مسکو میزبان جشنواره بزرگ RNO

این بار جشنواره ویژه ای دارد ماموریت: این برنامه نه تنها یک فصل جدید کنسرت را در پایتخت افتتاح خواهد کرد ، بلکه به اولین پروژه کنسرت تمام عیار تبدیل می شود که پس از تقریباً شش ماه قرنطینه و ممنوعیت وقایع فرهنگی در ارتباط با همه گیر COVID-19 برگزار می شود.

برنامه افتتاحیه جشنواره (7 سپتامبر) از آثاری از لودویگ ون بتهوون تشکیل شده بود که 250 سالگی آن امسال توسط کل دنیای موسیقی و توسط یوهانس برامز جشن گرفته می شود. نوازنده کنسرت شماره 3 کلاسیک وین میخائیل پلاتنف خواهد بود که تفسیرهای او درباره میراث خلاقانه این آهنگساز خاص ، موفق به شناخت جهانی شده است. مجری این ماسترو سوئیسی میشا دامو خواهد بود که بارها در جشنواره بزرگ و سایر پروژه های ارکستر شرکت کرده و همچنین در تورهای اروپایی با RNO همکاری کرده است.

در دومین شب جشنواره (11 سپتامبر) ، RNO و پشت سرهم خلاق پیانویست میخائیل پلتنف و رهبر ارکستر سوئیسی میشا داموف برنامه نفیس آثار میراث موسیقی اروپای غربی را به مردم ارائه خواهند داد. بخش اول شامل آثاری از کامیل سنت سن ، برجسته ترین چهره هنر موسیقی فرانسه در نیمه دوم قرن نوزدهم بود. کنسرت شماره 2 برای پیانو و ارکستر اجرا خواهد شد – محبوب ترین پنج مورد که توسط آهنگساز نوشته شده است. پیش از این کنسرت شعر سمفونیک “رقص مرگ” برگزار می شود. مرکز و اوج این برنامه اجرای سمفونی دوم Johannes Brahms خواهد بود. در آن ، مانند اول ، پیوندهای پی در پی با میراث بتهوون یافت می شود – اما نه با مؤلفه دراماتیک آن ، بلکه با روحانی- تامل برانگیز ، مشرفانه. این اثر در سال 1877 در فیلارمونیک وین به نمایش درآمد و یک موفقیت پیروزمند بود. از آن زمان ، این سمفونی ، که عنوان غیررسمی بهترین سمفونیست آلمان را به آهنگساز داده ، در سراسر جهان اجرا شده است ، بخشی از “صندوق طلایی” میراث موسیقی جهان.

در 16 سپتامبر ، دیمیتری کورچاک برنامه ای نفیس با حضور تکنوازان جوان در جشنواره ارائه می دهد. عصر امروز ، تنور مشهور جهان با اجرای بهترین مراحل جهان ، به عنوان هادی ظاهر می شود. هفتمین سمفونی بتهوون اجرا می شود – یکی از خارق العاده ترین کارهای آهنگساز و به لطف حرکت دوم شهرت گسترده ای کسب کرد. در زمان حیات نویسنده ، آلگرتوی خردسال غالباً جداگانه اجرا می شد و با ظهور سینما ، موسیقی او بارها و بارها در موسیقی متن برای نوارهای فرقه استفاده می شد. اوج عصر اجرای اجرای گروه شماره 2 توسط فرانتز شوبرت خواهد بود. ستارگان آینده اپرای المپوس به عنوان تکنوازی در آن ، خوانندگان جوان – هنرمندان برنامه اپرای جوانان تئاتر بولشوی: برنده جایزه سوم در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی P.I. سوپرانو چایکوفسکی ، ماریا موتولیگینا ، تنور دیوید پوزولیخین و باس الکسی کولاژین ، نامزد دریافت جایزه طلای ماسک شدند.

در تاریخ 21 سپتامبر ، مدیر هنری و رهبر اصلی RNO میخائیل پلاتنوف یک برنامه سمفونیک از آثار Rodion Shchedrin و پیوتر الیچ چایکوفسکی را به مخاطبان جشنواره ارائه می دهد. این کنسرت توسط معروف “کارمن سوئیت” افتتاح می شود – موسیقی یک باله تک کاره مبتنی بر قطعاتی از اپرا بیز ، که توسط Rodion Shchedrin در سال 1967 برای رقصنده آلبرتو آلونسو ساخته شد. بلاترین بزرگ مایا پلیستسایا بخشی از کارمن را در پیش نمایش تئاتر بولشوی رقصید. امروز مجموعه کارمن هم به عنوان یک باله و هم به عنوان یک اثر ساز مستقل ، که در کارنامه ارکسترهای برجسته جهان گنجانده شده است ، به همان اندازه محبوب است. قسمت دوم مجموعه سومین ارکسترال توسط پیوتر الیچ چایکوفسکی خواهد بود. از نظر اهمیت مفهوم هنری و مقیاس قطعات فردی ، نزدیک به سمفونی آهنگساز است و به طور همواره در بین مخاطبان داخلی و خارجی از موفقیت برخوردار است.

اپارات معروف “خفاش” ساخته فرزند یوهان استراوس “بت” که در تاریخ 26 سپتامبر به صورت کنسرت اجرا می شود ، یک رویداد درخشان از دوازدهمین جشنواره بزرگ RNO خواهد بود. عصر امروز یک پروژه مشترک ارکستر ملی روسیه و تئاتر موسیقی مسکو “هلیکون-اپرا” برگزار می شود. بخش های اصلی توسط نوازندگان برجسته تئاتر اجرا می شود که در آن مشهورترین و محبوب ترین افراد مورد علاقه عموم پسر استراس پسر بیش از دو دهه با موفقیت بزرگی روی صحنه رفته است. گروه کر “هلیکون-اپرا” نیز در این اجرا شرکت خواهد کرد و سرپرست و مدیر موسیقی گروه تئاتر دانشگاهی دولتی Operetta کنستانتین خاتینتس تئاتر دانشگاهی مسکو رهبر RNO خواهد بود.

یكی از سنت های جشنواره بزرگ RNO ، اجرای آثار آوازی و سازهای در مقیاس بزرگ است كه برای یك بازیگران بزرگ ساخته شده است ، از جمله انفرادی ، یك گروه کر مختلط و ارکستر سمفونیک. با گذشت سالها ، سمفونی نهم بتهوون ، اکراتوره هایدن ، آفرینش جهان ، سمفونی سوم کادیش برنشتاین ، سمفونی اول اسکریابین ، سرکوب وردی و سایر آثار در این جشنواره اجرا شد. این بار شنوندگان یکی از بهترین نمونه های ژانر کانتاتا-اوراتوریو را پیدا می کنند: اوج و نتیجه گیری با شکوه دوازدهمین جشنواره بزرگ RNO در تاریخ اول اکتبر ، Grand Mass Mass خواهد بود. نوازندگان مشهور در این اجرا شرکت خواهند کرد ، از جمله ستاره جهانی اپرا ، سوپرانو برجسته جولیا لژنوا – صاحب “صدای زیبایی فرشته” (نیویورک تایمز) ، “خلوص لحن” (Die Welt) و “تکنیک بی عیب و نقص” (گاردین) ، یکی از بهترین ها ، با توجه به نظر متفق القول منتقدین کشورهای مختلف ، “موتزارت” خوانندگان زمان ما. مدیر هنری و رهبر اصلی RNO میخائیل پلاتنوف امروز هادی خواهد بود.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی RNO