اقتصادی ، همچنان برند خود را حفظ کرد. از هنرمندانی که او مدت ها با آنها کار کرده ، ستاره ها را شناخته و از آنها اسامی جدیدی کشف کنید ، حمایت کنید. از زمان آغاز به کار ، هنرهای زیبا حدود 300 نمایشگاه از جمله در موزه هنرهای مدرن مسکو (عکس از خود ، 2009 و تعطیلات ، 2011) و در موزه روسیه (نمایشگاه دیمیتری شورین در سال 2008 و ادوارد گوروخوفسکی در سال 2004).

مارینا اوبرازتسوا ، مدیر گالری هنرهای زیبا می گوید: “من و ایرینا میخائیلوونا 29 سال است که با هم هستیم ، ما با هم یک گالری ایجاد کرده ایم.” “ما چهار نسل از هنرمندان و تماشاگران را پرورش داده ایم. این ضرر جبران ناپذیری است.

هرکسی که تا به حال با ایرینا فیلاتووا روبرو شده است قدرت و ظاهر منحصر به فرد او را به یاد می آورد. موهای قرمز ، مدل موی شیک ، تصویر شیک – او در او ارگانیک ، موثر بود. قدرت درونی و بار خلاقانه انرژی او در ظاهر او نمایان می شد. با نگاه کردن به او ، هیچ کس فکر نمی کند که او قبلاً 81 ساله بوده است.

– ما کارهای زیادی را به اتمام نرسانده ایم ، این دوره او نیست – اوایل ، – می گوید هنرمند دیمیتری شورین ، که فیلاتوا سالها با او کار کرد – گریه می کنم. حالا من سوار هواپیمای مسکو می شوم – من به دنبال کار خود هستم ، اما معلوم شد که من برای یک مراسم خاکسپاری پرواز می کنم … او شخص مورد علاقه من است. و دیوانه – به روشی خوب. ترسناک است که اکنون چنین افراد پرانرژی در حال ترک هستند. سال کبیسه طول می کشد. کاملاً اخیراً ما در نمایشگاه من در کازان با هم بودیم ، قدم زدیم ، به موزه ها رفتیم ، و به گشت و گذار پرداختیم. و سپس او به بیمارستان رفت. اما من مطمئن بودم که مدت زیادی نیست ، زیرا او همیشه قوی بود. اما نه…