حالت اضطراری در بیشکک

رژیم اضطراری در بیشکک معرفی شد 10 اکتبر 2020 ، 08:50

Avesta.Tj | 10.10.2020 | در شهر بیشکک ، پایتخت قرقیزستان وضعیت اضطراری اعلام شده است. از ابتدا ، این موضوع در مورد معرفی وضعیت اضطراری از 9 اکتبر بود و سپس وزارت امور داخلی قرقیزستان اعلام کرد که وضعیت اضطراری در بیشکک از 10 اکتبر و نه از عصر 9 اکتبر ، همانطور که در فرمان رئیس جمهور سورونبای جینبکوف آمده است ، معرفی می شود.

رئیس جمهور ، با حکم خود ، از ساعت 8 عصر 9 اکتبر تا 21 اکتبر وضعیت اضطراری را در پایتخت وضع کرد. وی همچنین خواستار آوردن نیرو و تجهیزات نظامی به شهر شد و آلمازبک اوروزالیف ، معاون وزیر امور داخلی را به عنوان فرمانده منصوب کرد ، گزارش اینترفاکس.

سپس وزارت امور داخله گزارش داد كه وضعيت اضطراري “از 10 اكتبر به منظور تثبيت سريع اوضاع سياسي اجتماعي ، برقراري نظم عمومي” در پايتخت برقرار خواهد شد. به گفته این وزارتخانه ، فرمانده هنوز تصمیمی در مورد ایجاد ممنوعیت منع رفت و آمد یا ممنوعیت ورود به بیشکک اتخاذ نکرده است.

مطابق قانون ، مجلس باید ظرف سه روز مصوبه ای را تصویب کند. نخست وزیر سابق و معاون سابق فلیکس کولوف توضیح داد که اگر Jogorku Kenesh این کار را انجام ندهد ، این فرمان به طور خودکار اجرا می شود.

روز جمعه ، تجمعات طرفداران نیروهای مختلف مخالف در بیشکک ادامه یافت. به طور خاص ، در میدان Ala-Too ، جایی که طرفداران رئیس جمهور سابق آلمازبک آتامبایف و حزب وی و نخست وزیر سابق عموربک بابانوف و حزب او گرد هم آمدند ، درگیری با طرفداران معاون سابق سدیر جپاروف آغاز شد.

در سردرگمی ، کسی چندین گلوله به سمت اتومبیلی که آتامبایف در حال ترک میدان بود شلیک کرد.