بهبود شرایط سرمایه گذاری و تجارت در دره رشت در لخش

مورد بحث قرار گرفت

مورد بحث قرار گرفت

مسائل مربوط به بهبود شرایط سرمایه گذاری و تجارت در دره رشت در لخش مورد بحث قرار گرفت 7 اکتبر 2020 ، ساعت 15:06

11 Avesta.Tj | 10/07/2020 | مسائل مربوط به بهبود شرایط سرمایه گذاری و تجارت در دره رشت در جلسه بعدی شورای مشورتی که در پایان هفته گذشته در منطقه لخش برگزار شد ، مورد بحث قرار گرفت.

به گفته کمیته دولتی سرمایه گذاری و مدیریت املاک دولتی جمهوری ، در این جلسه موضوعات مربوط به فرصت های سرمایه گذاری و تجارت در دره رشت و ایجاد پتانسیل موجود مورد بحث قرار گرفت.

م componentsلفه های اصلی پروژه “برنامه پشتیبانی دولتی و توسعه بخش خصوصی در جمهوری تاجیکستان برای سالهای 2020-2021” ، فرصتهای توسعه فرآوری مواد اولیه و رشد زنجیره ارزش در دره رشت ، همچنین مسائل توسعه تجارت و مشکلات آن در منطقه .

شرکت کنندگان در مورد حمایت از بخش خصوصی ، استفاده از شرایط و فرصت های توسعه رشت ، تقویت فعالیت های شورای مشورتی منطقه ای در زمینه کارآفرینی و سرمایه گذاری ، سهم کارآفرینان در رونق منطقه ، ایجاد مشاغل جدید و افزایش رفاه مردم صحبت کردند.

شاخه های فرآوری میوه و سبزیجات ، مواد اولیه صنعتی ، از جمله سنگ مرمر ، ذغال سنگ ، آرد سنگ آهک ، طلای خرد شده ، احداث مزارع پرورش طیور کوچک ، توسعه پرورش ماهی ، زنبورداری ، جمع آوری و بسته بندی میوه های خشک و گیاهان دارویی و گیاهان دارویی به عنوان اولویت های منطقه انتخاب شدند. .

لازم به ذکر است که در چارچوب ششمین نشست شورای مشورتی در زمینه بهبود شرایط سرمایه گذاری و تجارت در دره رشت در منطقه لاخش ، یک مرکز اطلاعاتی و مشاوره ای برای کارآفرینان جوان ایجاد شد که با پشتیبانی فنی برنامه توسعه سازمان ملل در تاجیکستان ایجاد شده است.

UNDP همچنین موتبلاک های کشاورزی را به انجمن سامار مزارع دخکان در منطقه لخش تحویل داد. اهداف اصلی این پروژه ها ایجاد اشتغال ، خدمات مشاوره ای تجاری و توسعه کشاورزی است.