آثاری از اتاق کهربا در سنگر کالینینگراد

یافت شد

به گفته مورخ ، سنگر توسط تونل های زیرزمینی با قلعه سلطنتی متصل می شد ، بنابراین از طریق آن بود یا حتی در پایان جنگ به آن وارد می شد پانل های گرانبها را بیرون بیاورید. جالب اینجاست که دروازه ای با 88 رونز در یکی از قسمت های ساختمان پیدا شده است. تریفونوف افزود که وقتی رونز ترجمه شد و معنی آن تفسیر شد – کار توسط دانشمندان بلژیکی انجام شد – برخی از نمادها نشان دادند که “این یک خزانه واقعی است که توسط این علائم رونکی محافظت می شود.”

محقق گفت که در اتاق های پایین زیر سنگر ، اتاق های پرآب پیدا شده است که در آنها علاوه بر آب ، جعبه هایی نیز وجود دارد. بررسی محتوای آنها به دلیل خطر سقوط هنوز امکان پذیر نیست. اما فضا با دوربین ها کاوش شد.

“دانشمند گفت:” ابعاد (هر جعبه – “MK”) کاملاً چشمگیر است ، دو متر در متر “.

شاهکار کهربا قرن هجدهم ، که برای پادشاه پروس فردریک اول خلق شد و متعاقباً به پیتر اول اهدا شد ، در طول جنگ بزرگ میهنی ناپدید شد. سربازان آلمانی صفحات کهربا را از Tsarskoye Selo خارج کردند و به سختی منطقه لنینگراد را تصرف کردند. در اواسط جنگ ، صفحات در یکی از سالن های قلعه سلطنتی K ofnigsberg نصب شد ، در حالی که اعتقاد بر این است که برخی از صفحات کهربا “مفید” نبودند و در جایی ذخیره شده بودند. به گفته شاهدان عینی ، جعبه هایی با عنبر تا زمان حمله آن توسط نیروهای شوروی در اوایل آوریل 1945 در کاخ نگهداری می شدند.

روایتی وجود دارد که اتاق کهربا در طی آتش سوزی در قلعه در روز دوم پس از حمله از بین رفته است.

طبق افسانه ای دیگر ، کهربا پیش از این توسط آلمانی ها خارج شده و “در اتاق” را در جایی از منطقه جوتلند “دفن کردند”.

همچنین نگاه کنید به: “آیا اتاق کهربا در قطب شمال پنهان شده بود؟”