قدم گذاشتن بر روی موسیقی جاز: الکسی کوزلوف 85 ساله است

13.10.2020
وی از نظر تحصیلات یک معمار است ، وی فعالیت موسیقیایی خود را به عنوان پیانیست آغاز کرد ، اما در سال 1957 صفحه کلیدها را به ساکسیفون تغییر داد.

طرفداران جاز ، راک و جاز راک الکسی کوزلوف را به عنوان یکی از برجسته ترین موسیقی دانان داخلی ، مروج موسیقی جاز ، رهبر گروه آرسنال ، آهنگساز و مدرس ، نویسنده و مجری چندین برنامه تلویزیونی و رادیویی می شناسند. دستاوردهای الکسی کوزلوف به همین جا ختم نمی شود: اکنون او در حال نوشتن کتاب دیگری است. طبق آلبوم قبلی خود – “جازیست” – کارگردان آندره آیراپتوف در حال فیلمبرداری است – خاطرات زندگینامه ای از مسیر موسیقی ، شکل گیری موسیقی جاز در اتحاد جماهیر شوروی ، داستان هایی در مورد “جازهای” که مجبور به مقاومت در برابر رژیم و ممنوعیت ها هستند.

الکسی کوزلوف در 13 اکتبر 1935 در مسکو متولد شد. وی از 10 سالگی شروع به فعالیت در موسیقی جاز کرد. وی در حالی که پیانوی کلاسیک را می خواند ، به طور مستقل بداهه پردازی را مطالعه کرد. او بلافاصله بعد از مدرسه در یک تیم حرفه ای بازی را شروع کرد. وی شرکت کننده و برنده جشنواره های مختلف موسیقی بود.

در سال 1963 ، الکسی کوزلوف و نوازندگانش موفق به ضبط اولین دیسک خود شدند و دیمیتری شوستاکوویچ در این امر سهیم بود. مدیریت شرکت پخش تلویزیونی و رادیویی دولتی برای پنج تایی کوزلوف شرط تعیین کرد: ضبط امکان پذیر است اگر آنها از اتحادیه آهنگسازان اتحاد جماهیر شوروی شوروی که در آن زمان ریاست آن را دیمیتری دیمیتریویچ تأیید می کرد ، تصویب شود. شوستاکوویچ موسیقی را تأیید کرد و دیسک ضبط شد.

“آرسنال” معروف الکسی کوزلوف در سال 1973 ایجاد شد و بلافاصله به بخشی جدایی ناپذیر از زیر زمین مسکو تبدیل شد. زمانه تغییر کرده است ، همچنین نگرش رهبری کشور نسبت به موسیقی جاز تغییر کرده است و آرسنال همچنان طرفداران قدیمی خود را به وجد می آورد و طرفداران جدید را جذب می کند. هر هفته الکسی کوزلوف با نوازندگان خود در صحنه باشگاهی به نام خودش برنامه اجرا می کند و همانطور که خود نوازنده می گوید ، برای اولین بار استراحت فقط برای مدت زمان قرنطینه انجام می شود. با این حال ، تصمیم به لغو کنسرت اختصاص داده شده به 85 سالگرد الکسی کوزلوف گرفته شد: نوازنده در نظر گرفت که این برنامه برای خود هنرمندان یا مخاطبان ناامن خواهد بود. او وعده كنسرت های جدیدی را پس از پایان همه گیری می دهد.

TC “فرهنگ”

13.10.2020