دیوار برلین در مسکو

ترک خورده است

تکه ای از دیوار برلین» توسط تاتیانا لودانیک تا حدی پایین تر از دیوار واقعی است که پایتخت آلمان را به دو جهان تقسیم کرد – شرق و غرب: ارتفاع شی art هنری 2 است ، 8 متر ، در حالی که ارتفاع دیوار برلین 3.6 متر است. اما از نظر بصری با تصویر شناخته شده جنگ سرد همزمان است. در وسط دیوار شکاف بزرگی از ارتفاع انسان وجود دارد ، به طوری که هر کسی می تواند از آن عبور کند و بدین ترتیب اجازه دهد ایده ساده و قابل فهم نویسنده از خودش عبور کند: “همه موانع قابل عبور هستند.”

– برای من مهم بود که یک شی هنری ایجاد کنم که نه تنها بار سیاسی و تاریخی داشته باشد بلکه معنای جهانی داشته باشد. در اینجا بیننده می تواند تمام فشار فشار دیوار برلین را احساس کند و بر آن غلبه کند. به نظر من اکنون ، وقتی محدودیت هایی در رابطه با همه گیری وجود دارد ، این شی object هنری زمینه ای مناسب پیدا می کند ، – تاتیانا لودانیک به MK گفت.

این هنرمند حدود یک سال در پایتخت آلمان زندگی کرده است ، بنابراین از نزدیک می داند دیوار برلین چیست و چه اهمیتی برای آلمان و اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی دارد. با این حال ، او برای ایجاد این شی هنری ، از گچ هایی که از دیوار یک خانه 200 ساله واقع در مرکز مسکو گرفته شده استفاده کرد. ترک های آن اکنون در قسمت بتونی خاکستری اثر هنری نشان داده شده است. در سمت عقب ، دیوار به رنگ زرد رنگ آمیزی شده است و در اینجا وقایع تاریخی مربوط به همکاری بین آلمان و روسیه ارائه شده است. به عنوان مثال ، لحظه امضای 12 سپتامبر 1990 در مسکو پیمان حل و فصل نهایی با توجه به آلمان. یا عکسی از وزیر فدرال هایکو مااس در روزی که با لاوروف وزیر امور خارجه مذاکره کرد. و همچنین یک عکس فوری از الکساندر گرست فضانورد در شرکت همکارانش از روسیه و ایالات متحده – اولین آلمانی که به عنوان فرمانده موقت ISS تبدیل شد.

آغازگر خلق شی art هنری سفارت آلمان در مسکو بود و مراسم افتتاحیه توسط سفیر آلمان در روسیه Geza Andreas von Geir افتتاح شد. وی تأکید کرد که زمان نصب این شی art هنری همزمان با سی امین سالگرد اتحاد آلمان و سال آلمان در روسیه است.

– سفیر گفت: ما مدت طولانی در سفارت فکر کردیم که چگونه احساساتی را که این سالگرد در آلمان ایجاد می کند منتقل کنیم و در پایان ما به تاتیانا لودانیک دستور دادیم که این لحظه را که واقعاً بسیار چشمگیر و رسا بود ، انجام دهد. – شخصاً ، با نگاه کردن به او ، افکار مختلفی پیدا می کنم. قطعه ای از دیوار برلین خاطرات بسیار سرد و دردناکی از تقسیم کشور من ، مردم من است. افراد شجاع بر این دیوار غلبه کرده اند. ما آلمانی ها در آن لحظه بسیار خوشحال و خوشحال بودیم. و این با شکافی نشان داده می شود که ما دیوار شکستن را می نامیم. وقتی از دیوار نگاه می کنید ، مشتاقانه منتظر هستید. برای من ، دیوار برلین نمادی از تقسیم اروپا بود ؛ این دیوار مظهر کل تاریخ بحث برانگیز اروپا با همه فراز و نشیب های قرن بیستم است. این تاریخ مشترک ما است. و اراده مردم برای آزادی ، که از هر دیوار و سیم خاردار قوی تر بود.