به افتخار یکصد سالگی خالق Cheburashka ، به مسکوویت ها یک جستجوی بزرگ

در آستانه صدمین سالگرد او ، ما به لئونید آهارونویچ رسیدیم و او راز طول عمر قهرمانانه او را به اشتراک گذاشت. همچنین ، موزه انیمیشن مسکو در طول هفته میزبان جشنواره Lelaland خواهد بود که به افتخار این فرد برجسته برگزار شده است …

شوارتسمن به عنوان هنرمند خلق روسیه اعطا شد ، در سال 97 در نیویورک به دلیل کمک به انیمیشن کودکان ، جایزه کودکان هالیوود را دریافت کرد. سه سال پیش ، ولادیمیر پوتین جایزه ریاست جمهوری را به او اعطا کرد. اما خوشایندترین پاداش برای یک هنرمند بزرگ ، به قول خودش ، این است که فیلم های او هنوز محبوب و مورد تقاضا هستند.

لئونید شوارتسمن در شهر مینسک متولد شد. وی در این شهر از دبیرستان فارغ التحصیل شد ، در استودیوی هنری شرکت کرد و آرزو کرد که وارد آکادمی هنر لنگراد شود. در سال 38 ، لئونید آهارونویچ وارد مدرسه هنر متوسطه در این آکادمی شد.

هنگامی که جنگ بزرگ میهنی آغاز شد ، شوارتسمن به چلیابینسک تخلیه شد. در آنجا وی به عنوان تراشکار در یک کارخانه تراکتور سازی کار می کرد ، جایی که تانک های سنگین برای نیازهای ارتش تولید می شد. حتی در آن زمان ، انیماتور ویژگی های یک هنرمند را نشان داد ، او را به کارگاهی در کارخانه بردند ، جایی که طراحی مواد تبلیغاتی در آنجا انجام شد.

پس از جنگ ، وی وارد بخش هنری VGIK شد. این مرحله ای بود که او خود را برای زندگی به سینما پیوند داد. به زودی وی به استودیوی Soyuzmultfilm ختم شد و اتحاد با آن نیم قرن به طول انجامید.

آیا لئونید شوارتزمن نیز در چنین سنی قابل احترام توانسته است سلامتی و روحیه خوبی را حفظ کند؟

– خیلی ساده است ، – شوارتسمن از طریق تلفن می گوید ، – در سن من شما باید رژیم را رعایت کنید ، به سبک زندگی سنتی پایبند باشید. مهم است که در خانواده باشید ، از عادت های بد جلوگیری کنید. این ضمانت اصلی سلامتی و طول عمر است.

به افتخار سالگرد انیماتور معروف ، Izmailovsky Kremlin جشنواره هنری Lelaland را که به کار او اختصاص داده شده است ، از 30 ژوئن تا 6 سپتامبر به مدت یک هفته برگزار می کند. و لیولیا نام دوستان و آشنایان نزدیک شوارتسمن است و نام جشنواره از این کلمه گرفته شده است.

– چرا ایزمائیلوسکی کرملین را برای جشنواره انتخاب کردیم؟ – می گوید مدیر خلاق موزه انیمیشن ، Kirill Vladimirovich Polikarpov ، – اولا ، این یک سایت است که در طراحی بی نظیر است. این تنها موزه در جهان است که در هوا شناور است. واقعیت این است که در بالکن عظیمی ، در یک برج ، در طبقه پنجم واقع شده است. اندازه این بالکن حدود 300 متر مربع است. دوم اینکه ، این موزه خود هزارتوی عظیم انیمیشن است. و بخشی از این هزارتوی کاملاً به کار شوارتسمن واگذار شده است.

جشنواره از ساعت 13 آغاز می شود. مهمانان زیادی از طیف گسترده ای از زمینه ها حضور خواهند داشت. در زمان افتتاح ، قصد داریم صد کبوتر سفید را آزاد کنیم! و یک فیلم منحصر به فرد و بسیار مهیج درباره لئونید آرونوویچ به مهمانان نشان داده می شود – این ثمره زحمت بسیاری از مردم است ، از جمله رسانه ها – بازیگران ، کارگردانان ، انیماتورها. ورودی جشنواره کاملاً رایگان است ، با تمام خانواده خود بیایید ، با دوستان و دختران خود تماس بگیرید. همه را دعوت می کنیم!

– چگونه Lelaland میهمانان خود را غافلگیر خواهد کرد؟

– ما یک برنامه بسیار فعال و غنی داریم. آیا می توانید سگ های درمانی را تصور کنید؟ و آنها با ما اجرا می کنند! اجرای دلقک ها برگزار می شود ، یک هنرمند سیرک Egorov و حیوانات خانگی آموزش دیده او به دیدار می آیند. بچه های تئاتر درام پلاستیکی خواهند آمد ، آنها صحنه های مختلفی را آماده کرده اند و آنها را روی صحنه نشان می دهند …

– آیا بازدید کنندگان قادر خواهند بود در آن شرکت کنند؟

– بازدیدکنندگان نه تنها می توانند تماشا کنند ، بلکه می توانند خود را بیان کنند. انواع قرعه کشی ها ، مسابقات با میزبان ، جوایز. کارائوکه خواهد بود ، جایی که می توانید آهنگ های معروف را از کارتون های مورد علاقه خود آواز دهید. اتفاقاً این آهنگها حتی در ژاپن هم شناخته شده اند! به عنوان مثال ، ترانه ای در مورد جنس تمساح ، وجود خواهد داشت ، ترانه ای از کارتون “مراقب باشید میمون ها!” و خیلی های دیگر. یک راه حل مقوا وجود خواهد داشت: همه ی افراد می توانند از شخصیت های کارتونی لئونید شوارتسمن از مطالب موجود ، دستمال کاغذی ، طرح و لباس هایی را برای شخصیت ها ایجاد کنند. و در امتداد محیط کرملین Izmaylovsky ، چهره هایی از شخصیت های معروف کارتونی با رنگ سفید وجود دارد. و هرکسی که می خواهد بتواند آنها را تزئین کند. اندازه آنها بسیار متفاوت است ، به طوری که نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان نیز می توانند به آنها رنگ بدهند. به عنوان مثال ، اندازه شکل عمو استپا تقریباً دو متر است. و طوطی های کارتون “38 طوطی” برعکس ، برای کودکان مناسب قد هستند.

یک تلاش متقابل خواهد بود. این نوعی جدول کلمات متقاطع است که باید با پا حل کنید. مکعب ها در قلمرو کرملین پنهان می شوند ، که فقط با کمک اشارات یافت می شوند. هر مکعب شامل یک معما مربوط به کار لئونید آهارونویچ است. پاسخ را می توان در جدول کلمات متقاطع وارد کرد. برندگان که آن را حل کنند جوایزی دریافت می کنند.

فقط باید اضافه کنیم که شوارتسمن فردی کاملاً منحصر به فرد است. امروزه به غیر از لئونید آهارونویچ ، در روسیه حتی یک انیماتور وجود ندارد که تا این حد قابل احترام زندگی کرده باشد. ما برای او آرزوی سلامتی ، خوشبختی و سالهای زیادی زندگی داریم!