سرماخوردگی در حال آمدن است: CoES مردم را به آمادگی برای هوای بد فرا می خواند


سرماخوردگی در حال آمدن است: CoES از مردم می خواهد تا برای هوای بد آماده باشند 9 نوامبر 2020 ، ساعت 17:00

03 Avesta.Tj | 09.11.2020 | کمیته وضعیت های اضطراری و دفاع مدنی (CES) تاجیکستان به شهروندان و میهمانان کشور اطلاع می دهد که طبق گفته پیش بینی کنندگان ، از 10 تا 13 نوامبر سال 2020 ، کاهش پس زمینه دما و بارندگی شدید در جمهوری پیش بینی می شود. شکل باران در دره ها ، و در ارتفاعات (بیش از 2000 متر) ، تبدیل به برف.

به گفته سرویس مطبوعاتی کمیته موقعیت های اضطراری و دفاع مدنی ، یخبندان در کوهپایه ها و مناطق کوهستانی در صبح و شب پیش بینی می شود.

در جاده های دوشنبه – آینی ، دوشنبه – سنگور ، واخدات – رشت – لیاخش – کارامیک ، شوخین – درواز ، ونج – خوروگ – ایشکاشیم ، احتمال تشکیل یخ زیاد است. به منظور جلوگیری از تصادفات در جاده ها ، کمیته شرایط اضطراری به رانندگان توصیه می کند که وسایل نقلیه خود را قبل از رانندگی آماده کنند ، لاستیک های تابستانی را برای لاستیک های زمستانی تعویض کنند. به کامیون ها توصیه می شود زنجیر ضد لغزش داشته باشند و هنگام رانندگی در مناطق کوهستانی رعایت محدودیت سرعت و فاصله زمانی تعیین شده بین خودروها ضروری است.

علاوه بر این ، CoES به جمعیت ساکن در مناطق کوهستانی و کوهپایه ای تکرار می کند که یخبندان ممکن است تهدیدی برای زمین های کشاورزی باشد.

با توجه به کاهش پیش بینی شده در زمینه دما و بارش ، برای جلوگیری از شیوع بیماریهای تنفسی فصلی ، CoES از مردم می خواهد که برای فصل لباس بپوشند ، ماسک محافظ بزنند و از استانداردهای بهداشتی و بهداشتی پیروی کنند. مهم است که کنترل ویژه ای بر کودکان داشته باشید و آنها را بدون مراقبت رها نکنید.

CoES همچنین توصیه می کند برای بهبود ایمنی و جلوگیری از شیوع بیماریهای تنفسی ، فصلی ، محل زندگی و مطبها را به طور مرتب تهویه کنید. برای جلوگیری از شرایط آتش سوزی ، کمیته رعایت دقیق ایمنی در برابر آتش سوزی ، نیاز به بازرسی به موقع سیم های برق را یادآوری می کند.

در موارد اضطراری از طبیعت طبیعی یا ساخته دست بشر ، با شماره اضطراری 112 یا بخش اورژانس کمیته اضطرار تماس بگیرید: 93 880 28 19 ، با کمیته اضطراری تماس بگیرید.