باسکوف ، کرکوروف و دیگران ویدیویی را با سخنان لوکاشنکو

منتشر کردند

سایر همکاران آنها در شعارهایی که به طور دسته جمعی سفارش داده شده اند کمی کمتر شناخته شده اند: گروه “بلاروسی ها” و غیره. – هنرمندان بلاروسی. اما در بلاروس ، آنها ممکن است وضعیتی کمتر از همتایان روسی خود نداشته باشند ، و در روسیه بسیاری از آنها شناخته شده ، مورد احترام ، محبوب هستند.

با این حال ، چه تفاوتی وجود دارد – چه کسی کجاست. همان کرکوروف و باسکوف همیشه در هر “بازار اسلاویانسکی” در وایتبسک بلاروس مانند اقوام بوده اند. یک فضای فرهنگی و موسیقی ، یک ستاره و مورد علاقه همه.

همانطور که قبلاً در اوکراین بود. یاد آوردن؟ زمانی که “Okean Elzy” تقریباً اصلی ترین گروه مورد علاقه و راک دوست داشتنی روسیه بود ، استادیوم هایی را از ولادیووستوک تا کونیگسببرگ ، از یکاترینودار تا مورمانسک در تورهای بی پایان جمع آوری و تکان می داد. علاوه بر این ، پرستش و عشق متقابل بود. فقط تصور کنید!

یا “Vopli Vidoplyasov”. یا Monatic فوق العاده مرسوم ، مد روز. دیگر نیازی به ورکا سروچکا ، رهبر ارکستر هادی نیست … سوفیا روتارو آواز خواند و “چه کسی بود ، چه بود ، اما بود که از بین رفت” و چه کسی می دانست چه چیزی نبوی است. البته ، Loboda ، Lorak ، Povaliy و حتی Brezhnev نیز وجود دارد – بقایای لوکس سابق ، گمشده در زمان و مکان ، قطعات یک بار یک کل ، اما مانند یک آینه قدیمی شکسته ، شکست ناپذیر و علاوه بر این ، بی رحمانه …

هنوز هیچ مشکلی با بلاروس شکسته نشده است. په په اگرچه ترک ها از بین رفته اند ، اما یک تار عنکبوت ترسناک رشد می کند. کشور همسایه برادرانه بی قرار است. کشور در یک دوراهی قرار دارد. مردم و مقامات در حال حل و فصل رابطه هستند و این شفاف سازی ها با خون ، ضرب و شتم ، آزار و اذیت ، قلدری افراد صلح طلب محو شده است.

جهان چه کرده است؟ حداقل آن بخشی از او که با همه قوانین سخت و بدبینانه زندگی ، می داند چگونه خوب و بد ، سیاه و سفید را از هم تشخیص دهد ، و علی رغم همه چیز ، هنجارهای ابتدایی عزت ، وجدان ، اشراف ، شفقت ، عدالت را در اعمال خود دنبال می کند.

اگر درباره هنرمندان ، نوازندگان صحبت کنیم ، این بخش از جهان برای مثال مجموعه ای برای جمع آوری پول برای کمک به قربانیان سرکوب سیاسی برای بلاروس منتشر کرده است. نوازندگان از 10 کشور ، 22 آهنگ – کانادایی ها ، هلندی ها ، بریتانیایی ها ، اتریشی ها … خوشحالم که در این اقدام نجیب ردی از روسیه وجود دارد: AIGEL ، اینتوریست. Super Besse از بلاروس یک جلد “تغییرات” را به “دیگ” عمومی موسیقی ارائه داد ، و توماس آسیر هلندی یک تخیل الکترونیکی زیبا برای Tsoy ساخت ، اختصاص داده شده به ویکتور تسوی.

خوشبختانه ما چوی داشتیم. این زمانی بود که یک کشور نیز وجود داشت ، بنابراین یک میراث مشترک است. و “تغییر کن!” به عنوان موسیقی متن اصلی تابستان 2020 بلاروس ، این نماد یک رویای روشن و انگیزه ساده انسانی برای عزت ، حقیقت و آزادی مشترک با کشور برادر و اقوام در نظر گرفته شد. به یک توده در گلو. و نه ذره ای تردید در مورد اینکه تسوی اگر اکنون زنده بود چگونه عمل می کرد. او البته یکی از 450 نوازنده ، شاعر و دیگر چهره های فرهنگی روسیه خواهد بود که در نامه ای سرگشاده ، با حمایت از حق آنها در انتخابات آزاد و محکوم کردن “خشونت پلیس” ، با مردم بلاروس ابراز همبستگی کرد.

بدون شک ، تسوی در کنار بوریس گربنشچیکوف ، آندره ماکارویچ ، یوری شوچوک ، ایوان الکسیف (Noize MC) ، میرون فدوروف (OxxxyMiron) ، لیووا و شورا Bi-2 خواهد بود ، که اجراها ، آدرس ها ، آهنگ های آنها نه تنها بیانگر .n موقعیت مدنی و آنچه مهمتر است – شواهدی از عزت ، عزت ، وجدان ، انسان گرایی هنوز از دست نرفته است. این حتی تقریباً نیست ، بلکه قهرمانی واقعی در شرایط واقعیت های محلی کنونی است ، جایی که باید از شجاعت و پشتکار برخوردار بود ، به طوری که همانطور که شاعر می گفت ، “جرات داشته باشید قضاوت خود را داشته باشید”.

و اکنون به موسیقی پاپ زیبای روسی خود به Kirkorov ، Baskov ، Maidanov و Co. بازگشتیم. نه ، نگران نباشید ، هیچ یک از آنها در آن نامه به شماره 450 خود را روشن نکردند. پاپس مدت زیادی سکوت کرد. منتظر پیشگویی بودم – اینجا پیش فال نرو. در واقع ، یکی از شرکت کنندگان در پروژه غنایی-میهنی توصیف شده “درباره عشق” صریحاً به “MK” اعتراف کرد – البته به شرط ناشناس ماندن: “آنها پرسیدند. چگونه می توانید امتناع کنید؟ “.

به طور کلی ، ظاهراً کسی نیاز داشت که حداقل چیزی را در مقابل 450 آشوبگر خشمگین ، روشنفکر فاسد ، با شعارهای خود در مورد آزادی و انتخابات عادلانه ، قرار دهد. توپخانه سنگین موجود در صورت های کرکوروف و باسکوف با دو پایه کوچکتر رقیق شده بود (به سختی ظاهراً شرکت بزرگ با هم خراشیده شده بود) و voila – قطره قطره قطره رمانتیک “هنرمندان برای صلح – محبوب خود را تسلیم نکنید” با عجله به کوه صادر شد.

“بلاروسی ها – ما قدرتمند هستیم. به چشمان من نگاه کن و من را بشنوی »- با دروغی که از هر سطری بیرون زده است – نه در یادداشت ها ، بلکه در احساسات – یک گروه 19 خواننده روسی-بلاروسی خوانندگان خدمتکار پاپ بسیج با ناراحتی قلبی آواز می خوانند.

بله ، البته یک موسیقی متوسط ​​با ملودی ثانویه و متن مبهم کسل کننده ای منتشر شد. به نظر می رسد در مورد عشق است. ستارگان پاپ از سیاست خارج شده اند. بنابراین ، “من سرزمینم را با تمام وجود دوست دارم ، اینجا زندگی می کنیم ، فرزندان ما زندگی می کنند” – بلا ، بلا ، بلا … و مهمترین چیز در پایان: “فقط بدانید – آنها محبوب شما را رها نمی کنند !!!”.

و به نظر می رسد هیچ چیز برای چسبیدن وجود ندارد ، اگر در پایان ویدئو ، پس از یک هق هق گریه معنادار در مورد “آنها تسلیم نمی شوند” ، پرچم دولت فعلی بلاروس ، همان لوکاشنکا ، همان سبک شوروی ، با افتخار در کل صفحه ظاهر نمی شود. لوکاشنکا شخصاً جایگزین پرچم تاریخی و به دلایلی از این نوع نفرت انگیز سفید-قرمز-سفید شد که بلاروس در سال 1991 با آن استقلال یافت

اکنون به اصطلاح “جنگ پرچم ها” اصلی ترین تصویر بصری تابستان داغ بلاروس شد. بنابراین در پایان ترانه ، که آنها می خواستند به عنوان یک مجموعه “بی طرف” از ستاره های پاپ از روسیه و بلاروس ارائه دهند ، و به عنوان نوعی گربه جمعی لئوپولد “برای عشق و صلح” عمل می کنند ، گوش های معمول تبلیغات تبلیغاتی مبتکرانه به صراحت خزید. روشن شد که چرا ناگهان و توسط چه کسی چنین همکاری عجیبی “برای صلح و عشق” و همچنین برای چه صلح و عشق برای کسی اشتباه گرفته شده است.

البته این به هنرمندان بستگی دارد – کدام طرف را انتخاب کنند ، چرا ، به چه مقدار ، به درخواست یا تحت فشار ، از ناامیدی یا به هر دلیل دیگر. من رد نمی كنم كه این درخواست نه تنها امتناع را پیشنهاد نكرده ، بلكه پاسخی كاملاً صادقانه از سوی یكی از هنرمندان فراخوانده شده را نیز پیدا كرده است. درجه فعالیت مغز در ستاره های پاپ ، مانند افراد مختلف ، همیشه با عمق نمی درخشد. هیچ سوالی وجود ندارد ، “همه حق دارند آنچه در سمت چپ و آنچه در سمت راست قرار دارد” ، همانطور که ماکارویچ آواز خواند.

با این حال ، یک پیش زمینه رویداد وجود دارد. افرادی هستند که بی دلیل معلول و مضروب می شوند. عامل اصلی و هیچ گزینه دیگری مسئول همه آشوب ها نیست. این پیش زمینه و این حقایق را نمی توان با لزج دروغ تبلیغاتی تبلیغاتی ، حتی در قالب یک آهنگ ، یا بهانه های مبتذل کور کرد.

حال ، افسوس ، انتخاب به همان اندازه یک صفحه خالی ساده است. و نگاه “خنثی” کارایی نخواهد داشت. به هیچ وجه. مردم گوسفند نیستند ، موش نیستند ، آنها می بینند و می فهمند ، به خصوص اکنون. بسیار خوب – گفتگوی با وجدان خود ، به خصوص اگر مدت طولانی است که به شیطان فروخته شده است. اما هنگامی که آنها دوباره به همان بلاروس “محبوب” می روند ، هنوز باید به چشم نگاه کنید.

آیا آنها جمع خواهند شد؟ حالا کی؟ از این گذشته ، از عشق تا نفرت … مخصوصاً وقتی که نقطه بازگشت هیچ تصویب نشده باشد ، و “عشق” با خون بی گناه پاشیده شود …

[محتوای جاسازی شده]