وزارت بهداشت اوکراین واکسیناسیون رایگان ویروس کرونا را برای همه در نظر گرفته است – اوستا

وزارت بهداشت اوکراین واکسیناسیون رایگان علیه ویروس کرونا را برای همه در نظر گرفته است

12 دسامبر 2020 ، ساعت 09:33

اوستا. Tj | 12.12.2020 | طبق محاسبات وزارت بهداشت ، اول از همه ، واکسیناسیون در برابر COVID-19 در گروه های خطر با توجه به ویژگی های شغلی ، پزشکی و سنی – حدود 20 میلیون نفر ضروری است. موضوع فراهم کردن امکان دسترسی به واکسیناسیون برای همه شهروندان بدون استثنا با هزینه دولت نیز در حال بررسی است.

گزارش های Ukrinform ، ماکسیم استپانوف ، وزیر بهداشت ، این را در شبکه تلویزیونی اوکراین 24 گفت.

“ما دو م componentsلفه برای واکسیناسیون داریم: اول ، برای همه روشن است که ما باید گروه های خطر را واکسینه کنیم ، این افراد به صورت حرفه ای هستند ، به عنوان مثال پزشکان ، یا بر اساس سن از نظر پزشکی. آنها باید اولین کسانی باشند که این واکسن را دریافت می کنند ، زیرا این افراد به طور جدی تری بیمار هستند ، سیر بیماری برای آنها سخت ترین است. سهم شیر از مردگان افراد مسن هستند ، بنابراین ابتدا باید واکسینه شوند. این بیش از 20 میلیون شهروند است. “

با این حال ، به گفته وزیر ، موضوع دسترسی به واکسیناسیون برای همه شهروندان بدون استثنا با هزینه دولت در حال بررسی است.

به گفته استپانوف ، م componentلفه دیگر دسترسی به واکسن در بازار تجاری است. بله ، اگر تولید کنندگان اسناد مربوطه را ارائه دهند و آماده عرضه آن به بازار تجاری باشند ، وزارت بهداشت آماده ثبت سریع واکسن است.

با این حال ، طبق گفته استپانوف ، ظرفیت تولیدکنندگان محدود است و نیاز به واکسن بسیار زیاد است.

“ما به تولیدکنندگان جهانی تأیید می کنیم که واکسن را بلافاصله ثبت خواهیم کرد ، در صورت وجود پیش شرط های مناسب ، همه اسناد را طبق روال بسیار سریع ارائه خواهیم داد تا آنها بتوانند آن را به بازار تجاری عرضه کنند. اما ما می فهمیم که اکنون بیش از 7 میلیارد نفر در صف هستند و ظرفیت هنوز محدود است. و امروز فقط یک واکسن Pfizer در یک کشور ثبت شده است ، این انگلستان و سپس برای موارد اضطراری است. “

وی یادآور شد که اوکراین قبلاً اسنادی را برای دریافت 8 میلیون دوز واکسن به ابتکار جهانی COVAX ارسال کرده است که برای واکسیناسیون 4 میلیون نفر کافی خواهد بود. تحویل واکسن برای نیمه اول سال 2021 برنامه ریزی شده است.

“علاوه بر این ، ما دقیقاً در حال مذاکره با تولیدکنندگان جهانی هستیم که مرحله سوم آزمایشات بالینی را به پایان رسانده اند یا در مرحله نهایی هستند ، تا بتوانیم واکسن را خریداری کنیم. همه کشورهای جهان رفتار یکسانی دارند. “

وی یادآوری کرد که وزارت بهداشت در تقاضای بودجه 15.1 میلیارد UAH برای واکسیناسیون COVID-19 اختصاص داده است ، با این حال ، در بودجه پیش بینی شده برای سال 2021 ، 2.6 میلیارد UAH برای واکسیناسیون COVID-19 پیش بینی شده است.

در اوکراین ، از 10 دسامبر ، 858،714 مورد بیماری ویروس کرونا ویروس COVID-19 به طور آزمایشگاهی تأیید شد که از این تعداد ، روزانه 13،371 مورد بود.