آلمازبک آتامبایف از دادگاه خواست که وی را در بازداشت نگه دارد

آلمازبک آتامبایف از دادگاه خواست که وی را در بازداشت نگه دارد 11 نوامبر 2020 ، ساعت 13:44

Avesta.Tj | 11.11.2020 | گزارش Gazeta.ru با اشاره به مشاور رئیس سابق قوندوز زولدوبایوا ، رئیس جمهور سابق قرقیزستان ، آلمازبک آتامبایف از دادگاه خواست که وی را در بازداشت نگه دارد.

“من یک درخواست از دادگاه دارم – مرا در بازداشت بگذارید ، بنابراین آنها 11 سال در کلنی به من دادند ، اما حتی یک شهادت علیه من نبودند. زمان همه چیز را ثابت خواهد کرد … Kanat Sagynbaev ، Farid Nazazov ، که کنار من نشسته اند ، نشسته اند زیرا به من خیانت نکرده اند. من همه چیز را تحمل خواهم کرد. “ژولدوبایوا به نقل از آتامبایف گفت.

در پی نتایج انتخابات ریاست جمهوری ، آتامبایف در سال 2017 قدرت را به جانشین خود و سورونبای جینبکوف واگذار کرد. با این حال ، اندکی پس از آن ، پرونده های جنایی علیه اعضای تیم رئیس جمهور سابق تشکیل شد. اتامبایف از وضعیت رئیس جمهور سابق خود محروم شد و به جرم جنایات سنگین و به ویژه سنگین متهم شد.

در ژوئن سال 2020 ، دادگاه اتامبایف را به 11 سال و دو ماه زندان به اتهام فساد در هنگام آزادی رئیس جنایت عزیز باتوكایف محكوم كرد. آتامبایف بارها اظهار داشته است كه همه اتهامات علیه وی و یارانش ماهیت سیاسی دارند.

رئیس جمهور سابق در میان اغتشاشات 5 اکتبر توسط حامیان خود از زندان GKNB آزاد شد. اندکی پس از آزادی وی ، دادگاه میزان توقیف اتامبایف را به حبس خانگی تغییر داد. با این حال ، در 10 اکتبر ، او دوباره بازداشت شد.

در 5 اکتبر ، اعتراضات گسترده ای در قرقیزستان آغاز شد ، که با نتایج انتخابات پارلمانی در 4 اکتبر مخالف بود. کمیسیون مرکزی انتخابات قرقیزستان نتایج انتخابات را لغو کرد.