بیوه شان کانری در مورد زوال عقل بازیگر

صحبت کرد

” او به زوال عقل مبتلا بود که او را به سختی فلج کرد. آخرین آرزوی شان این بود که بی سر و صدا برود. و این واقعیت پیدا کرد. ” Roquebrune ، که 45 سال با کانری ازدواج کرده بود ، گفت که او چند ماه قبل از مرگ “نمی تواند ابراز عقیده کند”.

بیوه این هنرمند تأکید کرد که روزهای آخر زندگی کانری توانایی برقراری ارتباط با عزیزان را از دست داد: “او زندگی نداشت ، نمی توانست آزادانه ابراز عقیده کند. حداقل شان در خواب مرد و این برای او یک عزیمت مسالمت آمیز بود. “

همانطور که می دانید ، زوال عقل با از دست دادن حافظه و اختلال در قضاوت مشخص می شود. علت آن معمولاً بیماری آلزایمر است. اگرچه زوال عقل بیشتر در افراد مسن تأثیر می گذارد ، اما این یک قسمت طبیعی از پیری نیست. علاوه بر این ، قبلاً در مورد مشکلات جدی سلامتی این بازیگر 90 ساله ، از جمله قلب ، شناخته شده بود. علاوه بر این ، كانری با سرطان مبارزه می كرد.

براساس سازمان بهداشت جهانی ، حدود 50 میلیون نفر از زوال عقل رنج می برند. علاوه بر این ، سالانه حدود 10 میلیون نفر به این بیماری مبتلا می شوند. مراحل اولیه اغلب شامل فراموشی و گمراهی در مکان های آشنا است که می تواند به از دست دادن خانه ، تغییرات رفتاری و نیاز به کمک در بهداشت شخصی منجر شود. در مراحل بعدی بیماری ، فرد ممکن است در راه رفتن و شناخت خانواده و دوستان خود مشکل داشته باشد.

پس از مرگ شان كونری ، بازیگران دیگری كه در دوره های مختلف نقش باند را بازی می كردند به “تیتان صفحه نقره ای” ادای احترام می كردند. دانیل کریگ ، که از سال 2006 در نقش جیمز باند بازی می کند ، اظهار داشت که “آقای کانری ذکاوت و جذابیتی داشت که با مگاوات اندازه گیری می شود.” به گفته وی ، این كانری بود كه به ایجاد فیلمهای پرفروش مدرن كمك كرد. کریگ گفت: “او سالها برای بازیگران و فیلمسازان تأثیر خواهد گذاشت.”

پیش از این ، نزدیکان این هنرمند جزئیات مراسم خداحافظی با کانری را گزارش کردند. “این یک مراسم خصوصی خواهد بود. پس از بهبود اوضاع همه گیر ویروس کرونا ، رویدادی به یاد شان کانری برگزار می شود ، اما هنوز برنامه ریزی نشده است. “