مسکو “هیپنوتیزم” توسط تودوروسکی و “دفتر محاصره” توسط زایتسف

را نمایش می دهد

از 1 تا 8 اکتبر ، چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم مسکو برگزار می شود که به دلیل همه گیری و تغییر با محدودیت های جغرافیایی سازگار شده است. بیشتر مرزها هنوز بسته است ، بنابراین باید به کشورهایی که ارتباط با آنها از سر گرفته شده است ، راضی باشند. مگر اینکه تانزانیا به هیچ وجه نمایندگی نداشته باشد. کارت بلانچ به دلیل شرایط به سینمای روسیه داده شد.

در مسابقه اصلی ، همزمان چهار فیلم روسی ارائه می شود: “هیپنوتیزم” توسط والری تودوروسکی ، “دفتر خاطرات محاصره” توسط آندری زایتسف ، “در سواحل دور” توسط ماکسیم داشکین ، “ملودی یک درخت رشته” توسط ایرینا اوتیوا. بلوک قدرتمندی از تولید فیلم داخلی در برنامه روسیه از جشنواره بین المللی فیلم مسکو گنجانده شد ، که به عنوان یک کشور در یک کشور ، به طور سنتی توجه مهمانان خارجی را که گربه اکنون گریه کرده است ، جلب می کند. و هیچ کاری نمی توانید در این مورد انجام دهید: زمانهایی مانند این.

MIFF همچنین با فیلم های داخلی – اولین فیلم “اسکیت های نقره ای” ساخته میخائیل لوکشین و “در لبه” ساخته ادوارد بوردوکوف افتتاح و بسته می شود.

13 نقاشی ، از جمله نقاشی های ایجاد شده در فضای پس از اتحاد جماهیر شوروی ، برای دریافت بالاترین نشان جشنواره ، “سنت جورج طلایی” درخواست می شوند. اینها “دختر ماهیگیر” روسی-آذربایجانی ساخته اسماعیل صفارالی و “سرنوشت” قزاقستانی ساخته ژانا ایزابایوا هستند – تقریباً تنها کارگردان زن در قزاقستان که فیلم های مستقلی می سازد. درست است ، یک سال است که ژان به کالیفرنیا نقل مکان کرده است. در خارج از کشور توسط “عروس عقیم” هندی جادابا ماهاناتا ، فیلم ترکی “در سایه ها” ساخته اردمه تپگز (کارگردان هفت سال پیش جایزه بزرگ MIFF را برای فیلم “ذره” دریافت کرد) ، “سفارش” برزیلی اولین ساخته به کارگردانی لازار راموس ، کار جدید کیم کی دوکا “حل” ، فیلمبرداری روسی در قزاقستان ، “مبارزات انتخاباتی” رومانیایی توسط ماریان کریشان ، تراژیک کمدی اسرائیلی “مانند پنیر در کره” توسط گورا بنتویچ ، ریشی پلهام ، اولین “گیلدا” انگلیسی.

هیئت داوران مسابقه اصلی شامل تیمور بکامبتوف تهیه کننده و کارگردان روسی-آمریکایی ، الکساندر یوردانسکو تهیه کننده و کارگردان سوئیسی الاصل رومانیایی ، برایان وینر منتقد فیلم انگلیسی ، محمود سلیمان نویسنده ، روزنامه نگار و تهیه کننده مصری ، مارینا الکساندرووا بازیگر روسی بود. یعنی فیلمسازان آن کشورهایی که در آنها ترافیک هوایی وجود دارد ، می آیند.

حضور روسیه در مسابقات مستند نیز چشمگیر است. آندری کنچالوفسکی ، اوگنی گریگوریف ، آندره اوسیپوف و سرگئی دیبیسف آثار جدید خود را به نمایش می گذارند (تصویر غیرمعمول او “کریمه آسمانی” در ژانر غیرمعمول یک فیلم تماشایی گرفته شد).

برنامه خارج از رقابت نوید تنوع می دهد. این فیلم شامل فیلم هایی است که پیش از این اولین نمایش آنها در نمایش های مهم فیلم های جهانی برگزار شده است. اینها فیلم هایی از کریستی پووو ، آگنیسکا هلند ، الخاندرو جودوروفسکی ، الخاندرو آمنبار هستند.

MIFF از دیگر جشنواره های جهانی که بیشتر به دنبال سریال های تلویزیونی هستند عقب نیست. ما همچنین چیز جدیدی خواهیم دید – قسمت اول سریال “شرلوک در روسیه” با حضور ماکسیم ماتویف ، کنستانتین بوگومولوف و ولادیمیر میشوکوف.