ولادیمیر جوروفسکی و SASO به نام E.F. Svetlanov در چرخه ای به صدمین سالگرد فیلارمونیک سن پترزبورگ

اجرا می کنند.

این کنسرت بخشی از چرخه “ارکسترها و گروه های روسی و خارجی” خواهد بود که زمان آن همزمان با اولین سالگرد برگزاری فیلارمونیک سن پترزبورگ است: در ژوئن 2021 ، قدیمی ترین سازمان کنسرت کشور صد سالگی خود را جشن می گیرد. این چرخه در 10 اکتبر با اجرای میخائیل پلتنف و ارکستر ملی روسیه آغاز شد.

ارکستر سمفونی آکادمیک ایالتی هفتمین سمفونی بتهوون و همچنین زیگفرید ایدیل از واگنر و قطعاتی از اپرای واگنر “مرگ خدایان” را که توسط آلفونس اباس تجدید نظر شده اجرا خواهد کرد.

این کنسرت به معنای بازگشت گروه و رهبر ارکستر به صحنه فیلارمونیک سن پترزبورگ پس از یک وقفه طولانی است: آخرین اجرای آنها در اینجا در سال 2012 ، در برنامه جشنواره بین المللی زمستان “میدان هنر” انجام شد. اجرای بعدی ارکستر ایالتی برای فصل کنسرت فعلی برنامه ریزی شده است: این برنامه باید در مه 2021 برگزار شود.

در سمفونی هفتم بتهوون (1812) ، شورشی از مضامین ژانر با افسانه های قهرمانانه مشخص بتهوون ترکیب شده است. واگنر آن را “آپوتئوس رقص” خواند و رومن رولان در مورد آن نوشت: “هدر دادن دیوانه وار نیروهای نیرومند و غیرانسانی – بدون هیچ قصد و سرگرمی – سرگرمی رودخانه ای که از رودخانه سرریز می کند و همه چیز را طغیان می کند.” زیگفرید ایدیل (1870) ، یکی از محبوب ترین آثار واگنر که در سالن های کنسرت اجرا شد ، هدیه آهنگساز به همسرش به مناسبت تولد پسرش بود که به خاطر قهرمان اسطوره ای مورد علاقه واگنر نامگذاری شد. تولد این پسر مصادف بود با پایان کار پدرش در اپرای زیگفرید ، سومین قسمت از چهارگانگی Der Ring des Nibelungen. چهار سال بعد ، آخرین ، با ابهت ترین و تاریک ترین قسمت تترالوژی – “مرگ خدایان” به پایان رسید ، قطعاتی که توسط ارکستر و سوپرانو ، سوتلانا سوزداتلوا ، تکنواز تئاتر اپرای هلیکون ، در سن پترزبورگ اجرا می شود ، و با رهبرانی مانند میخائیل پلانتو ، کنت اجرا در برنامه های جشنواره های گلیندبورن و ادینبورگ.

همراه با کنسرت ارکستر سمفونیک آکادمیک دولتی و ولادیمیر یوروفسکی در چرخه “ارکسترها و گروههای روسی و خارجی” که به صدمین سالگرد فیلارمونیک سن پترزبورگ اختصاص داده شده است ، این فصل همچنین قرار است ارکستر سمفونیک اترنا را به رهبری تئودور آوجرتزیس ، ارکستر سمفونیک مونترال با اجرای موسیقی اجرا کند کنتا ناگانو ، تکنواز – الکساندر کانتوروف ، گروه کر مونته وردی و تکنوازان باروک انگلیسی به سرپرستی سر جان الیوت گاردینر ، ارکستر مجلسی اروپا گالانت به سرپرستی فابیو بیوندی ، ارکستر مجلسی آکادمی موسیقی اولیه انگلیس به مدیریت ریچارد اگار.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی فیلارمونیک