تاجیکستان ابزار جدیدی برای ارزیابی خسارت و خسارات کشاورزی

صفحه اصلی / اخبار / صفحه اصلی / ابزار جدیدی برای ارزیابی خسارات و خسارات کشاورزی در تاجیکستان ارائه شد

ابزار جدیدی برای ارزیابی خسارات و خسارات کشاورزی در تاجیکستان ارائه شد 10 نوامبر 2020 10:50 صبح

12 Avesta.Tj | 10.11.2020 | سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل (FAO) یک آموزش پنج روزه در ارزیابی خسارات و خسارات ناشی از بلایای طبیعی در کشاورزی و نظارت بر شاخص های خسارات کشاورزی چارچوب Sendai و دستور کار اهداف توسعه پایدار سازمان ملل (SDG) در تاجیکستان به پایان رساند. ).

به گفته دفتر فائو در تاجیکستان ، این آموزش فرصتی را برای تبادل دانش و تجربه بین نمایندگان فائو و دولت تاجیکستان در مورد این موضوع فراهم کرده است. این درک بهتری از روند جهانی و منطقه ای در معرض خطر بلایا و تأثیر آنها بر بخش کشاورزی ، از جمله تأثیر آنها بر توسعه فراهم می کند.

در این آموزش نمایندگان کمیته شرایط اضطراری و دفاع مدنی ، وزارت کشاورزی ، آژانس آمار ، آژانس جنگلداری ، کمیته استفاده از زمین و ژئودزی ، آژانس هواشناسی و سایر بخشهای علاقه مند حضور داشتند.

شرکت کنندگان در مورد اهمیت تجزیه و تحلیل خسارات ناشی از بلایا در بخش کشاورزی تاجیکستان ، که بخش اصلی اقتصاد است ، آگاهی یافتند.

آنها در مورد هدف روش ارزیابی خسارت ناشی از بلایا برای گزارش و انتشار داده ها در سطح ملی و بین المللی ، در مورد نقش ها و مسئولیت های پشتیبانی از جمع آوری داده های مربوط به فاجعه در داخل و بین سازمان های مربوطه ، و چالش ها و فرصت های بهبود اطلاعات را شناختند سیستم های خسارت و خسارت در کشور.
اولگ گوچگلدیف ، نماینده فائو در تاجیکستان گفت: “چارچوب روش شناختی از ایجاد سیستم های اطلاعاتی نهادینه شده در مورد خسارات و خسارات در سطح کشور پشتیبانی می کند.”

“این شامل کل فرآیند ، از جمع آوری داده های ملی و فرعی و مدیریت پایگاه داده تا محاسبه خسارت و خسارات ناشی از بلایای طبیعی در کشاورزی است. این روش همچنین می تواند منبع مفیدی برای سیاستمداران ملی ، سازمان های جامعه مدنی ، دانشگاهیان ، مقامات محلی و همه کسانی باشد که در اجرا و نظارت بر SDG ها شرکت دارند. ”