شی هنری “Attraction” به نمادی از روابط بین افراد در همه گیر

تبدیل شده است

– امروز قوانین به گونه ای است که نمی توانیم نمایش های خیابانی را که در این شی art هنری برگزار می شود اعلام کنیم. و ، احتمالاً ، این درست است ، زیرا تعداد موارد کوویید در حال افزایش است. با این وجود ، هنر عمومی این کار آسانتر از هنری است که در گالری ها و موزه ها ، جایی که قوانین سختگیرانه تر هستند ، نشان داده می شود. رهبر هنرهای عمومی در روسیه ، هنرمند مارینا زویاگینتسوا ، می گوید ، هنر در خیابان بدون راه محدودیت قابل مشاهده است هنگام پیاده روی ، و بیشتر از آثار قفل شده در یک اتاق طنین انداز است.

شی art هنری “جاذبه” در ادامه پروژه “احساسات قفل شده” بود که این هنرمند قصد داشت در بهار در مرکز صنایع خلاق “کارخانه” افتتاح کند. با این حال ، به دلیل همه گیری ، مجبور شد این پروژه به تعویق بیفتد. معلوم شد نبوی است – بالاخره مفهوم نمایشگاه به روابط مردم مربوط می شود. Zvyagintseva مطمئن است قبل از ویروس کرونا ، بسیاری از واقعیت به دنیای مجازی رفتند ، اما ارتباط زنده نمی تواند جای چیزی را بگیرد. و این ایده در روزهای انزوا آشکار شد. عکس: اولگ یاکوولف.

پس از خروج از قرنطینه ، مارینا یک شی art هنری “جاذبه” ایجاد کرد که در سد حوض وسط تزاریتسینکی اتفاق افتاد. ایده آن یکسان است: ارتباط واقعی ، فرآیند تبادل انرژی زنده بین افراد ، که با یک شبیه سازی مجازی جایگزین نمی شود. از نظر بصری ، این رنگ در رنگ “ریخته شده” روی معماهای بین دو صندلی غول پیکر ، که روی سد نصب شده بود ، تجسم یافته است. انرژی پر جنب و جوش ارتباطات با جریان های رنگارنگ نوشته شده در روش بیوتیپینگ (سبک نویسنده سازمانی) ، که از طریق پازل ها “جریان” پیدا می کنند و در مرکز سد قرار می گیرند ، نمادین می شود. اما شرایط غیرقابل غلبه ای وجود دارد که تصویری از آن با آبی که در امتداد سد جاری است ایجاد می شود. در هنگام باران ، شدت جریان افزایش می یابد ، به طوری که باعث می شود معماهایی که – برای یک دقیقه – هر کدام 50 کیلوگرم وزن دارند ، و تقریباً 20 مورد از آنها در نصب وجود دارد. در رابطه با روابط ما هم اکنون همان وضعیتی وجود دارد که بیماری همه گیر دوباره شتاب می گیرد.

– مارینا می گوید: شی object هنری در اواخر تابستان که موج دوم هنوز شبح بود ، تصور شد. – اما اکنون شیوع در حال رشد است و “جاذبه” در حال تبدیل شدن به نمادی از تمایل مردم برای برقراری ارتباط در زندگی واقعی است که محدود به شرایط اپیدمیولوژیک است. جریان احساساتی که جریان های رنگ را به تصویر می کشد با یک جریان آب جدا می شود. روابط انسانی امروز نیز همین است: ما با شرایط از هم جدا می شویم – ماندن در جریان و حفظ روابط نزدیک دشوار است … عکس: اولگ یاکوولف.

مارینا Zvyagintseva برای دومین بار یک شی art هنری در مقیاس بزرگ را در قلمرو موزه ذخیره گاه Tsaritsyno می سازد. اولین مورد یک سال پیش ، در چارچوب پروژه “دیگری از جو” ، که بخشی از جشنواره “Dachnoe Tsaritsyno” شد ، در اینجا ظاهر شد. به آن “خروج” می گفتند: یک قایق عظیم با در باز که جلوی آن یک صندلی قرار داشت ، در حوض تزاریتسین بالا شناور بود. این قایق در یک لنگر لنگر انداخته بود و در هوای باد ، به لطف بادگیر در ، 360 درجه به دور محور خود حرکت می کرد. این تصویر بصری این ایده را به تصویر می کشد که اگر از شلوغی و شلوغی بالا بروید و از دریچه باز به بی نهایت افق نگاه کنید ، می توانید برای هر موقعیت دشواری راهی پیدا کنید. “جذابیت” نیز در این باره است: با وجود همه مشکلات ، ساخت “پل” ها و حفظ ارتباطات زنده انسان امکان پذیر و ضروری است.