سازمان همکاری شانگهای از گسترش حضور داعش در افغانستان

ابراز نگرانی کرد

سازمان همکاری شانگهای از گسترش حضور داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرد 12 نوامبر 2020 ، ساعت 17:00

اوستا Tj | 12.11.2020 | با توجه به داده های موجود در کمیته اجرایی SCO RATS ، سازمان های تروریستی بین المللی همچنان فعال هستند و بر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای ارتقاology ایدئولوژی تروریستی ، انجام فعالیت های استخدام و تبلیغات و مدیریت سلول های خود تأکید می کنند. روند نفوذ شبه نظامیان از منطقه سوریه-عراق به کشورهای مبدا ، از جمله کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای ، ادامه دارد.

به گفته مرکز مطبوعاتی سازمان همکاری شانگهای ، مدیر کمیته اجرایی موشهای SCO Jumakhon Giyesov در سخنرانی خود در جلسه شورای سران سازمان همکاری شانگهای که در تاریخ 10 نوامبر سال جاری برگزار شد ، خاطرنشان کرد.

“در این زمینه ، پویایی توسعه اوضاع در جمهوری اسلامی افغانستان باعث نگرانی می شود. در برابر افزایش تعداد شبه نظامیان وارد شده به شمال کشور ، افزایش پتانسیل جنگی و حضور گسترده دولت اسلامی-شعبه ولایت خراسان از دولت اسلامی تغییر شکل داده شده است. رهبران این MTO به طور فعال با رهبران سازمان های تروریستی “جنبش اسلامی ترکستان” ، “جنبش اسلامی ترکستان شرقی” ، شاخه مبارز “حزب رنسانس اسلامی” – “جماعت انصارالله” ارتباط برقرار می کنند ، تشکیلات آنها در مرزهای کشورهای آسیای میانه وجود دارد. در عین حال ، با در نظر گرفتن اقدامات و حملات هماهنگ اخیر ولایت خراسان ، تهدیدات بالقوه آن برای کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای افزایش می یابد. “

بعلاوه ، جوماخون گیسوف خاطرنشان كرد كه “با در نظر گرفتن مطالب فوق ، مقامات ذیصلاح كشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای اقدامات جامع و موثری را برای اجرای تصمیمات شورای سران کشورها ، اجرای اقدامات مشترک مصوب شورای RATS از مقامات صالح کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای برای مقابله با تروریسم ، جدایی و افراط گرایی “.

فعالیت مشخص شده نتایج مثبت خود را می دهد. بنابراین ، در سال 2019 ، در مرحله آماده سازی ، از جمله در نتیجه تبادل اطلاعات فشرده ، 288 جنایت از نوع تروریستی و مذهبی-افراطی حل شد ، فعالیت 78 سلول زیرزمینی تروریستی سرکوب شد و 193 ستیزه جو خنثی شد. دسترسی به بیش از 23 هزار منبع اینترنتی حاوی مطالبی از نوع تروریستی و افراطی محدود شده است. “رئیس SCO RATS گفت.

“من اطمینان دارم که با تلاش های مشترک ، یک سیستم امنیتی جمعی موثر همچنان به عنوان یک عامل قابل اطمینان برای اطمینان از توسعه صلح آمیز و سازنده در منطقه عمل خواهد کرد.” خلاصه سخنرانی خود را خلاصه کرد.