معرفی گواهینامه در مدارس هنری باعث از بین رفتن سیستم ، ایجاد شده در طول دهه ها خواهد شد ،

اتاق عمومی (OP) فدراسیون روسیه میزبان یک میزگرد با موضوع “مدارس هنری کودکان: سنت های بزرگ و آینده ای نامشخص” بود. به طور خاص ، موضوع معرفی سیستم تأمین اعتبار شخصی آموزش اضافی (PFDO) – یک سیستم امیدوار کننده مطرح شد ، اما ، به نظر شرکت کنندگان در جلسه و سایر متخصصان ، برای مدارس هنری کودکان غیرقابل قبول است.

میزگرد که به ریاست ایرینا ولکانوا ، رئیس کمیسیون OP برای توسعه فرهنگ و حفظ میراث معنوی و معاون وی گریگوری زاسلاوسکی برگزار می شود ، با حضور رئیس کمیته فرهنگ دولت دوما النا یامپولسایا ، مدیر دپارتمان علوم و معارف وزارت فرهنگ سوتلانا ارمینا ، رئیس فرهنگستان موسیقی. Gnesinykh Alexander Alexander Ryzhinsky ، مدیر مدرسه موسیقی کودکان یکاترینبورگ (مدرسه موسیقی کودکان) به نام بالاکیروا النا باتانوا و سایر سخنرانان.

در واقع ، PFDO در حال اصلاح سیستم تأمین مالی و تشکیل آموزش های اضافی است. اگر پیش از این موسسه طرحی از کلاس هایی را که توسط دولت بودجه تهیه می شد ، در حال حاضر پول به والدین اختصاص می یابد – به صورت گواهی برای هر کودک. علاوه بر این ، محبوب ترین کلاس ها توسط دولت تأمین می شوند ، در حالی که احتمالاً کلاس های غیرمجاز کاهش می یابد. شما می توانید گواهی را در یک موسسه آموزشی دولتی یا خصوصی (با مجوز و پذیرش در برنامه PFDO) پیاده سازی کنید ، طبق گواهینامه می توانید در یک بخش (دایره) شرکت کنید. اگر هزینه کلاسها از ارزش اسمی گواهینامه بیشتر باشد ، والدین می توانند خودشان به قیمت نهایی بپردازند.

این طرح بدون شک مثبت است: حداقل یک برنامه آموزشی برای هر کودک در خانواده رایگان خواهد شد. این سیستم جدید مورد اعتراض روسای دانشکده های هنری قرار گرفت ، زیرا مقامات شهرداری (و در سراسر روسیه) تصور می کردند که این موسسات آموزشی بهترین پایگاه برای اجرای و آزمایش PFDO با آمار کاملاً مشخص (و از این رو ، جریان بعدی بودجه) هستند. اما خود سیستم آموزشی در هنرستان ها به طور كلی با ساختار PFDO ناسازگار است.

اولا ، آموزش در مدرسه هنری کودکان (DSHI) بسیار گران تر از ارزش چهره گواهینامه است. بر این اساس ، تهیه برنامه های جدید – ساده – که منجر به کاهش چشمگیر کیفیت آموزش خواهد شد ، ضروری خواهد بود. علاوه بر این ، آموزش در مدارس هنری فردی است ، این مغایر با سیستم گواهینامه است (هزینه اضافی بسیار زیاد خواهد بود ، تفاوت بین هزینه گواهینامه و هزینه آموزش می تواند ده برابر باشد). در مرحله دوم ، گواهینامه ها برای یک سال طراحی شده اند ، برنامه های مدرسه کودکان – 5-7 سال. سوم ، مدارس هنری دارای برنامه هایی هستند که برای تعداد کمی از دانش آموزان طراحی شده اند (برای مثال برنج یا کوبه ای در شهرهای کوچک). طبق قوانین برنامه ، آنها لغو می شوند ، که البته غیرقابل قبول است. اکتاترینا مچتینا ، پیانیست و عضو شورای فرهنگ و هنر تحت ریاست فدراسیون روسیه ، در سخنرانی خود در میزگرد گفت: “زمان گم شده برای تحصیل در سیستم PFDO باعث نمی شود که یک کودک با استعداد در آینده به تحصیلات پیش حرفه ای برود.” – در حقیقت ، با معرفی PFDO ، برنامه های فعلی توسعه عمومی موجود در مدارس هنری کودکان به سطح کارهای دایره ای کاهش می یابد ، یک قشر قابل توجه از کودکانی که به طور بالقوه قادر به آموزش بیشتر در حوزه هنر هستند حذف می شود. ترجمه به روسی ساده – پس از چنین ، اگر ممکن است چنین بگویم ، آموزش و پرورش ، اگرچه ، در واقع ، این اوقات فراغت است ، کودک قادر نخواهد بود به طور جدی در این پروفایل شرکت کند. زمان تمام خواهد شد. “

به گفته مدیران مدرسه ، از گواهینامه ها فقط می توان به عنوان پرداخت برای خدمات اضافی استفاده کرد – برای مثال ، برای یک دوره گروهی یک ساله توسعه اولیه ، چنین گواهینامه هایی تقریباً در هر موسسه آموزشی وجود دارد. النا یامپولسایا در دفاع از سیستم آموزش سه مرحله ای موجود در زمینه فرهنگ (مدرسه ، دانشکده ، دانشگاه) صحبت کرد که در طولانی مدت می توان با معرفی سیستم PFDO تضعیف کرد: “به بهار سال 2019 ، ما در ایالت دوما میزگردی برگزار کردیم که در ادامه لیست پیشنهادی ارائه دادیم. به ویژه ، رهبران مناطق نباید PFDO را به مکاتب هنری کودکان گسترش دهند. ایده معرفی گواهینامه های شخصی کاملاً امیدوار کننده است ، اما در رابطه با DSI نیست. با این حال ، متأسفانه ، کمیته سیگنال های هشدار دهنده از مدیران و معلمان مدارس کودکان دریافت می کند که این سیستم همچنان در برخی مناطق اجرا می شود. ”

با قضاوت در مورد سخنان میزگرد ، نه توصیه معاونان دولت دوما و نه نظر روسای دانشكده های هنری شنیده شد ، آنها به معنای واقعی کلمه باید برای حفظ حق حفظ سیستم موجود بودجه و آموزش بجنگند. بعضی اوقات وزیران فرهنگ منطقه ای سمت خود را می گیرند. بنابراین ، در منطقه ولادیمیر ، در سطح قانونگذاری ، تصمیم گرفته شد که PFDO در مدارس موسیقی و هنر کودکان معرفی نشود. وزیر فرهنگ جمهوری جمهوری کومی ، سرگئی املیانوف همچنین در سخنان خود خاطرنشان کرد که گواهینامه های PFDO در هیچ مدرسه متوسطه کار نخواهد کرد.

اما همه مناطق آماده دفاع از حق کودکان برای آموزش کیفیت نیستند. Mechetina به گزیده ای از نامه معلمان منطقه نیژنی نووگورود به فرماندار اشاره کرد: “وزارت آموزش ، علوم و سیاست های جوانان منطقه نیژنی نوگورود ، مسئول اجرای سیستم PFDO در منطقه نیژنی نوگورود ، شاخص هایی را برای پوشش کودکان با آموزش اضافی تا 80٪ در سال 2020 قبول می کند (در واقع – 15٪ ) ، و تا سال 2021 100٪ (!). با نقض قوانین حقوقی فدرال ، وزارتخانه های آموزش و پرورش سازمان غیردولتی آشکارا شاخص های عملکرد را بیش از حد تخمین زده و … در حالی که این شاخص ها با هیچ یک از وزارتخانه های مربوطه منطقه موافقت نشده بود. … وزارت معارف همچنان به فشارهای شدید بر روسای ولسوالی ها و ولسوالی های منطقه اعمال می کند و آنها را ملزم به تحقق شاخص های گرفته شده می کند و آنها را مجبور می کند تا برنامه های بلند مدت که توسط دانشکده هنر کودکان اجرا شده است را به ماژول های کوتاه مدت تقسیم کنند. بدون شک ، مدرسه کودکانه با “راه حل آماده” برای این قشر ، خوشمزه ترین قتل برای این منظور (!) و راه حل چنین مشکل جهانی است. ” سیستم PFDO ، گفت: نادژدا سولداتیکووا ، معاون دانشکده موسیقی دانشگاهی در هنرستان مسکو ، یک تقلید از کارآیی است ، زیرا بطور رسمی گزارش را بهبود می بخشد ، اما یک شاخص کیفی را با یک مقدار کمی جایگزین می کند ، که البته مجاز نیست.

نویسندگان این برنامه ، ایرینا پتروینینا و سمیون اسلاوین نیز صحبت كردند و خاطرنشان كردند كه هنوز هم در مورد آموزش های اضافی است ، و نه در مورد اوقات فراغت (سایر شرکت کنندگان در میزگرد این نظر را ندارند). این کودک و علایق او در مرکز برنامه هستند ، خاطرنشان کرد: پتروینینا و اسلاوین ، و سیستم PFDO برای محافظت و ترویج این علایق طراحی شده است. النا یامپولسایا به درستی اظهار داشت: “مرکز آموزش فقط یک کودک نیست بلکه یک شخصیت انسانی در دینامیک و دیدگاه است.” تحصیلات و تربیت سؤالات بسیار جدی برای پول است که به سادگی “کودک را دنبال کنید” ، و کلاس ها فقط “مطابق سلیقه های او هستند”.

mp3f