نحوه تشخیص آنفلوآنزا از COVID-19 ، گفته شده در WHO

نحوه تشخیص آنفلوآنزا از COVID-19 ، گفته شده در WHO

13 نوامبر 2020 ، ساعت 14:38

اوستا Tj | 13.11.2020 | گزارش TASS به نقل از طارق یازارویچ سخنگوی سازمان بهداشت جهانی ویروس آنفلوانزا و ویروس کرونا ویروس انتقال مشابه دارند و اغلب در تظاهرات بالینی نیز مشابه هستند.

یکی از ویژگی های COVID-19 شاید از بین رفتن حس بویایی و چشایی بیمار باشد ، اگرچه این علائم فقط در این بیماری وجود ندارد. در این شرایط ، “آزمایش مناسب برای اطمینان از شناسایی و نظارت م ofثر بر آنفلوانزا و SARS-CoV-2 برای اصلاح اقدامات حیاتی است.”

همانطور که قبلاً در جلسه توجیهی در ژنو بیان شد ، رئیس تیم آمادگی و پاسخ آنفلوآنزا WHO آن مون ، آنفلوانزا و COVID-19 می توانند به طور همزمان در گردش خون باشند و علائم مشابهی داشته باشند و برای اینکه با تشخیص اشتباه نشوید ، باید به آزمایش های آزمایشگاهی متوسل شوید. وی گفت: “تنها روش بدون ابهام برای تشخیص آنفولانزا یا COVID-19 آزمایش در آزمایشگاه است.” به گفته مون ، “نیازی به انجام خودآزمایی نیست.” اگر علائم خفیف است و در غیاب تب یا در دماهای پایین فقط به عطسه محدود می شود ، پس “می توانید در خانه بمانید”. این متخصص اظهار داشت: “اگر علائم جدی مانند مشکلات تنفسی و تب شدید و همچنین سایر علائم جدی وجود دارد ، پس باید با پزشک مشورت کنید.” وی به افراد با سلامتی ضعیف و زنان باردار توصیه کرد که حتی در صورت عدم وجود علائم جدی به پزشک مراجعه کنند.

WHO معتقد است که در زمینه شیوع همزمان آنفلوانزا و COVID-19 ، اول از همه ، واکسینه شدن آنفلوانزا برای کارگران پزشکی و افراد مسن ضروری است. یازارویچ گفت: گروه اولویت نیز شامل كودكان ، زنان باردار و افراد با سلامتی ضعیف است.

“WHO پنج گروه هدف را برای واکسیناسیون آنفلوانزا توصیه می کند: زنان باردار ، افراد با شرایط خاص بهداشتی ، افراد مسن ، کارمندان بهداشت و کودکان.” با این حال ، “با توجه به چالش هایی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم ، تقاضای واکسن آنفلوانزا ممکن است از عرضه در برخی کشورها فراتر رود.” در این راستا ، کارشناسان ایمن سازی WHO معتقدند که “در زمینه بیماری همه گیر COVID-19 ، در میان پنج گروه خطر ، کارکنان بهداشت و سالمندان بالاترین اولویت برای واکسیناسیون آنفلوانزا هستند.”

WHO انتظار دارد كه در ارتباط با فرا رسیدن فصل آنفولانزا در نیمكره شمالی ، ایالات برنامه های خود را برای مبارزه با این بیماری با شرایط همه گیر COVID-19 تطبیق دهند. یازارویچ توجهات خود را به توصیه های منتشر شده توسط سازمان در تاریخ 6 نوامبر در این زمینه جلب کرد. WHO یادآوری کرد که سالانه بیش از یک میلیارد نفر به آنفلوانزا مبتلا می شوند ، در حالی که 3 تا 5 میلیون بیمار به شدت بیمار هستند و تا 650 هزار نفر به دلیل مشکلات تنفسی می میرند. اگرچه امسال در نیمکره جنوبی موارد آنفولانزا به طور قابل توجهی کمتر از سالهای گذشته بوده است ، که کارشناسان با محدودیت های بهداشتی ناشی از COVID-19 توضیح می دهند ، “اما اطمینان وجود ندارد که در نیم کره شمالی در فصل آنفلوآنزای 2020-2021 وضعیت به همین ترتیب باشد” ، اشاره شده در WHO. اگر اقدامات محدود کننده ویروس کرونا در نیمکره شمالی برداشته شود ، “انتقال آنفلوانزا می تواند تشدید شود و منجر به گردش همزمان بالقوه آنفلوانزا و [ویروس کرونا] SARS-CoV-2 شود.” این “یک بار اضافی به جمعیت آسیب پذیر و سیستم های بهداشتی اضافه می کند.”