نماینده مجلس از تصمیم دعوت حدود 900 مهاجر از بنگلادش برای کار در ازبکستان

انتقاد کرد

نماینده مجلس از تصمیم دعوت حدود 900 مهاجر از بنگلادش برای کار در ازبکستان انتقاد کرد 11 نوامبر 2020 ، 13:20

Avesta.Tj | 11.11.2020 | نودیر تیلاولدیف ، معاون اتاق قانونگذاری اولی مجلس ازبکستان ، از تصمیم دعوت از مهاجران کارگری از بنگلادش برای کار در ازبکستان انتقاد کرد ، اگرچه تعداد بیکاران در این کشور در طی همه گیری به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

معاون دیگر ، دونیور گانیف ، درخواست تجدیدنظر تیلاوالدیف را در کانال تلگرامی خود منتشر کرد.

به یاد بیاورید که اخیراً مشخص شد که حدود 900 مهاجر کارگری از بنگلادش ، استخدام شده توسط یک شرکت مهندسی در کارشی ، به ازبکستان می رسند. طبق آخرین اطلاعات ، 239 نفر از آنها قبلاً با پرواز ویژه وارد کشور شده اند.

Nodir Tillavoldiev از اشتغال خارجی ها در خاک کشور ما ابراز نارضایتی کرد ، در حالی که در طی همه گیری اوزبیک ها خود را از کار خارج کردند و منبع درآمد خود را از دست دادند.

معاون وزیر می پرسد: “دعوت از بنگلادشی های دارای صلاحیت بالا به ازبکستان چقدر درست است ، در حالی که تعداد بیکاران در کشور ما به دلیل یک بیماری همه گیر در حال افزایش است ، درآمد کاهش می یابد و مهاجران ما که از روسیه باز می گردند برای یافتن کار در تلاش هستند؟” / p>

وی همچنین خاطرنشان کرد که امکان اشتغال خارجی ها در خاک ازبکستان با فرمان ریاست جمهوری “درباره اقدامات ایجاد شرایط مناسب برای اجرای فعالیت های کارگری در خاک جمهوری ازبکستان توسط متخصصان واجد شرایط کشورهای خارجی” تنظیم می شود.

طبق روال فعلی ، مقامات کارگری منطقه باید ظرف پنج روز امکان جذب شهروندان خارجی را در جای خالی مشخص شده توسط کارفرما مطالعه کرده و نظر خود را به آژانس مهاجرت کار خارجی ارسال کنند. تصمیم نهایی در مورد صدور مجوز کار برای اتباع خارجی در ازبکستان توسط آژانس مهاجرت کار خارجی گرفته می شود.

“آیا بازدید از بنگلادشی ها پرسنل بسیار واجد شرایط است و متخصصان ما نمی توانند کاری را که می توانند انجام دهند انجام دهند؟ من دوست دارم سرمایه گذاران خارجی ما از ازبکستان کمی میهن دوست تر باشند و از هموطنان خود حمایت کنند. ”