شهروندان کشورهای CIS می خواهند سهم املاک دولتی را در اقتصاد افزایش دهند ، – EBRD

شهروندان کشورهای CIS می خواهند سهم املاک دولتی را در اقتصاد افزایش دهند ، – EBRD

10 نوامبر 2020 ، ساعت 13:50

Avesta.Tj | 10.11.2020 | 45 درصد از ساکنان کشورهای سوسیالیست سابق طرفدار افزایش سهم املاک دولت در اقتصاد هستند. این در گزارش انتقال بعدی بانک اروپایی بازسازی و توسعه بیان شده است.

نویسندگان این گزارش تصریح می کنند که هر چه بیشتر شهروندان امیدوارند دولت بتواند از خطرات اپیدمیولوژیک و اقتصادی که با آن روبرو هستند ، کاسته شود.

به گفته Beata Javorczyk ، اقتصاددان ارشد EBRD ، توانایی اقتصادهای در حال توسعه برای پیگیری سیاست های موفقیت آمیز در برابر زمینه رشد فزاینده دولت به کیفیت نهادها و سیستم مدیریت دولتی وابسته است.

“اقتصاد در مناطقی که EBRD فعالیت می کند در یک تقاطع قرار دارند: تصمیمات امروز در مورد اینکه چه سیاست هایی را باید دنبال کنید و چه نهادهایی را توسعه می دهیم ، مسیر تکامل بیشتر این کشورها را برای دهه ها تعیین می کند. Beata Javorczyk خاطرنشان می کند: دوره فعلی شوک های بحرانی ، که با همه گیری جهانی آغاز شد ، فرصتی منحصر به فرد برای پایه گذاری آینده ای سعادتمندتر ، عادلانه و “سبز” فراهم می کند.

اکونومیست تأکید می کند که اگر موسسات ضعیف شوند ، آنها نمی توانند در برابر تمایل دولت برای “دست گذاشتن” بر روی منابع مورد نیاز برای افراد نیازمند ، استخدام دوستان و خانواده و استفاده از بانک های دولتی برای منافع سیاسی مقاومت کنند.

در بلند مدت ، تحلیلگران EBRD تأكید می كنند كه دولت باید روند “تخریب خلاق” را ارتقا بخشد و از كارگران و جوامعی كه تحت تأثیر تغییر نظم اقتصادی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت حمایت اجتماعی كند.