هولودومور 1932-1933 در اوکراین – نسل کشی مردم اوکراین – اوستا

هولودومور 1932-1933 در اوکراین – نسل کشی مردم اوکراین

28 نوامبر 2020 ، 12:31

اوستا. Tj | 20/11/28 | این پاییز هشتاد و هفتمین سالگرد هولودومور 1932-1933 در اوکراین است – نسل کشی مردم اوکراین ، که در نتیجه آن ، طبق برآوردهای مختلف ، از 4 تا 10 میلیون نفر کشته شدند.

هر چهارمین شنبه در ماه نوامبر ، اوکراین روز بزرگداشت قربانیان هولودومور را جشن می گیرد. در این روز ، اوکراینی ها شمع روشن می کنند و خویشاوندان اجداد خود را که در آن ماههای وحشتناک 1932-1933 زنده نمانده اند ، به یاد می آورند.

مردم اوکراین همیشه برای آزادی تلاش کرده اند و در آغاز سال 1918 اوکراین استقلال خود را اعلام کرد. با این حال ، در سال 1921 ، سرانجام قلمرو اوکراین توسط بلشویک ها اشغال شد ، و بیشتر سرزمین های مدرن اوکراین بخشی از امپراتوری تمامیت خواه تازه تأسیس – اتحاد جماهیر شوروی شدند.

برای مدت طولانی اوکراینی ها نمی خواستند که با از دست دادن دولت خود کنار بیایند و قیام مردم خشمگین از سیاست بلشویک برای مدت طولانی در قلمرو اوکراین آغاز شد.

به منظور نابودی اوکراینی ها به عنوان یک کشور ، فراموش کردن زبان ، فرهنگ خود ، متوقف کردن رویای صمیمی ترین – برای زندگی در کشور مستقل خود – در 1932-1933 ، رژیم استالینی یک قحطی گسترده – هولودومور را سازمان داد.

سرزمین اوکراین همیشه حاصلخیزترین زمین در اروپا و یکی از حاصلخیزترین زمین در جهان بوده است. با این حال ، اوکراینی ها که هرگز کمبود غذا را تجربه نکرده بودند ، مجبور شدند از گرسنگی بمیرند.

در بهار سال 1932 ، نهادهای تنبیهی بلشویک ها اقدام به توقیف گسترده انواع مواد غذایی از جمعیت اوکراین کردند. در همان زمان ، پرواز اوکراینی ها به مناطق دیگر اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی بی رحمانه سرکوب شد: مردم محکوم به گرسنگی بودند.

در تابستان سال 1932 ، محرومیت از انواع مواد غذایی به اوکراین تا حدودی به حالت تعلیق درآمد. با این حال ، این بخشی از پیش بینی شده در برنامه رهبری اتحاد جماهیر شوروی بود: به مردم فرصت غذا خوردن داده می شد تا قدرت برداشت داشته باشند. اگرچه برداشت غلات در تابستان سال 1932 بسیار زیاد بود ، اما به طور کامل از مردم مصادره شد و پس از آن مصادره نه تنها گندم ، بلکه انواع مواد غذایی از اوکراینی ها نیز از سر گرفت.

روستاهای اوکراین خالی از سکنه شدند. کوههای اجساد در خیابانهای شهرهای اوکراین ظاهر شدند. مادران پریشان از غم و اندوه قدرت دفن فرزندان خود را که از گرسنگی در آغوششان بودند ، دفن نکردند.

در همان زمان ، به اصطلاح “صد هزار نفر” با سوار شدن به سرزمین اوکراین ، یک رده بعد از پله – از سایر مناطق اتحاد جماهیر شوروی ، صدها هزار نفر برای سکونت در خانه هایی فرستاده شدند که پس از مرگ صاحبان آنها خالی بود ، و آنها از گرسنگی به یک مرگ آرام و دردناک جان دادند. هدف این سیاست همانند سازی اوکراینی های بازمانده و از دست دادن هویت ملی آنها بود.

در سال 2006 ، Rada Verkhovna اوکراین قانون “در مورد هولودومور 1932-1933 در اوکراین” را تصویب کرد ، هولودومور را به عنوان نسل کشی مردم اوکراین به رسمیت شناخت.

Holodomor 1932-1933 در اوکراین در سطح پارلمان به عنوان نسل کشی مردم اوکراین در ایالات زیر شناخته شد: گرجستان ، اکوادور ، استونی ، کلمبیا ، لتونی ، لیتوانی ، مکزیک ، پاراگوئه ، پرو ، لهستان ، مجارستان.

علاوه بر این ، در سطح پارلمانی و منطقه ای ، Holodomor در استرالیا ، کانادا و پرتغال به عنوان نسل کشی شناخته شد. در سطح منطقه ای (شهرداری) ، تصمیمات مربوطه در آرژانتین ، برزیل ، انگلیس ، اسپانیا ، ایتالیا و ایالات متحده آمریکا گرفته شد.

علاوه بر این ، برخی از کشورهای جهان از قربانیان هولودومور در اوکراین بزرگداشت می گیرند. قطعنامه هایی برای بزرگداشت قربانیان هولودومور توسط قانونگذاران اسپانیا ، فرانسه ، شیلی ، جمهوری چک ، اسلواکی ، آندورا ، آرژانتین و مکزیک تصویب شد.

خاطره ای روشن و جاودانه از میلیون ها انسان شکنجه شده!

سفارت اوکراین در جمهوری تاجیکستان