بوریس کلیوف پیش از مرگ وی رئیس جمهور را تمرین کرد

همانطور که کارگردان نمایش آندری ژیتینکین به MK گفت ، بوریس کلیوف با وجود سلامتی ضعیف ، خیلی فعالانه تمرین کرد. چندین سال پیش به او بیماری سرطان تشخیص داده شد ، اما از دور عقب نشینی نکرد – تحت معالجه قرار گرفت و به کار خود ادامه داد. و اکنون او در حال آماده سازی نقشی در نمایش جدید “سه بزرگ” بر اساس نمایشنامه نمایشنامه نویس سوئدی لوکاس اسونسون بود که در سال 1945 در اوایل فوریه در یالتا اتفاق می افتد. استالین ، چرچیل و روزولت – سه بزرگ – در کاخ Livadia گرد هم آمدند تا درباره سرنوشت جهان پس از جنگ جهانی دوم تصمیم بگیرند.

– آندری ژیتینکین می گوید: بوریس ولادیمیرویچ در نقش رئیس جمهور ایالات متحده روزولت تمرین کرد. – و وقتی او بعد از یکی از تمرینات به بیمارستان رسید ، فکر کردم که هنرمند دیگری را برای اجرای برتر می آورم. و بعد ، وقتی كلیوئف بیرون آمد ، او روی صندلی چرخدار بازی خواهد كرد – بالاخره روزولت خودش روی یك صندلی چرخدار در یالتا بود.

برای تئاتر مالی ، جدایی چنین هنرمندی بدون شک ضرر جبران ناپذیری است: بوریس کلیوف شخصیت برجسته تئاتر است ، او نیم قرن در خانه استروسفسکی خدمت کرد. بازی او همیشه با کار فیلیگن در مورد نقش ها ، رویکردی کنایه آمیز و تصفیه شده نسبت به آنها متمایز بوده است. به این نقش ها جوایز حرفه ای اعطا شد ، از جمله جایزه تئاتر “Moskovsky Komsomolets”. در سینما نیز او اثر قابل توجهی از خود برجای گذاشت ، گرچه به گفته خود این هنرمند ، نقش های منفی هر چه بیشتر او بدست می آمد. پارادوکس چیست – تصور یک فرد مهربان و روشن تر از بوریس ولادیمیرویچ دشوار است.