واگن برقی دیگری در مسکو ظاهر می شود: برای موزه

این واگن برقی SVARZ-Ikarus است. این اتومبیل های سواری با ظرفیت زیاد به طور خاص برای سرویس دهی به مسیرهای شهری در کارخانه تعمیرات اتومبیل سوکولنیچسکی در بازه زمانی 1988 تا 1992 مونتاژ شده اند.

در آن زمان ، Pervoprestolnaya کمبود حاد تریلی اتوبوس های مفصلی “پر مسافر” را تجربه کرد. تأمین کننده داخلی این تجهیزات ، کارخانه Uritsky ، نمی تواند نرخ تولید بالایی را ارائه دهد ، مدل های خارجی بسیار گران بودند. و مسکویت ها به واگن برقی “بدون بعد” نیاز دارند. از کجا می توانم آنها را تهیه کنم؟ بنابراین آنها در مسکو به ذهن روشنی رسیدند که چگونه مشکل را حل کنند.

این ایده کاملاً منطقی است: بدنه را از اتوبوس آکاردئون مجارستانی ایکاروس ، که در آن زمان در شهر بسیار محبوب بود ، برد و به جای موتور احتراق داخلی ، یک درایو برقی ترالیبوس قرار داد. به این ترتیب فناوری مونتاژ واگن برقی مسکو “SVARZ-Ikarus” توسعه یافت.

الکسی ولکوف ، متخصص تاریخ حمل و نقل شهری مسکو ، به MK گفت:

– تولید سریالی چنین خودروهای سواری از اواخر سال 1988 آغاز شد. در آن زمان ، مقامات شهری قبلاً تصمیمی برای خرید مجموعه وسایل نقلیه برای اتوبوسهای Ikarus-280 و Ikarus-283 از مجارستان برای مقاوم سازی بعدی آنها در واگن برقی گرفته بودند. چنین “سازنده ای” با مشارکت متخصصان سه شرکت Mosgortrans مونتاژ شد.

تولید مشترک با مجارها به دلیل فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شوروی متوقف شد. آخرین ماشین آلات در ابتدای سال 1992 ساخته شدند. در مدت بیش از سه سال ، 60 واگن برقی “مانند اتوبوس” مونتاژ شد. آنها تا اوایل سال 2000 در مسیرها کار می کردند. چندین نسخه از “SVARZ-Ikarus” از مسکو به شهرهای دیگر – به Tver ، Vologda ، به Rustavi گرجستان منتقل شد.

امروزه تنها تنها چنین واگن برقی زنده مانده است. این دستگاه با شماره دم 0034 در سال 1989 تولید شد و تا سال 2003 روی خطوط کار می کرد. پس از نوشتن ، به مجموعه موزه حمل و نقل شهری منتقل شد.

پیش بینی نوبت تعمیرات ، SVARZ-Ikarus 17 سال طولانی در مکانی که برای “انبارهای” موزه در قلمرو کارخانه تعمیر تراموا اختصاص داده شده بود ، ایستاد. البته در این مدت خودرو به وضعیتی کاملاً “غیراستاندارد” رسید. اما اکنون ، سرانجام ، زمان او فرا رسیده است: تصمیمی گرفته شده است که یکپارچهسازی با سیستمعامل چرخشی را به وضعیت فعلی بازگرداند.

کار در “بومی” او SVARZ انجام خواهد شد. اولین مرحله “احیا” حمل یک ماشین سواری قدیمی از TRZ به Sokolniki بود. مسئله آسان نبود: بالاخره ، واگن برقی در وضعیت آهسته قرار دارد ، نمی توان آن را یدک کشید. بنابراین ، ما باید “سر” و “دم” را جدا کنیم و آنها را به طور جداگانه در تریلرها حمل کنیم.

بعلاوه ، متخصصان برای بازگرداندن اتومبیل قدیمی به ظاهر اولیه خود مجبورند مشکلات زیادی را حل کنند. مطمئناً روند ترمیم طولانی خواهد بود. و پس از اتمام آن ، مسکوهای مرمت شده “SVARZ-Ikarus” قادر خواهند بود تا آنها را در رژه های سنتی تریلی ها ببینند. احتمالاً می توان از آن برای حمل گردشگران در امتداد تنها خط واگن برقی در مسکو نیز استفاده کرد.