بایدن در میشیگان برنده شد – ایالت “مردد” دیگر ایالات متحده

بایدن در میشیگان ، یکی دیگر از ایالت های “متزلزل” آمریکا پیروز می شود 5 نوامبر 2020 ساعت 11:04 صبح

اوستا Tj | 05.11.2020 | مدوزا گزارش داد ، جو بایدن ، نامزد دموکرات ریاست جمهوری ، در انتخابات میشیگان ، یکی از ایالت های “متزلزل” پیروز می شود.

طبق کانال های تلویزیونی NBC News و CNN ، جو بایدن پس از پردازش 99٪ آرا ، 50.4٪ آرا را در این ایالت به دست آورد و رقیب وی ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور فعلی آمریکا ، دقیقاً 48٪ آرا را به خود اختصاص داد. فاکس نیوز تخمین متفاوتی را ذکر می کند: 50.5 درصد برای بایدن ، 48 درصد برای ترامپ.

جو بایدن پس از پیروزی در میشیگان ، 16 رای از کالج انتخاباتی به دست آورد. طبق گفته فاکس نیوز ، از ساعت 8:30 صبح روز 5 نوامبر ، NBC News و CNN تخمین زده اند که بایدن 253 رأی انتخاباتی داشته است ، به 264 رأی (264 رأی) (بر خلاف دیگران ، این کانال همچنین به او در آریزونا پیروزی می دهد). به گفته کانال های تلویزیونی ترامپ 213 یا 214 رأی انتخاباتی دارد.

دونالد ترامپ در توییتی نوشت که خود را برنده انتخابات میشیگان و سه ایالت “نوسان” دیگر می داند – پنسیلوانیا (20 رأی انتخاباتی) ، کارولینای شمالی (15 رأی) و جورجیا (16 رأی). همه آرا در این سه ایالت شمارش نشده است.

AP به این نکته اشاره می کند که جو بایدن برای پیروزی باید از رای دهندگان در یک ایالت ، مثلاً نوادا ، که 6 رای انتخاباتی می دهد ، برخوردار شود.

پیش از این ، جو بایدن در ویسکانسین ، یک ایالت “متزلزل” دیگر ، که 10 رای انتخاباتی به دست آورد ، پیروز شد. دونالد ترامپ خواستار بازشماری مجدد در منطقه شد. تیم مبارزات انتخاباتی ترامپ همچنین برای جلوگیری از شمارش آرا در پنسیلوانیا ، میشیگان و جورجیا پرونده های قضایی تشکیل داده است.