هند طرح تولید تلفن های هوشمند 143 میلیارد دلاری را برای شرکای اپل و سامسونگ تصویب کرده است.

هند طرح تولید تلفن های هوشمند 143 میلیارد دلاری را برای شرکای اپل و سامسونگ تصویب می کند 8 اکتبر 2020 ، 08:42

04 Avesta.Tj | 10/08/2020 | سامسونگ و سه شریک اصلی ساخت قرارداد اپل در میان 16 شرکت هستند که به عنوان بخشی از برنامه فدرال هند برای تقویت تولید داخلی تلفن های هوشمند طی 5 سال آینده ، 6.65 میلیارد دلار انگیزه کسب می کنند. این شرکت ها در ماه اوت درخواست برنامه تشویقی را دادند.

سه شنبه شب در بیانیه ای ، وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات هند (MeitY) گفت این شرکت ها طی 5 سال آینده بیش از 143 میلیارد دلار تلفن هوشمند و سایر قطعات الکترونیکی تولید خواهند کرد. در عوض ، هند مشروبات 4 تا 6 درصدی را برای فروش اضافی کالاهای تولید داخل در طول 5 سال ارائه می دهد ، که سال 2019-2020 به عنوان سال پایه تعیین شده است.

هدف دهلی نو بهبود قابل توجه ظرفیت تولید و صادرات هند و ایجاد مشاغل بیشتر در این کشور است. طبق گفته وزارت هند ، حدود 60٪ محصولات تولید داخل صادر می شود. به گفته این وزارتخانه ، طی پنج سال آینده ، شرکت ها بیش از 200000 شغل مستقیم و حداکثر 600،000 شغل غیر مستقیم در مدت مشابه ایجاد خواهند کرد.

این اقدام همچنین نوعی پیام آور است که چگونه می تواند طی چند سال آینده پویایی میان تولیدکنندگان عمده تلفن های هوشمند در هند ، دومین بازار بزرگ جهان تغییر کند. گنجاندن فاکسکان ، ویسترون و پگاترون نشان دهنده سرعت برنامه ریزی اپل برای گسترش امکانات تولیدی خود در هند است. ویسترون از سه سال پیش مونتاژ چندین مدل آیفون را در هند آغاز کرد و پس از آن فاکس کان. Pegatron هنوز تولید خود را در هند آغاز نکرده است.

“این وزارتخانه گفت:” اپل و سامسونگ با هم تقریباً 60٪ از درآمد جهانی تلفن های همراه را به خود اختصاص داده اند و انتظار می رود این طرح تولید آنها را در این كشور چند برابر كند.

صنعت ایمان خود را به پیشرفت فوق العاده هند به عنوان یک سایت تولید کلاس جهانی تثبیت کرده است ، و این صدای بلند صدای نخست وزیر برای اتما نیربار بهارات – هند خودکفا را تکرار می کند. ”

شرکت های هندی Lava ، Bhagwati (Micromax) ، PadgetElectronics ، UTL Neolyncs و OptiemusElectronics نیز تأییدیه دریافت کرده اند. اما هیچ تولید کننده چینی تلفن های هوشمند Oppo ، Vivo ، OnePlus و Realme در این لیست وجود ندارد که برای این برنامه اقدام نکرده باشد. در حال حاضر تولیدکنندگان چینی گوشی های هوشمند حدود 80٪ از بازار هند را در اختیار دارند. سامسونگ که زمانی در بازار گوشی های هوشمند هند پیشرو بود ، در سال های اخیر با رقابت شدید شیائومی و ویوو روبرو شده است.