چین استانداردهای جهانی امنیت داده

را پیشنهاد کرده است

چین استانداردهای جهانی امنیت داده را پیشنهاد می کند 8 سپتامبر 2020 ساعت 11:25 صبح

Avesta.Tj | 09/08/2020 | وانگ یی ، وزیر امور خارجه چین ، آمادگی پکن را برای آغاز ابتکاری در مورد امنیت داده جهانی اعلام کرد ، که باید پاسخی به مشکلات و چالش های مدرن باشد.

“وانگ یی” گفت: “چین در پاسخ به مشکلات و چالش های جدید ، آماده آغاز یک ابتکار جهانی امنیت داده است ، همه طرفها می توانند در آن مشارکت فعال داشته باشند.”

وزیر توضیح داد که این طرح در درجه اول مقابله با استفاده از فناوری اطلاعات برای آسیب رساندن به زیرساخت های مهم دیگر کشورها یا سرقت اطلاعات مهم است.

در عین حال ، ابتکار عمل تدابیری را برای جلوگیری و سرکوب اقدامات مربوط به نقض محرمانه بودن اطلاعات شخصی پیش بینی می کند و همچنین اجازه سو the استفاده از فناوری اطلاعات برای نظارت گسترده در سایر کشورها یا جمع آوری غیرقانونی اطلاعات شخصی شهروندان سایر کشورها را نمی دهد.

به عنوان بخشی از طرح پیشنهادی ، شرکت ها ملزم به رعایت قوانین کشورهایی هستند که در آن فعالیت می کنند و مقامات نمی توانند شرکت ها را مجبور به ذخیره اطلاعات ایجاد شده و دریافت شده در خارج از کشور در کشور خود کنند.

این طرح نیاز به احترام به حاکمیت و صلاحیت سایر کشورها و همچنین حقوق آنها برای مدیریت داده ها دارد و عدم تقاضای درخواست داده های مستقر در سایر کشورها را مستقیماً از شرکت ها یا اشخاص فراهم می کند.

در صورت نیاز به درخواست داده هایی که در کشور دیگری قرار دارد به عنوان بخشی از اجرای آنها ، ابتکارات باید از کانالهای مناسب مانند کانالهای کمک حقوقی استفاده کنند.

علاوه بر این ، این طرح از تأمین كنندگان محصولات و خدمات فناوری اطلاعات خواسته است كه برای بدست آوردن غیرقانونی داده های كاربران ، هیچ منافذی در محصولات خود ایجاد نكنند.
مشخص شده است كه شركت های فن آوری اطلاعات این فناوری نباید از وابستگی کاربران به محصولاتشان برای دستیابی به منافع غیرقانونی سوit استفاده کند.
وانگ یی این اقدام پکن را در بحبوحه افزایش تنش بین PRC و ایالات متحده در مورد موضوعاتی مانند تجارت و رقابت در فناوری اعلام کرد.

روز دوشنبه ، رسانه ها گزارش دادند كه پكن تصمیم گرفته است ابتكار خود را برای ایجاد استانداردهای جهانی امنیت داده های شبکه پیشنهاد دهد.