اولین نمایش جهانی اپرای Anna K. ساخته الکساندر ژوربین در مسکو برگزار شد

این برنامه شامل شش نمایش برتر جهانی است. یکی از آنها اپرای “آنا K.” است. – آنا آپالنووا این شب را شنید.

“آنا ک.” – یک اپرا در مورد آنا کارنینا ، اما نه در مورد کسی که خودش را زیر قطار در لئو تولستوی می اندازد ، گرچه این صحنه نیز اینجا است. درست است ، نه در انتهای داستان ، بلکه در همان ابتدای داستان. این پیشگفتار این اپرا است.

نقش اصلی در این اقدام به دختر نامشروع آنا متوفی داده می شود. نام او یکسان بود و نام خانوادگی کارنین را بر خود نهاد ، نه ورونسکی. بنابراین ، آنا ک. سرنوشت او چندان غم انگیز نبود – در نسخه الکساندر ژوربین امید برای پایان خوش وجود دارد. همچنین جالب است که در میان شخصیت های داستانی اپرا یک شخصیت واقعی وجود دارد – پیوتر چایکوفسکی. آهنگساز معاصر قهرمانان رمان بود. موسیقی حاوی اشاراتی به کارهای وی است.

“در اینجا کاملاً واضح است که موسیقی باید با زمانی که آنا کارنینا برگزار می شود مطابقت داشته باشد. “آنا کارنینا” دقیقاً در سال های 1872 تا 76 و در 1893 اتفاق می افتد – این داستان دوم است و این قرن نوزدهم است. این بدان معنی است که موسیقی باید در روح قرن 19 باشد. و البته بت من ، آهنگساز مورد علاقه من پیوتر ایلیچ چایکوفسکی ، او در اینجا حضور دارد. “آهنگساز الكساندر ژوربین گفت.

برای اینکه بیننده در بازه های زمانی و قطعات تاریخ شخصی دو آن – بزرگتر و کوچکتر ، گیج نشود ، نکاتی در صفحه نمایش ظاهر می شود. اگرچه داستان خیالی است ، اما سازندگان آن را بسیار قابل اعتماد ارائه می دهند.

“این مستند است. ما زمانی را می دانیم که مثلاً توپ برای آنا K. اتفاق می افتد ، و زمانی را می دانیم که داستان آنا کارنینا ، ورونسکی و کارنین اتفاق افتاده است – جلسه ای در ایستگاه ، سپس مرگ آنا کارنینا. آنهایی که این کار به عنوان یک تواریخ از وقایع تنظیم شده است ، “می گوید ، کارگردان ، هنرمند ارجمند روسیه ایگور یاتسکو.

این اپرا برای یک ارکستر بزرگ سمفونیک و برای یک گروه کر بزرگ نوشته شده بود ، اما اخیراً هم ارکستر و هم گروه سرود باید کاهش یابد ، زیرا طبق قوانین جدید ، بیش از 70 نفر نباید روی صحنه باشند. این نمایش جهانی آنا ک. نمی توانست اتفاق بیفتد.

“ما در این مدت سه تیم را تغییر داده ایم. یک خواننده آمد ، بازی را آموزش داد و ناگهان Rospotrebnadzor او را برد. دیگری آمد ، بازی را آموزش داد ، و او نیست. اکنون این سرنوشت تمام سالن های نمایش است. در هر کجا که جایگزینی وجود دارد ، راه اندازی فوری ، هیچ کاری نمی توان در مورد آن انجام داد “، – الکساندر ژوربین به اشتراک گذاشت.

الكساندر ژوربين اولين اجراي اين اپرا را به سمفوني آكادميك دولت كاپلا روسيه با اجراي والري پليانسكي سپرد.

TC “فرهنگ” ، آنا اپالونوا