مرمت خانه موزه ریمسکی-کورساکف در منطقه لنینگراد

ادامه دارد

هلن ویکتوروونا ، می گوید که او فقط در موزه خانه ریمسکی-کورساکف کار نمی کند ، بلکه به خانواده این نوازنده بزرگ خدمت می کند. اما اگر پیش از این زندگی پدربزرگ ، پدر ، مادر یا برادر آهنگساز مورد کاوش قرار می گرفت ، اکنون ، وقتی مرمت در حال انجام است ، شخصیت اصلی خود خانه است.

“روی سیاههها ، زیر زونا ، گچ از بالا وجود داشت ، و زیر زونا یک قطعه کوچک ، حدود دو سانتی متر ، از حاشیه پیدا کردیم. و کاغذ دیواری هایی که در این اتاق بود ، در امتداد مرز ترمیم شد. ”

این قطعات هستند. آنها بیش از دو قرن قدمت دارند. برای بازسازی کل نقاشی ، کارشناسان قطعات را مانند یک اره برقی کنار هم قرار می دهند. و سپس یک برنامه کامپیوتری قطعات از دست رفته را شبیه سازی می کند.

“معلوم شد که این فضای میزانسن سخاوتمندترین است. تقریباً همه دیوارها با هر دو حفظ شده بودند. چنین قطعات بزرگ. و این به ما فرصت داد تا آنها را ترمیم کنیم. “هلن بوردوفسکایا” اضافه کرد.

در همان زمان ، کاغذ دیواری جدید مانند کاغذ دیواری قدیمی به نظر می رسد که در قرن نوزدهم با دست نقاشی شده است. در اینجا لکه های مشخصه روی آنها وجود دارد. در مواردی که بازسازی نقاشی غیرممکن باشد ، مرمتگران به دنبال آنالوگ در ادبیات تخصصی ، در نقاشی آن زمان هستند. یا این که بر اساس روال معمول است. همانطور که با سقف و نما بود.

“در نیمه اول قرن 19 ، خانه ها بر اساس نقشه های مدل ساخته شدند. مطابق اصول نیست: “به چه روشی” ، رنگ حنایی پذیرفته شد. رنگ روکش حنایی است و سقف آن همیشه سبز است. “هلن بوردوفسکایا توضیح داد.

کارکنان تحقیقاتی موزه نمی توانستند برای مدت طولانی تصمیم بگیرند که چه زمانی را به عنوان پایه مرمت انتخاب کنند. در نتیجه ، دوره 1831 تا 1862 انتخاب شد. این 30 سال شامل تغییراتی در خانه است که نیکولای آندریویچ ریمسکی-کورساکوف پیدا کرده است. در پایان تابستان سال آینده ، اولین بازدید کنندگان عمارت را تقریباً همانطور که آهنگساز بزرگ روسی از آن یاد کرده ، می بینند.

TC “فرهنگ” ، الکسی کوماروف