نفوذ هوای سرد از روسیه در تاجیکستان

انتظار می رود

نفوذ هوای سرد از روسیه در تاجیکستان پیش بینی می شود 27 اکتبر 2020 ، ساعت 16:57

A vesta.Tj | 10/27/2020 | پیش بینی های تاجیک گزارش می دهند که یک توده هوای سرد از قسمت اروپایی روسیه به تاجیکستان حمله کند.

طبق آژانس هواشناسی هواشناسی کشور ، در تاریخ 27 اکتبر ، یک پشته با ارتفاع زیاد در قلمرو اروپای روسیه تشکیل شد ، قسمت جلویی آن به نفوذ هوای سرد به قلمرو آسیای میانه ، از جمله تاجیکستان کمک می کند.

آژانس به وزارت كشاورزی و همچنین ساكنان جمهوری اطلاع می دهد كه پس از روزهای گرم 28 تا 29 اكتبر ، انتظار می رود توده هوای سرد از قلمرو اروپا در روسیه از طریق منطقه ولگا وارد خاک تاجیكستان شود.

در 28 تا 29 اکتبر ، دمای هوا در مناطق دره کوهپایه ای جمهوری در شب تا 0-3 درجه سانتیگراد ، در مکان های یخبندان تا 1-2 درجه سانتیگراد ، بعد از ظهر در مناطق دره کوهپایه ای منطقه سغد 7-12 درجه سانتیگراد ، در مناطق دره کاهش می یابد RRS و منطقه خاتلون تا ساعت 14-19 گرما.

در 28 تا 29 اکتبر در مناطق سوگد و ختلون انتظار می رود که در بعضی نقاط وزش باد تا 17-22 متر بر ثانیه و در جنوب افراطی منطقه ختلون مه و گرد و غبار افزایش یابد.

در تاریخ 29 اکتبر ، قلمرو جمهوری تحت تأثیر یک ضد سیکلون قرار می گیرد ، که به خنک شدن شدید شبانه کمک می کند. در همین زمان ، یخبندان شبانه در خاک و هوا باقی خواهد ماند.