نمایشگاه “من هرگز با قلبم دروغ نمی گویم” در مسکو

افتتاح می شود

امسال 125 سالگرد تولد یکی از برجسته ترین ، اصیل ترین و محبوب ترین شاعران قرن بیستم – سرگئی یسنین است. بنیاد خیریه بازیگران ، صندوق ملی حمایت از دارندگان حق چاپ ، موسسه ادبیات جهان به نام صبح. آکادمی علوم گورکی روسیه ، موزه ملی موسیقی روسیه پروژه “من هرگز در قلبم دروغ نمی گویم” را به این تاریخ اختصاص می دهد.
نمایشگاهی در موزه املاک Chaliapin افتتاح می شود که جزئیات زندگی و کار سرگئی یسنین را بیان می کند: این مجموعه گسترده ای از اسناد و عکس های بایگانی منحصر به فرد است ، مجموعه های شعر در طول زندگی ، نسخه های خطی شاعر ، مکاتبات وی با خانواده و دوستان. عموم مردم برای اولین بار بسیاری از این موارد را می بینند ، به عنوان مثال تقدیم به عکس یسنین ، نامه او به لیدیا ماتسکیویچ ، دوست شاعر ، اطلاعاتی در مورد آن هنوز پیدا نشده است و غیره. از جمله موارد جالب توجه ، نمایشگاه هایی مانند نیم تنه یسنین توسط S.T. کننکوف و نقاب مرگ شاعر.

حتی برای کارشناسان بیوگرافی یسنین ، این نمایشگاه چیز جدیدی را گشوده است. بخشهای موضوعی آن دوره های مختلف زندگی یسنین را تا زمان مرگ غم انگیز در بر می گیرد. برخی بخشها به صفحات کمی شناخته شده از زندگی نامه شاعر اختصاص یافته است – این دوره خدمت سربازی وی در طول جنگ جهانی اول به عنوان منظم قطار آمبولانس نظامی Tsarskoye Selo به شماره 143 و ملاقات با خانواده سلطنتی در سال 1916 و آخرین روزهای زندگی وی در هتل Angleterre است. اسناد اصلی در مورد پرونده مرگ یسنین برای بررسی ارائه شده است.

در این نمایشگاه همچنین نمایشگاه هایی از وجوه موزه موسیقی ملی روسیه شامل سوابق منحصر به فرد صندوق برگزار می شود. غزل عمیق شعر یسنین در بسیاری از آثار موسیقی هم معاصران شاعر و هم آهنگسازان دهه های بعد منعکس شد.

منطقه نمایشگاه موزه شالیاپین به طور تصادفی انتخاب نشده است. تعداد کمی از افراد می دانند که یسنین با خانواده فیودور ایوانوویچ آشنا بوده و از دختر خواننده ایرینا خواستگاری کرده است.

افتتاحیه نمایشگاه:

  • بریزگالوف میخائیل آرکادیویچ – مدیر کل موزه موسیقی ملی روسیه ، نامزد علوم اقتصادی ، هنرمند ارجمند فدراسیون روسیه ؛
  • Polonskiy Vadim Vladimirovich – مدیر IMLI RAS ، دکترای فلسفه ، استاد RAS ، عضو مسئول RAS ؛
  • نازارووا لاریسا ولادیمیروونا – مدیر کل بنیاد خیریه بازیگران ، کارگر افتخاری فرهنگ فدراسیون روسیه ، عضو افتخاری آکادمی هنر روسیه ؛
  • Moskovskaya Daria Sergeevna – رئیس گروه نسخه های خطی IMLI RAS ، دکتر فلسفه ؛
  • Shubnikova-Guseva Natalya Igorevna – محقق ارشد IMLI RAS ، دکتر فلسفه ، رئیس گروه “مطالعه زندگی و کار S.A. یسنین “.

افتتاحیه بزرگ نمایشگاه با ترکیبی از ادبیات و موسیقی تزیین خواهد شد که نمایانگر مضمونی درخشان و نمایشی از دورانی است که سرگئی یسنین در آن زندگی و کار می کند. ماکسیم لیننیکوف بازیگر تئاتر و فیلم شعر ، ترانه و عاشقانه های این شاعر را اجرا می کند. همراهی موسیقی توسط برنده مسابقات بین المللی ناتالیا شوخیروا (پیانو) انجام خواهد شد.

نمایشگاه در 7 اکتبر 2020 افتتاح می شود.

بلیط ها را می توانید از طریق www.music-museum.ru و از گیشه موزه ملی موسیقی روسیه خریداری کنید.

منبع