آکادمی موسیقی کودکان کشورهای مستقل مشترک المنافع و کشورهای بالتیک تحت رهبری یوری باشمت

آکادمی از زمان تأسیس در سال 2011 ، نه تنها در میان نوازندگان جوان ، بلکه در میان معلمان و والدین آنها نیز از محبوبیت مداوم برخوردار است. در طول ده سال کار آکادمی ، بیش از 800 کودک با استعداد از روسیه و کشورهای پس از اتحاد جماهیر شوروی در آن تحصیل کرده اند ، بسیاری از آنها قبلاً زندگی خود را شروع کرده اند: آنها وارد مدرسه موسیقی شدند یا برنده مسابقات معتبر موسیقی شدند.

امسال آکادمی با در نظر گرفتن شرایط دشوار اپیدمیولوژیک در سراسر جهان در قالب غیرمعمول جدیدی برگزار می شود.

به طور سنتی ، آکادمی هر ساله در ماه ژوئن برگزار می شود ، اما امسال تاریخ پروژه به نوامبر موکول شده است. علاوه بر این ، به دلیل وضعیت اپیدمیولوژیک ، همه شرکت کنندگان آکادمی از کشورهای CIS و کشورهای بالتیک نمی توانند به سامارا بیایند و برای اولین بار تمام کلاسهای استاد آکادمی به صورت آنلاین پخش می شود ، که به هر کس ، بدون در نظر گرفتن مکان ، می تواند دروس را دنبال کند آکادمی به طور کامل برای همه سازها.

“همه ساله کلاس های استاد آکادمی سالن های کاملی را در سامارا و شهرهای منطقه سامارا جمع می کنند و امسال به لطف پخش آنلاین کلاس های استاد ، تعداد زیادی از کودکان و معلمان قادر به دیدن آنها هستند. گاهی از ما س weال می شود: “در یک هفته چه چیزی می توانید یاد بگیرید؟” اما این آکادمی اهداف متفاوتی دارد: ما می خواهیم کودکان با استعداد برجسته ها را برای تلاش ببینند ، افق دید خود را گسترش دهند و از توانایی های خود اطمینان داشته باشند. در مورد معلمان ، آنها با کمترین لذت از کودکان در فعالیت های آکادمی شرکت می کنند. “مدیر آکادمی دیمیتری گرینچنکو می گوید.

علاوه بر این ، برای اولین بار در چارچوب آکادمی ، کلاسها در تعدادی از تخصصهای جدید برگزار می شود: شیپور ، شاخ فرانسوی و سازهای محلی به سازهای زهی و بادی چوب اضافه شده اند.

“کلاس های آکادمی موسیقی شبیه یک اردوی ورزشی است. اصل یکسان است: شرکت کنندگان جوان دور هم جمع می شوند و در طول هفته آماده سازی بسیار متراکم هدفمندی می کنند. فقط در مورد ما ، اینها درسهای موسیقی ، جلسات خلاقانه ، کلاسهای استادانه است. در دوران کودکی من کلاسهای کارشناسی ارشد گسترده نبودند ، زیرا این بدان معنی بود که شما باید از شخص دیگری درس بگیرید ، نه از معلم شما ، حتی اخلاقی هم نبود. و اکنون این یکی از پیروزی های ماست – چنین دوستی عامیانه ای بین معلمان و دانش آموزان ، “خاطر نشان می کند استاد مستر باشمت.

به گفته وی ، این یک موفقیت بزرگ مشترک است که حتی با وجود همه مشکلات ، آکادمی جوبیلی امسال برگزار می شود.

“ما همیشه سعی می کنیم از معلمان سازهای بادی ، از جمله از اروپا ، دعوت کنیم ، زیرا مدرسه نواختن سازهای بادی با سنت و تاریخ خاص خود ، از جهاتی ، شاید حتی چند قدم جلوتر از ما باشد. اما ما همیشه در سازهای زهی پیشرو بوده ایم و هنوز هم پیشرو هستیم. “استاد بزرگوار مطمئن است.

در میان معلمان آکادمی ، اساتید برجسته ای از روسیه و کشورهای اروپایی ، از جمله روسای گروه های موسسات آموزشی تخصصی موسیقی وجود دارد. در این سال ، کادر آموزشی شامل: هنرمند خلق اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی شوروی (یولا) ، گارت مک لرنون (فلوت ، بریتانیا) ، هنرمند برجسته روسیه آندره کوزنتسوف (ولتور) ، آنا سوکولووا (ویولن) ، اوگنی رومیانتسف (ویولن سل) ، سرگئی گلاواتسکیخ (پیانو) ) ، اوگنی فینکلشتاین (گیتار) ، الکساندر تروستیانسکی (ویولن) ، آندری گورباچف ​​(بالالایکا) ، النا پوپکووا (پیانو) ، الکساندر سلیوانوف (آکاردئون دکمه ای) ، لئونید گوریف (شیپور).

کلاسهای استاد آکادمی در سال 2020 در سامارا ، نووکوئیبیشفسک و تولیاتی برگزار می شود. در حال حاضر 73 نوازنده جوان از 9 شهر در کلاسهای حضوری ثبت نام کرده اند.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی RCA