آهنگساز الكساندر زوربین جشن تولد 75 سالگی خود را

ما با وجود همه ناپایداری های زندگی امروز ، ما خیلی فعالانه برای جشنواره آماده می شویم ، همه این الزامات برای صندلی نشیمن نوازندگان و غیره است. ما بسیار امیدواریم که همه چیز به همان روشی که برنامه ریزی کرده ایم پیش برود “، – زوربین به اشتراک گذاشت.

برترهای بی شماری
جشنواره “جدی و آسان” چندین سریال برتر جهانی را به طور هم زمان آماده می کند. بنابراین ، در افتتاح آن در 23 سپتامبر در تالار بزرگ کنسرواتوار مسکو ، سمفونی آکادمیک ایالتی روسیه از سمفونی ششم مائسترو – “سمفونی برنامه” – و به همراه پولینا اوستینسایا کنسرتوی پیانو و ارکستر (“سن پترزبورگ”) را اجرا خواهد کرد. 13 اکتبر در سالن برای آنها. چایکوفسکی ، اولین اجرای کنسرت اپرا “آنا کی.” “نویسندگان روس بلافاصله فهمیدند که ما در مورد آنا کارنینا صحبت می کنیم ، اما این داستان با آنچه که توسط لوو نیکوویچ تولستوی نوشته شده است متفاوت خواهد بود: شخصیت اصلی آنا کارینینا دیگری است .” نسخه او از “امید به یک پایان خوشحال”.

در صحنه فیلارمونیک منطقه ای Tula. میخائیلوفسکی در تاریخ 27 اکتبر و در خانه بین المللی موسیقی مسکو در 17 نوامبر نمایش برتر سریال اپرای طنز “روز مبارک” برگزار می شود. “ این یک اپیزود بوفو است – ژانر نادری که عملاً هیچ کس نمی نویسد ” ، – زوربین خاطرنشان کرد: این استاد و همكار او میخائیل مارفین داستان های افسانه هانس كریستین اندرسن را پایه گذاری كردند.

سری برتر این جشنواره در تاریخ 20 فوریه 2021 با موسیقی “Courtesan” به پایان می رسد ، که تئاتر Operetta مسکو قصد دارد در ماه ژوئن از آن نمایش دهد.

آهنگساز مدتهاست که در دو خانه زندگی می کند: در روسیه و آمریکا. بیماری همه گیر کرونا وی را در روسیه یافت ، در حالی که خانواده پسرش لو زوربین در ایالات متحده هستند. بنابراین ، سالگرد “فنی” ، همانطور که زوربین در 7 اوت فراخوانده است ، بدون یک جشن بزرگ می گذرد. خانواده زوربین در 27 نوامبر برای کنسرتی به همین نام در صحنه خانه مرکزی بازیگر به نام Yablochkina.

همچنین در چارچوب جشنواره در موزه ملی موسیقی روسیه نمایشگاهی با نام “الکساندر زوربین. نتایج مقدماتی” برگزار خواهد شد ، قهرمان روز کتاب جدید خود را “اسرار پشت صحنه و داستان های دیگر” ارائه می دهد. رمانس و آریا از اپرا در تئاتر هلیکون-اپرا اجرا می شود و در مدرسه بازی معاصر کنسرت “ترانه ها ، رمانس ها ، صحنه ها از موزیکال ها” برگزار می شود.

از دو طرف ماه
فهمیدم که زندگی من به شکلی سه قسمتی ساخته شده است ” ، – زوربین مسیر خلاق خود را توصیف می کند. تا سال 1975 فارغ التحصیل هنرستان های تاشکند و لنینگراد و انستیتو بود. Gnesins در مسکو منحصراً موسیقی آکادمیک نوشت: سمفونی ها ، کنسرت ها ، کوارتت ها. پس از نمایش برتر اپرا “Orpheus و Eurydice” در سال 1975 و چندین آهنگ که به او شهرت یافته است ، زوربین به آهنگسازان موسیقی “سبک” منتقل شد.

من برای سینما و تئاتر چیزهای زیادی نوشتم ، فقط آهنگ ها ، اپرا راک. در واقع ، مخاطبان گسترده من را دقیقاً از این طرف شناختند. و من هنوز هم ، بیایید بگویم ، در سمت آسان ماه هستم. در قسمت دور ماه هنوز نوشتن موسیقی جدی ادامه می دهم. کمتر شناخته شده است ، اما در این موسیقی احساس می کنم خیلی خوب هستم “، – او گفت.”

بنابراین ، اپرا راک “Orpheus and Eurydice” ، که اولین اثر این ژانر در کشور ما شد ، به نوعی نقطه عطف برای ماسترو تبدیل شده است. این اثر در دائره المعارف ها ، از جمله نمونه های غربی گنجانده شده است ، و هنوز هم با موفقیت توسط تئاترها به صحنه می رود.

اگر درمورد آنچه که من شخصاً موفقیت خودم را می دانم صحبت کنیم ، شاید ، اینها آهنگهای کاملاً متفاوتی باشند ” ، – ذوربین اعتراف می کند. وی افزود: “ من واقعاً از سمفونی چهارم ، سمفونی پنجم خودم قدردانی می کنم. هنوز ششم را نشنیده ام .”

اپرا کلاسیک به ویژه برای آهنگساز بسیار عزیز است ، که دو مورد از آنها در مسکو دیده می شود: “شیطان کوچک” روی تئاتر پوکروفسکی بولشوی و “دگرگونی های عشق” در تئاتر موسیقی. استانیسلاوسکی و نمیروویچ-دانچنکو. و همچنین یک موزیکال-اپترا براساس رمان فئودور داستایوفسکی “تحقیر شده و توهین شده” ، یک تخیل موسیقی بر اساس رمان بوریس پاستارناک “دکتر ژیواگو”. مائسترو می گوید: “ من این آثار را نقاط برجسته خود می دانم .”

امیدوارم که کارهایم را در ژانر اپرا ادامه دهم ، زیرا معتقدم اپرا واقعی آینده هستند. نه مدرنیست ، آوانگارد ، پوچ نیست بلکه اپرا که درباره احساسات انسان است ، درباره عشق ، درباره حسادت ، درباره نفرت. چنین اپرائی توجه مخاطب را به خود جلب خواهد کرد “، – قهرمان روز مطمئن است.