وزرای خارجه پنج کشور یک جلسه آنلاین برای بررسی سقوط هواپیمای UIA

برگزار کردند

برگزار کردند

وزرای خارجه پنج کشور یک نشست آنلاین برای بررسی سقوط هواپیمای UIA برگزار کردند 28 اکتبر 2020 ، ساعت 13:43

اوستا Tj | 10/28/2020 | گروه بین المللی هماهنگی کمک به قربانیان پرواز PS752 روز گذشته جلسه ای آنلاین برگزار کرد که در آن وزرای امور خارجه اوکراین ، کانادا ، سوئد ، انگلیس و افغانستان شرکت داشتند.

طبق اوکرین فرم ، این موضوع در وب سایت وزارت خارجه اوکراین گزارش شده است.

خاطرنشان می شود که وزرا در مورد پیشرفت حاصل در تحقیقات و همچنین اطمینان از محاکمه و عدالت مسئولان در سقوط هواپیما برای کمک به قربانیان این فاجعه بحث و گفتگو کردند.

“گروه هماهنگی بار دیگر تعهدات خود را برای ادامه همکاری ، همکاری برای دستیابی به اهداف تحقیق شفاف و عادلانه ، محاکمه مسئولان و پرداخت غرامت تأیید کرد. این به خانواده ها کمک می کند پاسخ های شایسته خود را دریافت کنند و غم و اندوه خود را تسکین دهند.

گروه هماهنگی همچنان از ایران می خواهد تا تحقیق مستقلی و جامع در مورد علل و عواملی را كه منجر به سقوط هواپیما شده است ، مطابق با استانداردها و رویه های مندرج در ضمیمه 13 كنوانسیون هواپیمایی بین المللی بین المللی انجام دهد. “/ در پیام >

خاطرنشان می شود که گروه هماهنگی همچنان خواستار محاکمه مسئولان می شود و خواستار تحقیقات کامل و شفاف جنایی و محاکمه بی طرفانه برای تحقق عدالت جهت کمک به قربانیان این فاجعه است.

همانطور که گزارش شد ، یک فروند بوئینگ 737-800NG با شماره ثبت UR-PSR هواپیمایی هواپیمایی بین المللی اوکراین پرواز PS752 از تهران به کیف کمی پس از پرواز از فرودگاه بین المللی پایتخت ایران در صبح 8 ژانویه سرنگون شد. تمام 176 نفری که در هواپیما بودند کشته شدند – 167 مسافر و 9 خدمه. در میان کشته شدگان ، شهروندان هفت کشور از جمله 11 اوکراینی (همه 9 خدمه و 2 مسافر) وجود دارد.

فقط صبح روز 11 ژانویه در ایران ، پس از چند روز اعتراض ، آنها رسماً گناه خود را برای سرنگونی هواپیمای اوکراینی از سیستم موشکی ضدهوایی پدافند هوایی خود پذیرفتند ، آنها آن را اشتباه خواندند و مسئولیت خود را پذیرفتند.

در تاریخ 30 ژوئیه ، با حضور یک هیئت ایرانی در کیف ، اولین دور مذاکرات با ایران در مورد جبران خسارت سقوط هواپیمای PS752 انجام شد.

در تاریخ 19 تا 20 اکتبر ، دور دوم مذاکرات با طرف ایرانی انجام شد.