کانال تلویزیونی “یورگان” کنسرت گالای مسابقه را برای جایزه اولگا سوسنوسکایا به صورت زنده نشان داد

این کنسرت از دو مجموعه فیلم توسط کانال تلویزیونی یورگان پخش شد: از استودیوی خود و از تالار گنبد گالری ملی جمهوری کومی. همچنین تماشای این رویداد از هر جای دنیا – از طریق تلویزیون دیجیتال ماهواره ای Tricolor و Telekarta ، در سیستم عامل های Yandex.Efir ، Lime HD و Peers TV ، در تمام رسانه های اجتماعی این رقابت امکان پذیر بود.

از استودیو ، مجری پخش ایلیا زوبوف و تهیه کننده مسابقه ولادیمیر یورکوفسکی در مورد این مسابقه – تاریخچه ، سنت ها ، دستاوردها و سوابق آن ، حمایت از صندوق کمک های مالی ریاست جمهوری ، وزارت فرهنگ روسیه و سایر شرکا ، جغرافیا ، شرکت کنندگان و برنامه های آینده صحبت کردند. برخی از اسامی برندگان نیز اعلام شد.

از این گالری ، تماشاگران توسط خبرنگار “یورگان” آلنا یوگوا و رئیس هیئت داوران این مسابقه ، هنرمند ارجمند روسیه ، هنرمند مردمی جمهوری کومی ، اولگا سوسنوسکایا استقبال کردند.

من بسیار خوشحالم که این مسابقه از چنین ارزیابی بالایی برخوردار است – بسیاری از شرکت کنندگان در مصاحبه ها و در صفحات خود گفتند که “به مسابقه معتبر” می روند. و این برای من ، برای جمهوری ما و به طور کلی برای روسیه افتخار بزرگی است ، زیرا امسال ما تعداد زیادی شرکت کننده خارجی داریم ،– اولگا الكساندرونا به همه رو آورد. – من از همه معلمانی که بخشی از روح خود را گذاشتند و چنین دانش آموزان شگفت انگیزی را آماده کردند تشکر می کنم. وقتی به اجراهای مسابقه گوش می دادم – حتی در ویدئو – من غاز می کردم ، اشک می ریخت. هزینه زیادی دارد شرکت کنندگان بسیار قدرتمند – هنگام بحث در مورد نتایج ، سه نامزد گرندپری داشتیم! این عالی است ، زیرا مسابقات زمانی برگزار می شد که ما تندیس شگفت انگیز خود را از سنگ های اورال به کسی ارائه نمی دادیم.

همه کسانی که در این مسابقه شرکت کرده اند تا حدودی برنده هستند. از آنجا که آنها خود را شکست دادند ، در اینجا چیزهای زیادی آموختند. رقابت همیشه رشد بالاتر از خودش است. و من مطمئن هستم که ما در اینجا جمع شده ایم تا از موسیقی در کنار هم لذت ببریم و مخاطبان را با موسیقی هایی که در این ماه با ما بوده اند ، خوشحال کنیم. من مطمئن هستم که در این روزهای شگفت انگیز پر از موسیقی ، من و شما به هم نزدیک شدیم ، همه توانستند مراقبت ، توجه و حمایت ما را احساس کنند ، شما استعدادهای خود را آشکار کردید و در کلاسهای استاد چیز جدیدی برای خود به دست آوردید. من رقابت خود را یک آزمایشگاه خلاق می نامم ، زیرا در اینجا ما خود را با شما غنی می کنیم. دوستان عزیز ، همه ما خوش شانس هستیم که درگیر زیباترین چیز دنیا – موسیقی هستیم! پس بیایید با هم شادی کنیم! سالم ، شاد ، الهام بخش برای همه ، موفقیت خلاق ، و زنده باد موسیقی! – پریما سخنرانی خوش آمد گویی را به پایان رساند.

دو برنده مسابقه سال های گذشته که در Syktyvkar زندگی می کنند نیز در گالری نمایش اجرا کردند. این برنده مسابقات 2014 ، 2016 ، 2018 آنا راسیخایوا و برنده جایزه 2010 ، 2014 ، 2016 دارینا رزایوا است. هر دو دختر اکنون در سال اول تحصیل در کالج هنر جمهوری کومی هستند و به گالری آمده اند تا با اجرای زنده خود از کنسرت Gala مسابقه کنونی حمایت کنند. آنا کار Yakov Perepelitsa را به شعرهای ویکتور کوشمانف “تو خاکستر کوه من هستی” ، دارینا – یک آهنگ محلی اسپانیایی در پردازش “افراطی” F. Obradors اجرا کرد

از بین شرکت کنندگان کنونی ، آلیسا لیاتیوا می توانست به طور مستقیم در کنسرت آنلاین شرکت کند. این دختر 10 ساله از شهر Emva جمهوری کومی با تصمیم هیئت منصفه با گواهی “برای بهترین اجرای یک اثر از آهنگساز جمهوری کومی” اهدا شد در این روز ، آلیسا به طور ویژه وارد سیکتیوکار شد و “آواز فرشته” (موسیقی م. هرتسمن ، متن ترانه های V. Kushmanov) را خواند.

تعداد بی سابقه ای از برندگان در مسابقات 2020 وجود دارد. و البته تطبیق عملکرد همه در پخش 1.5 ساعته غیرممکن بود. حتی برندگان جوایز دوم و سوم نیز این بار “اجرا” نکردند – اسامی آنها و همچنین اسامی برندگان دیپلم ، دارندگان جوایز ویژه و برندگان رای عمومی توسط تولید کننده مسابقه ، ولادیمیر یورکوفسکی اعلام شد. این کنسرت شامل اجرای تنها برندگان جایزه اول و برنده جایزه بزرگ بود – مدیران کنسرت درخشان ترین قطعات اجراهای رقابتی خود را انتخاب کردند. و فقط یک استثنا در این قانون وجود داشت: کنسرت همچنین شامل یک اجرا از برنده جایزه ویژه بود. تیمور کاظیموف 15 ساله از باکو دارنده مدرک دیپلم شد و گواهی “برای بهترین اجرای یک آهنگ محلی” را دریافت کرد. این آهنگ آذربایجانی ، “Girdim yarın bağçasına” (“من به باغ محبوب خود رفتم”) که توسط وی اجرا شد ، در کنسرت گنجانده شد.

اسامی برندگان جوایز اول توسط اعضای هیئت داوران اعلام شد و از نقاط مختلف جهان به هوا متصل شد. الکسی لاوروف برنده جایزه 1 در گروه سنی بزرگسالان را اعلام کرد. اهل جمهوری کومی ، که اکنون تکنواز اپرای متروپولیتن نیویورک است ، خطاب به حاضران گفت:

سلام بر دوستان عزیز ، شرکت کنندگان ، معلمان ، همراهان ، والدین ، ​​اعضای هیئت داوران! امسال یک مسابقه آنلاین برگزار کردیم ، اما این مانع از شناخت یکدیگر ، نزدیک شدن و تبدیل شدن به یک خانواده بزرگ آوازی بین المللی نشد! اگرچه این رقابت در حال پایان است ، اما این آغاز کار من و شما است. من افتخار داشتم برنده جایزه اول در گروه بزرگسالان را نام ببرم – این دانش آموز Bystrova Nina Vasilievna ، دانشجوی کالج موسیقی Yaroslavl Sobinov Alexander Ershov است!

الكساندر ارشوف در كنسرت تلاوت و آریای شوروز از اپرای ماریا دی روگان اثر G. Donizetti اجرا كرد.

عضو هیئت داوران ، سوتلانا آفونینا ، برنده جایزه 1 را در گروه دوم میانسالی اعلام کرد. او از سوئیس به حاضران سلام گفت:

دوستان عزیز! من می خواهم به شما برای پایان موفقیت آمیز مسابقه جایزه Olga Sosnovskaya تبریک بگویم! من و شما از برقراری ارتباط با یکدیگر بسیار لذت بردیم. همه ما نگران بودیم: شرکت کنندگان در مسابقه ، معلمان ، والدین و البته اعضای هیئت داوران. ورود به جهان آواز به معنای باز کردن احساسات واقعی و درونی خود است. و امروز افتخار من این است که در رده سنی میانسال دوم برنده را به شما معرفی کنم: ادوارد ترشف ، مدرسه موسیقی №2 ، شهر ولگوگراد ، معلم Pevneva Natalya Ivanovna. لطفا بفرمایید!

“Pimpinella” ساخته چایکوفسکی توسط ادوارد ترشف در کنسرت اجرا شد.

ورا بارانوا ، یکی از اعضای هیئت داوران کراسنویارسک ، قرار بود نام برنده جایزه 1 را در گروه اول میانسالی اعلام کند.

– بگذارید پایان مسابقه را صمیمانه به شما تبریک بگویم. مثل همیشه ، همه کسانی که شرکت کردند را شکست دادید ، برای پیروزی تلاش می کردید ، موسیقی فوق العاده و شگفت انگیزی اجرا کردید! به من اجازه دهید برنده را معرفی کنم – Startseva Karolina ، منطقه چلیابینسک ، شهر Kopeysk ، مدرسه موسیقی شماره 1 کودکان ، معلم – Kuznetsova ناتالیا ولادیمیروونا. هورا ، به همه تبریک می گویم ، موفق باشید ، پیش بروید!

کارولینا استارتسوا مینوای لاریسا را ​​از اپرای “پیروزی کلیلیا” اثر K. V. Gluck اجرا کرد.

در گروه سنی جوان تر – به طور سنتی بیشترین ، مستقیم ترین و تأثیرگذارترین قلب تماشاگران و داوران – هیئت منصفه تعداد ویژه ای از برندگان را تعیین کرده است. و برندگان جایزه اول توسط دو نفر انتخاب شدند. اولین مورد توسط یکی از اعضای هیئت منصفه از مسکو سرگئی زایتسف ارائه شد:

سلامتی خوب! رقابت ما رو به پایان است ، همه ما کار بسیار خوبی انجام داده ایم. من به شرکت کنندگان در این مسابقه ، معلمانی که آنها را برای اجرا آماده کرده اند ، والدینی که با مشارکت کودکان به آنها کمک کردند ، اعضای هیئت داوران و برگزارکنندگان این ماراتن خلاق شگفت آور را تبریک می گویم. با توجه به بازخوردی که پس از کلاسهای آموزشی ، سخنرانیها و میزگرد دریافت کردیم ، من از نظر حرفه ای مسابقه را دوست داشتم و مفید بود. این بسیار دلپذیر و شادی آور است ، با تشکر از چنین بررسی هایی برای همه کسانی که آنها را نوشتند! برای همه شرکت کنندگان آرزوی موفقیت بیشتر در ارتفاعات هنر آوازی و موفقیت خلاق دارم. متوقف نشو ، ادامه بده! و من خوشحالم که برنده جایزه اول در گروه سنی جوانتر را اعلام می کنم: آبرامووا نینا ، سن پترزبورگ ، معلم – سوتلانا ویکتوروونا چوکلینوا!

نینا آبرامووا در این کنسرت آهنگ محلی روسی را تنظیم کرد که توسط V. Garteveld تنظیم شد “Vanechka، come…”.

یکی دیگر از برندگان جایزه 1 در گروه سنی جوان توسط یکی از اعضای هیئت داوران از ایتالیا سیمون ماریا مارزیالی اعلام شد:

– برای شرکت کنندگان در مسابقه آرزوی موفقیت می کنم! همه شما خیلی زیبا هستید ، در این مسیر خلاقانه ادامه دهید! به بسیاری از ضبط ها ، به ویژه ماریا کالاس گوش دهید – هنر او به شما کمک می کند زیبایی موسیقی را کشف کنید. و فراموش نکنید که من همیشه در خدمت شما هستم. من برنده جایزه اول در گروه سنی جوان تر را اعلام می کنم: آنا لیاخ ، 11 ساله ، منطقه مسکو ، کراسنوگورسک ، مدرسه موسیقی کودکان نادسکین ، معلم – تاتیانا لئونیدوا تیخومیروا.

از میان همه کارهای رقابتی آنا لیاخ برای کنسرت گالا ، “با یک پرستار بچه” از چرخه آوازی “کودکان” M. Musorgsky انتخاب شد.

اوج کنسرت اعلام برنده جایزه بزرگ بود. نام او توسط رئیس هیئت داوران و مدیر هنری مسابقه اولگا الکساندروونا سوسنوسکایا اعلام شد:

– با کمال خوشحالی می خواهم مالک گرندپری را اعلام کنم ، مطمئن هستم که اکنون این شخص بسیار نگران است ، زیرا نام او هرگز در کنسرت ما به صدا در نیامده است. این ویکتور اسکوروبرودوف است ، شهر سورگوت ، مدرسه موسیقی کودکان به نام کوکوویتیتسکی ، معلم – النا گریگورینا فریمن!

و درست بعد از آن ، کارگردانان سورگوت را به هوا وصل کردند: آنها موفق شدند از طریق اسکایپ در زمان واقعی با برنده جایزه بزرگ تماس بگیرند. این برنده ده ساله این مسابقه گفت که او از کودکی در حال تحصیل موسیقی بوده است و آرزو داشت که در آینده به صورت حرفه ای این کار را انجام دهد. و با وجود شرکت و پیروزی در مسابقات دیگر ، آمادگی برای این مسابقه با معلم برای آنها آسان نبود. آنها با هم برای مدت طولانی برنامه ای را برای اجرا انتخاب کردند و نتیجه همه انتظارات را برآورده کرد – همه ترکیب های رقابتی در ده بالا بودند. و برای نتیجه پیروزمندانه کنسرت گالا ، مدیر پخش موتزارت ناموفق – آریای Cherubino “Voi che sapete” را از “عروسی فیگارو” با اجرای ویکتور اسکوروبرودوف انتخاب کرد.

***

این مسابقه با حمایت صندوق کمک های مالی ریاست جمهوری در چارچوب پروژه بلند مدت “مسابقه بین المللی آوازخوانان جوان برای جایزه اولگا سوسنوسکایا – ترانزیت سالگرد 2019-2021” برگزار شد.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی
مسابقه بین المللی آوازخوانان جوان برای دریافت جایزه
اولگا سوسنوسکایا – حمل و نقل جوبیل 2019-2021