هند ممکن است جنبش انرژی پاک

را رهبری کند

هند ممکن است جنبش انرژی پاک را رهبری کند 2 اکتبر 2020 ، ساعت 11:52

Avesta.Tj | 02.10.2020 | هند این فرصت را دارد که نبرد جهانی علیه تغییرات آب و هوایی را رهبری کند. این کشور می تواند حرکت به سمت انرژی های تجدیدپذیر را هدایت کند ، به ویژه در دوره بهبودی از اپیدمی COVID-19.

به گفته سرویس مطبوعاتی سازمان ملل ، این را دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش بیان کرد.

رئیس سازمان ملل متحد خطاب به نوزدهمین سخنرانی به یاد داربی ست ، از هند خواست تا تحولاتی را در اقتصاد جهانی ، سیستم های انرژی و مراقبت های بهداشتی ایجاد کند که هدف آن نجات جان ، ایجاد یک اقتصاد فراگیر و کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی است.

“آنتونیو گوترش” گفت: “هند اگر سرعت انتقال از سوخت های فسیلی به منابع تجدیدپذیر انرژی را تسریع کند ، می تواند به یک ابرقدرت واقعی جهانی در مبارزه با تغییرات اقلیمی تبدیل شود.”

دبیرکل با اشاره به اینکه بحران سلامت امروز توسعه پایدار اقتصادی را تضعیف می کند و طیف وسیعی از چالش ها را تشدید می کند که تغییرات آب و هوایی را تشدید می کند ، متعهد شد که انتقال به انرژی پاک به نفع میلیون ها نفر در سراسر جهان است.
گوترس گفت: “سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر ، حمل و نقل پاک و بهبود بهره وری انرژی در طی بهبودی پس از همه گیری ، می تواند دسترسی به برق را برای 270 میلیون نفر در سراسر جهان باز کند – یک سوم از افرادی که در حال حاضر آن را ندارند.” … وی افزود که علاوه بر این ، در سه سال آینده ، “این سرمایه گذاری ها سالانه 9 میلیون شغل ایجاد می کند.”

دبیرکل سازمان ملل متحد به موفقیت هند در توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر اشاره کرد. این بخش از سال 2015 چهار برابر شده است و سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی برای اولین بار در سال گذشته بیش از سرمایه گذاری در نیروگاه های زغال سنگ بوده است.

علیرغم مشکلات جدی ، “غول جنوب آسیا” برای آینده ای پایدار از فناوری استقبال کرد و در چنین تلاش هایی پیشگام شد.

با این حال ، همانطور که رئیس سازمان ملل با نگرانی خاطر نشان کرد ، یارانه های سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ هنوز حدود هفت برابر بیشتر از یارانه های انرژی پاک است.

“گوترش گفت:” من از همه كشورهای G20 ، از جمله هند ، خواسته ام كه ​​در پروژه هایی برای توسعه اقتصاد پاک و سبز سرمایه گذاری كنند ، زیرا آنها از بیماری همه گیر COVID-19 بهبود می یابند. این شامل پایان دادن به یارانه های سوخت های فسیلی ، افزایش هزینه های کربن و حذف ساخت نیروگاه های جدید با زغال سنگ پس از سال 2020 است.

سوخت های فسیلی منجر به آلودگی محیط زیست می شود که به طور جدی به سلامت انسان آسیب می رساند. گوترش گفت: حذف زغال سنگ و سایر سوخت های فسیلی امید به زندگی انسان را به طور متوسط ​​20 ماه افزایش می دهد. پیشگیری از حدود 5.5 میلیون مورد مرگ زودرس سالانه همچنان امکان پذیر است.

برخلاف انرژی های تجدیدپذیر ، سرمایه گذاری در زمینه تولید و تولید سوخت های فسیلی سود خوبی برای سودهای بزرگ ندارد. با درک این موضوع ، بزرگترین سرمایه گذاران جهان از تخصیص پول برای تجارت ذغال سنگ خودداری می کنند.
دبیرکل با تأکید بر اینکه سرمایه گذاران هنگام تصمیم گیری این مسئله را درک می کنند گفت: “تجارت ذغال سنگ در حال سوختن است و به گذشته تبدیل می شود.”

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت هند قبلاً با برداشتن گامهای قاطع برای حرکت به سمت انرژی خورشیدی و بادی ، تمایل و توانایی رهبری در مبارزه با تغییرات اقلیمی را نشان داده است. حتی در طی همه گیری ، سهم انرژی های تجدیدپذیر از 17 درصد به 24 درصد افزایش یافت ، در حالی که سهم انرژی حاصل از زغال سنگ از 76 درصد به 66 درصد کاهش یافت. گوترش اصرار كرد كه در اينجا متوقف نشود.

“امروز زمان رهبری جسورانه در انتقال به انرژی پاک و مبارزه با تغییر اقلیم است. من از هند می خواهم که این جنبش را رهبری کند. ”

سخنرانی یادبود داربی ست از سال 2002 به افتخار صنعتگر هندی و بنیانگذار انستیتوی انرژی و منابع هر ساله برگزار می شود. وی طرفدار سرشار منابع پاک انرژی بود. وی به ویژه از هند خواست که از سوخت های فسیلی دور شود و به جای آن در انرژی خورشیدی سرمایه گذاری کند.

“هند هر آنچه برای هدایت در داخل و خارج از كشور نیاز دارد …” – رئیس سازمان ملل گفت.

وی یادآوری کرد که این سیاره به سرعت در حال گرم شدن است. دهه گذشته به داغترین دوره در تاریخ بشر تبدیل شده است.