در سالن اپرای نووسیبیرسک ، وضعیت اپیدمیولوژیک بدتر شده است

تئاتر به ویژه درباره اوضاع واقعی اپیدمیولوژیکی گروه صحبت نمی کند. فقط در روز پنجشنبه ، 24 سپتامبر ، تئاتر اپرا و باله نووسیبیرسک اعلام کرد که ویاچسلاو استارودوبتسف کارگردان اصلی قربانی عفونت ویروس کرونا شده است. بستری شدن وی در یکی از کلینیک های مسکو دلیل به تعویق افتادن اولین نمایش نسخه کنسرت اپرای دوشیزه برفی بود که قرار بود تولید آن را کارگردانی کند.

با این حال ، همزمان با به تعویق انداختن اولین نمایش اپرای نیکولای ریمسکی-کورساکف به اواخر ماه نوامبر – اوایل دسامبر ، تئاتر لغو سه نمایش دیگر را اعلام کرد ، از جمله “گربه با چکمه” و “ترم-ترموک” کودکان و همچنین اپرتا “سیلوا” … “در شرایط فعلی ، اجراهای روی صحنه رفته در صحنه کوچک به دلیل عدم امکان حفظ فاصله اجتماعی تکنوازان اپرا ، رقصندگان گروه کر ، رقصنده های باله که در اجراهای اپرا در سالن کوچک شرکت می کنند ، نیاز به تغییر قابل توجهی در صحنه های موجود دارد.” پیام تئاتر ، جایی که نیاز به انتقال در آن توجیه شد. “برای ایجاد تغییرات لازم در تولیدات … شما به حضور شخصی کارگردان در تمرینات احتیاج دارید.”

با این حال ، همانطور که مشخص شد ، همه اینها فقط نسخه رسمی آنچه اتفاق می افتد است ، که واقعاً وضعیت اپیدمیولوژیک تئاتر را منعکس نمی کند. همانطور که از منابع موثق مشخص شد ، در همان روز هنرمندان گروه کر و تکنوازان اپرا با تمام قدرت به انزوای خود اعزام شدند. دومین نمایش برتر نمایش “ایولانتا” بر اساس اپرای پیوتر ایلیچ چایکوفسکی که قرار است در 7 اکتبر برگزار شود ، هنوز جای سوال دارد. هنوز چندان روشن نیست که قرنطینه 13 روزه برای جلوگیری از شیوع عفونت کافی خواهد بود.

گروه باله کمترین آسیب را از این عفونت متحمل شده است ، که می تواند با این واقعیت توضیح یابد که در یک بال جداگانه مستقر شده است ، جایی که سایر کارگران تئاتر به ندرت به آن مبتلا می شوند.

بزرگترین ضررها تاکنون توسط ارکستر سمفونیک تئاتر متحمل شده است که بدون آنها نه اجرای باله و نه اپرا امکان پذیر نیست. به گفته منابع ، به ویژه وضعیت اسفناکی در میان سازهای بادی مشاهده می شود. در حال حاضر ، از تقریبا 60 نفر در این گروه ، حدود 30 نوازنده در حال مرخصی استعلاجی هستند و تلاش برای دعوت از مجریان از گروه های دیگر تاکنون با اکراه نسبتاً سختی برای آلوده شدن روبرو شده است. با این حال ، هیچ صحبتی در مورد لغو اولین نمایش La Bayadere در نسخه جدید طراح رقص اسپانیایی ناچو دواتو وجود ندارد.

MK.RU